Wat lusten jullie normaal wel maar nu juist niet en andersom

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Mamavanjoshua, 10 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Allyssa

Allyssa Lid

17 apr 2006
    80
    0
    0
    Bij mijn eerste zwangerschap, dronk ik veel koffie vond het heerlijk, en ik kon niet afblijven van de zoute rijen (die snoepjes) Chocola vond ik heerlijk en kon je mij echt wakker voor maken. :D
    Nu moet ik er niet aan denken.

Ik word al misselijk van de geur aan koffie (of alleen het idee al) chocola moet ik nu ook niet aan denken. Vind nu patat =P~ (zelf gebakken) en komkommersalade lekker =P~ . Ik at nooit komkommersalade voor deze zwangerschap, dus dat is voor mij apart. Verder nog geen aparte dingen gegeten of gedronken.

Mvg,
    Allyssa

2. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Wat ik eerder lekker vond was roken en nu vind ik het ineens heel vies! Gelukkig!

En gamba's lust ik ineens niet meer!

3. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Zo herkenbaar hahaha, heb ik gister op zitten eten om die tijd!

4. pippeloentje

pippeloentje Bekend lid

9 mei 2008
    983
    0
    0
    Dit herken ik ook! Ik ben geen vegetarier, maar eet gewoonlijk alleen vis. Nu snak ik heel af en toe gewoon naar een stukje vlees! Net of ik het nodig heb! Of de beeb lijkt op zijn vader die graag vlees eet! :confused:

5. rce86

rce86 Bekend lid

19 sep 2008
    605
    0
    16
    Amersfoort
    Gek op kaas! en dan vooral die cheesestrings. Cola zou ik het liefst ook de dele dag doordrinken maar beperk het tot 1 glas per dag (af en toe 2:p) en mars ijsjes!

6. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    Kinderopvang en dierengeneeskunde
    arnhem
    ik heb niet echt heel veel gemerkt,wel dat ik overdag me zelf moet toezetten om te eten maar vanaf 5 uur is mn honger niet meer te stillen!
    heb wel moeite met de ontbijtkoek die ik normaal in de auto eet als ik ga werken. en gister heb ik de kerrie rijst aan de honden gegeven en oud brood met rookworst gegeten. hahaha vonden de honden niet erg.
    en normaal eet ik ook eigelijk geen vette frituur, word ik misselijk van maar nu.. begin te watertanden bij die frinkandel die steeds terug komt!

7. kellebell

kellebell Lid

16 jan 2009
    6
    0
    0
    ik lust vanaf het begin al geen aardappelen meer. Zo vervelend, maar ja gelukkig gaat de rest er nog wel goed in.

Ik krijg nu ontzettende zin in ijs. Ik reed gisteren langs de ijssalon en kon het niet laten even een lekker ijsje te halen.

8. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    heerlijk toch kellebelle, ben ook dol op ijs!
    wel stom, at gister zn goedekope versie van de magnum en had de hele tijd het idee dat ik een drop ijsje at (rare combi maar wel eens gegeten) echt zo raar.

en net tosti's gemaakt voor de kids, zelf ben ik er normaal dol op maar heb het nu met moeite weg gekregen. vond het helemaal niks.

9. lola29

lola29 Lid

18 feb 2009
    11
    0
    0
    Haha, wat een feest van herkenning, wist niet dat we zo erg waren! Eet normaal ook erg weinig/geen vlees, maar vorige week moest ik toch echt een worstebroodje eten! lust geen koffie, thee en water meer, en niks zoets, alleen maar hartig (kaas, kaas), terwijl ik een half jaartje geleden even zwanger was (vroege miskraam) en alleen maar chocola gegeten! Wat ik vooral jammer vind is die vieze smaak in mijn mond, die zorgt dat ik niet echt meer zin heb in eten...
    Succes allemaal!

10. Karel1978

Karel1978 Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.273
    0
    0
    Maastricht
    In het begin lustte ik geen chocola meer :( Nu weer wel :)
    Ben ook verslaafd aan melk ineens...
    En toch die frituur dingetjes he..Ik heb laatsts 'savond nog frikandellen staan bakken :oops:
    Oh ja en chocolademelk! Heerlijk. Drink op mijn werk niets anders :)

11. Angeliekje

5 feb 2007
    46
    0
    0
    noord-brabant
    nu hoef ik echt geen chinees...

maar frikandellen met appelmoes... hmmmmmmm

12. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Frituur is toch echt favoriet he.

13. Marieken

Marieken Fanatiek lid

11 jan 2009
    3.278
    0
    0
    arnhem
    zouden we daarom allemaal zo veel aan komen tijdens de zwangerschap?! ;)

14. tascha

tascha Fanatiek lid

8 apr 2006
    4.180
    0
    0
    kinderwerkster
    rotterdam
    Ik denk het :)

15. Lise32

Lise32 Lid

30 jan 2009
    71
    0
    0
    KOFFIE EN CHOCOLA: alleen de woorden doen me al kotsen. ( jullie raden het nooit maar ik woon NAAST een koffiefabriek.. arme ik) Voorheen was ik een echte koffieleut.
    Ik was ook altijd helemaal gek op oude brokkelkaas maar moet er nu niet aan denken.
    Nu ben ik ineens gek op... tomaten.. gek he!

16. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik was verslaafd aan kaas , dat eet ik nu amper..
    Ik heb nu elke dag trek in witte bolletjes met niks erop , of een crossiant van de bakker ofzo.. :p
    Verder eet ik zowat geen warm eten , ik MOET van mezelf , maar krijg het er zowat in niet.. bah !
    Fruit wel , heeeeeeeeeerlijk !

17. Suzie83

Suzie83 Niet meer actief

Koffie! Heerlijk! Dronk het hiervoor eigenlijk nooit, maar kan nnu niet meer zonder.

Houd echt van garnalen. Nou las ik hier dat iemand zijn kleintje garnaaltje noemt, sindsdien krijg ik ze niet meer weg :oops:

18. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Hahahahahahahaha :D nee dat kan ik me goed voorstellen ! haha..

19. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Ik luste geen rijst en dat soort dingen meer. Het enige wat ik de eerste 30 weken binnenhield was brood en friet met frikandel en bereklauwen.
    En normaal dronk ik wel 4 bakjes koffie per dag toen kon ik het niet eens ruiken laat staan drinken.

20. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Brr, zilvervliesrijst krijg ik echt niet goed weg, het is zo droog. Ook saus/kruiden (macaroni, nasi) smaken me niet, zijn dan weer te sterk van smaak.

Ik eet vaak droge spaghetti met rauwe groenten (houd ook niet echt meer van gekookte groenten) en vooral bij het avond eten maar een heel klein prutje. En dan 2 uur later weer onwijze honger... Ik snap wel waarom ik nog geen grammetje ben aangekomen. Ik eet echt veel minder dan normaal!

Wel fruit inderdaad (bananeeeen :)) en ik ben opeens ook gek van Duitse broodjes met kaas en ham. Helaas vond mijn man het niet nodig om dat vandaag weer te halen (had gisteren al), dus ik heb me zitten verlekkeren aan het broodje van mijn buurvrouw... Vreselijk! Frituren is ook al erg favoriet (vooral veel kroketten en frikandellen, en die hebben ze hier niet!) en ik haat het Duitse brood hier wanneer het ouder is dan een dag. Gewoon te droog om door je strot te krijgen.

Ik eet dus cornflakes (mijn ontbijt als ik niet te misselijk ben), yoghurt, broodjes, fruit, een klein beetje warm eten en een heeeeeeleboel drinken :) Melk en chocolademelk zijn hier ook favoriet. Gelukkig staat er op al die websites dat je in deze tijd "vooral genoeg melkproducten moet nemen", wat voor mij een goede vrijbrief is voor melk, kaas en yoghurtjes!

Deel Deze Pagina