Hoi, Ik ben benieuwd naar jullie mening. Het is iets waar ik al een tijdje over loopt te piekeren, ik heb een grote vrienden/kennissen groep, de één zie en spreek ik nu eenmaal wat vaker dan de ander. Maar wat doe jij met de mensen die je 1 keer in het jaar ziet op verjaardag en daarbuiten geen contact meer mee hebt omdat er geen wederzijdse interresse is. En met de mededeling "wij houden contact" of " we bellen snel " om vervolgens niets meer te vernemen. Aan de ene kant denk ik, deze mensen kunnen wel van mijn Hyves pagina af aan de andere kant blijf ik wel nieuwsgierig wat er bij de ander leeft. Soms probeer ik deze vriendschappen weer aan te halen door middel van een kaartje sturen, maar ik krijg dan zelden een reactie. Of ik vraag me af als ik daar op visite gaat wat ik daar aan het doen ben. ook vind ik sommige mensen gezelliger in gezelschap, is dit normaal ? Of hecht ik teveel waarde aan / of verwacht ik gewoon teveel van vriendschappen? Graag jullie eerlijke mening hierover. Alvast bedankt !!!
Hoi hoi.. Dit gevoel ken ik wel. Heb ik jaren gehad met mijn beste vriendin (toen die tijd) Haar kende ik vanaf de peuterspeelzaal en hebben echt jaren contact gehad. Op den duur ging ik verhuizen en werd dat iets minder maar het bleef wel gezellig. Maar ik merkte dat het voornamelijk vanuit mij kwam en dat haar interesse in mij eigenlijk ver te zoeken was! Toen ik zwanger raakte was ze er ineens om aardig te zijn etc. Mar ook snel geen contact meer vanuit haar. Totdat ik bevallen was en ik haar uit gewoonte toch op de hoogte stelde. Ze stond die zelfde dag nog op de stoep! Ik irriteerde me dood en was blij dat ze weg was.. Nu heb ik alleen nog via hyves e.d. contact. Maar voor mij hoeft die "vriendschap" niet meer! Bah... Als het altijd vanuit mij moet komen.. Ik heb liever 3 goeie vrienden die er altijd zijn dan mensen die ik maar eens in de zoveel tijd zie! Maar ja, het is een lastig iets.. Ik snap je helemaal! Succes..
Ik houd contact met vriendinnen aan!! Absoluut. Ook al zie je sommige vaak, en een ander 1 x per half jaar (of soms nog minder), maakt niets uit! In moeilijke tijden heb je ze dan nog wel, en in de normale/makkelijke periodes in je leven loopt het allemaal wel. Het gaat zoals het gaat... Ik ben het zelf ondervonden toen mijn partner en ik een jaar of 10 geleden uit elkaar zijn geweest. Toen was ik zooooo blij met de vriendschappen die ik had! En een verjaardag hoort er wel bij om goed contact in stand te houden. Ook ik heb zelf zeker niet altijd zin hoor om 'iedereen' uit te nodigen met verjaardagen... pffff getver... veel mensen, druk, maar ach, als je het gedaan hebt ben je weer blij en was het leuk dat je iedereen weer gezien hebt. Die ene keer per jaar... Zou je de verjaardagen niet meer doen, dan is dat het begin van einde vriendschap denk ik. Je weet pas wie je echte vrienden zijn door de jammergenoeg moeilijke tijden in je leven.... maar daar een beetje energie en tijd insteken (ook al is het maar op een verjaardag) is zo'n kleine moeite.
Die vriendschappen zijn duidelijk al verleden tijd. Leuk als je elkaar toevallig ziet, maar duidelijk niet meer de moeite om er tijd en energie in te steken.
Ik ben een rare met vriendschappen... Ik weet van mezelf dat ik heel goed geen contact kan houden. Niet leuk misschien en helemaal niet attent, maar zo zit ik in elkaar. De vriendinnen die in mijn leven zijn blijven hangen weten dat ondertussen en kijken me er niet op aan. Maar zij weten ook dat als er wat is positief of negatief de deur altijd openstaat. Als we elkaar zien is het gezellig zonder verwijten of onderliggende irritaties. Ik tel niet wie vaker initiatief neemt of hoe duur het kadootje was. Ik zou zeggen, als jij meer negatief gevoel hieraan over houdt dan positief dan moet je er geen energie insteken. Als je de 'teleurstelling' naast je neer kan leggen en wel leuk contact heb als je ze ziet, dan moet je stoppen met ergeren en genieten van de leuke contacten die je hebt.