Wat lusten jullie normaal wel maar nu juist niet en andersom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavanjoshua, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Cola dronk ik hiervoor niet en nu vind ik het heerlijk. Koffie dronk ik veel en dat kan ik nu niet zo veel meer drinken. Tijdens mijn eerste zwangerschap had ik veel trek in hartig en dit keer in zoetig. De laatste dagen heel veel trek in roze koeken.

2. winnythepooh

winnythepooh Niet meer actief

Hey,

Koffie lustte ik al niet voor mijn zwangerschap en nu nog steeds niet :)
    Ik was dol op boter op mijn brood, beschuit, ontbijtkoek enz, maar nu...bleh, heb al 4 verschillende soorten boter geprobeerd, maar het smaakt me opeens niet meer :(

Liefs...

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

mijn lijstje:

voor de zwangerschap lustte ik: geen spa rood
    chocolade liet ik staan, bijna geen groenten, geen mosterd, dol op frituur

nu ben ik dol op mosterd lekker met bitterballen, spa rood drink ik vaak na het eten eet zowat alle groetnen..broodjes pindakaasssss jippieeeeee
    ik moet geen chinees meer en ook neit meer van die turkse pizzas

ach er is zoveel veranderd in mijn eetgedrag hihih het is niet bij te houden

4. Mama Esther

Mama Esther Actief lid

10 feb 2009
    160
    0
    16
    Thuismoederen
    Home sweet home
    Bij de eerste ging ik over m'n nek van de lucht van gebraden vlees, bah. En luste ik ineens geen koffie meer.

tijdens mijn tweede zwangerschap wilde ik ineens pindakaas, veel pindakaas. dat at ik daarvoor nooit en mijn man was ook hoogst verbaasd toen er in eens een megapot op het aanrecht stond. mijn zoontje is nu ook helemaal verzot op pindakaas, maar of dat wat met mekaar te maken heeft :D

Nu bij de derde vind ik koffie juist heerlijk, maar beperk ik me tot een bak of 3 per dag. En drop, hou-op, schij-uit, ik kan er niet vanaf blijven.

Bij alle drie ging ik ineens fruit eten (doe ik anders nooit), veel meer melk/yoghurt drinken en snoep ik me de blubber aan chocola, dropjes en koekjes (maakt eigenlijk niet zoveel uit wat voor soort).

Maar gelukkig heb ik inmiddels 2 keer ervaren dat het na de zwangerschap ook weer terug gaat naar een normaal niveau, dus ik geef me volledig over aan mijn veranderde eetgewoontes.

groetjes esther

5. Mamavanjoshua

Mamavanjoshua Actief lid

3 mrt 2009
    211
    0
    0
    Echt leuk om dit allemaal te lezen.
    Al wordt ik bij sommige combinaties al spontan misselijk! hahaha.

6. happymama

happymama Niet meer actief

hey dames
    heel erg vreemd maar ik lus nog wel alles . ook niet dat ik iets eet wat ik anders niet eet heel vreemd miss komt t nog wel ik weet t niet.
    wie heeft dat nog meer ?

7. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    bij mijn eerste had ik een mokka tic... heb liters mokka milkshakes naar binnen gewerkt.
    Thee en haring, iets wat ik erg lekker vond.. bah bah... is ook nooit meer teruggekomen.

bij mijn 2e weer die mokka tic.. en watermeloen... mmmm...

nu bij nr 3 ben ik verzot op melk, yoghurtdrink en dat terwijl ik dat normaal echt smerig vind.
    tegenstaan doet heel veel momenteel..

8. sweetnesey

7 nov 2008
    77
    0
    0
    Breda
    Ik hield nooit echt van die zilver uitjes.
    En nu eet ik er best veel met een lekkere stuk kaas erbij jammie.

De mac, een tosti in chilli saus dippen ook erg lekker en peren ijsjes.

Hebben jullie dat ook dat als je gewoon savond's goed heb avond gegeten dat je later weer honger heb?
    Dan eet ik altijd nog even een broodje.

9. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik heb eigenlijk helemaal geen trek meer de hele zwangerschap al. ik moet me echt dwingen te eten.
    waar ik echt onpasselijk van wordt is alles wat met brood te maken heeft en met name bruin of donkderder. en wat ik eerder wel lekker vond en nu vreselijk zijn pasta's. ook wordt ik mega misselijk van de lucht van koffie maar die luste ik tochal niet en was ik eerder een theeleut en dat smaakt me ook voor geen meter meer.

dingen die ik nu juist wel eet.

niet echt dat ik ergens overdreven zin in heb. een banaan in stukjes in een bakje vanille vla of en sinaasappel smaken me vrij goed. en dat is tegenwoordig al heel wat dat iets me vrij goed smaakt. en een gewone warme maaltijd met aardappelen groente vlees dat gaat de laatste maanden ook vrij goed. maar voor de rest pffttt.

10. jossje

jossje Lid

1 okt 2008
    52
    0
    0
    Koffie lust ik niet meer, en kip niet meer Soms lust ik helemaal niets behalve wit brood met boter kaas :S
    Ik heb niets wat ik echt lekker vind nu, ik eet hoe ik me voel, als ik niet zo misselijk ben lust ik meer.
    melk ben ik nu erg gek op.. hmm dat kan ik de hele dag wel door drinken!

Vervelend he haha

Groetjes

11. Linda1979

Linda1979 Actief lid

26 jan 2009
    320
    0
    0
    Ik hoef geen zoete dingen meer. Ik dwing mezelf tot een boterham met appelstroop per dag voor het ijzer. Verder hoef ik geen zoet meer (wel toetjes, maar geen al te zoete). Voordeel: ik snoep dus niet...

Verder hangt het van mijn bui af: soms ben ik misselijker dan anders. Ik moet elke ochten twee zakjes psylliumvezels op nuchtere maag met veel water innemen voor mijn obstipatie. Dat komt er geregeld uit (of bijna). Dat komt door de vieze structuur en door het vele water. Voorzichtig dus...
    Koffie blief ik meestal niet meer. Als ik niet te misselijk ben doe ik een kopje omdat me dat vaak helpt met naar de wc gaan. Net als een plak volkoren ontbijtkoek (bleegh...), wat ik vroeger juist lekker vond.

Verder ben ik nu meer dan ooit ontzettend gek op volkoren crackers of boterhammen met gerijpte milnerkaas en veel boter.
    Ook ben ik gek op witlof, rauw of gekookt en op rauwe wortels en sla en augurken en zo. Frisse dingen.

Ik merk dat ik nu vooral gek ben op Hollands avondeten: lekker rood vlees (jammie, merk dat ik daar nu meer behoefte aan heb), gebakken aardappeltjes (met halvonaise, wat ik vroeger ook nooit at) en lekker veel frisse groente (geen kool, bleeeghhhh).

Sommige dingen knap ik op af qua geur, zoals gerookte makreel of gebakken zalm, maar ik kan het wel eten gelukkig, eet dat omdat het gezond is voor mijn kindje...

Gister ontdekte ik dat ik kotsmisselijk word van de geur van knoflook. Ook salamiworst vind ik bleeegh nu. Dus er komt elke dag wel iets bij op mijn lijstje. :D

12. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

bedenk me net dat ik wel erg zin heb in een patatje, om half 11 's ochtends :confused: ik ga maar een broodje pakken om die trek te stillen.

13. sweetnesey

7 nov 2008
    77
    0
    0
    Breda
    Ja lekker een patatje met vette mayo of sate saus.
    Ik had er een tijdje geleden ook erg trek in toen heb ik het toch maar gehaald want moest er steeds aan denken haha

14. Vrouwtje81

2 mrt 2009
    79
    0
    0
    Amsterdam
    Ik ben nog niet echt misselijk geweest, maar begin wel duidelijk te ruiken... vooral sterke kruiden... blegh. Daar keert mn maag van om en brood.. gaat ook steeds moeilijker naar binnen...

Ik kan geen brood meer zien... Ik ben altijd een koffiefreak geweest, dus hoop dat dat zo blijft.

Over het algemeen is mn eetlust sterk gedaald... op zich niks mis mee :)

15. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik ben gewoonlijk vegetarier, en nu heb ik steeds trek in vlees :(

16. happymama

happymama Niet meer actief

ow dat is idd minder dan want je wilt t ook niet eten .
    ik mag nu geen biefstukje zul je net zien dat ik daar zin in krijg..

op dit moment heb ik niks van dit alles ik eet gewoon alles wa ik wil (behalve dingen die niet mogen )

ZIJN ER MEER MENSEN DIE DIT HEBBEN ?

17. tinke

tinke Actief lid

25 jul 2008
    170
    0
    0
    Abcoude
    Bij mij is er eigenlijk helemaal niks veranderd. Die hormoontjes hebben weinig invloed op mij, geloof ik.

18. MamaJess

MamaJess Niet meer actief

Ik heb er maar wel aan toegegeven, ik dacht: de baby zal het wel nodig hebben. Wel van de groene slager (bio), dan voel ik me iets minder schuldig. Maar het druist tegen al mn principes in.

19. staartje

staartje Bekend lid

5 feb 2009
    806
    1
    18
    zorg
    brabant
    voor zwangerschap bijna geen koffie nu wel en cola mag jammer genoeg maar 3 glazen
    en de mac vindt ik ook supper niet echt supper gezond maar 1 x per maand of per 2 maanden kan wel

20. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Ik heb op het moment dus aan een stuk door honger!
    Van de week om 23 uur nog 2 tosti's naar binnen gewerkt. Gisteren hadden we vergadering.... van te voren even naar het centrum, langs de Hema... Mmmmm kaas broodje... daarna langs de friettent.... mmmm broodje huisgemaakte kroket :) :oops:

Ik heb gelukkig nog geen last van dingen die ik wel/niet meer lust. Misselijkheid gelukkig ook nog niet (klopt nu af aan een houten tafel)

Groetjes Cynthia

Oja... in de supermarkt schreeuwen de blikjes Red-Bull (namaak) me na :( Ik durf het niet dus ik doe het niet!

Deel Deze Pagina