ik lust écht geen kaas (bleeeegh!). vriendlief gelukkig ook niet. verder eet ik liever geen: -orgaanvlees -oesters en mosselen -spruiten -rode bietjes -zuurkool -erwtensoep maar als het moet krijg ik dat wél weg. kaas écht niet!
Ik heb nog wel 3 potten staan. Mijn dochter eet ze net als ik ook erg graag. Ok, on topic: Mosselen Selderie
* Lever ale: * Sperziebonen. Maar dat is niet eens vanwege de smaak, maar ze piepen zo tussen je tanden. Daar kan ik ECHT niet tegen. Volgens mij ben ik een beetje raar
Ik nodig je uit bij mij te komen te eten als mijn vriend aan het experimenteren is Samen met mijn vriend zijn experimenten, lust ik geen: - warme gehaktballen, vooral met ui. Blegh. - boerenkool, - snert, - overal waar bruine bonen in zit.
Krenten Rozijnen Mosselen Oesters Tuinbonen Verder lust ik het eigenlijk wel, of smaakt het me op zijn minst neutraal.
Rozijnen en krenten zijn gedroogde druiven. Rozijnen zijn afkomstig van verschillende variëteiten van de druif, uit o.a. Zuid-Europa, Turkije of Californië. De kleur varieert van licht geel (voor de witte druif) tot diep paarsblauw en bruin (voor de blauwe pitloze druiven). Een heel bekende soort is de Sultana rozijn die van de gelijknamige pitloze druif wordt gemaakt. Na het plukken worden de druiven in zgn potas gedrenkt in een soda oplossing waardoor het velletje gaat scheuren en de druif makkelijker verdroogt. Hierna worden ze goed gewassen, van de steeltjes gescheiden en uiteindelijk goed gedroogd en verpakt. Door het besprenkelen van de rozijnen met plantaardige olie blijven ze mooi los van elkaar. Vaak worden rozijnen gezwaveld of met een oplossing van kaliumcarbonaat behandeld, om het uiterlijk te verfraaien en ze duurzamer te maken. Ook rozijnen hebben een hoog suikergehalte nl. 64 gr. per 100 gr. Krenten zijn gedroogde vruchten van de wijnstok. Ze worden gemaakt van een hele klein donkerblauw druivenras Raisin de Korinthe. De krent verschilt duidelijk van de rozijn waarbij de smaak droger en zuurder is en de kleur tegen zwart aanloopt. Ze worden vooral verbouwd in Griekenland, verder in Californië en Australië. Het suikergehalte is 60%. Het drogen gaat op dezelfde wijze als de sultana rozijnen.