Gera Geradine Geralda Geralde Geraldina Geralyn Geralynn Geranne Gerarda Gerardina Gerardine Gerda Gerdiena Gerdina Gerhardina Gerhardine Gerianne Gerika Gerike Gerita Geriza Gerja Gerjanne Gerladine Gerlinda Gerlisa Gerlynn Germa Germaine Germainne Germana Gerrianne Gerrina Gerrinde Gerrine Gerrita Gerta Gertiene Gertina Succes ermee
Toevallig heeft mijn nichtje dezelfde namen. Deze zijn gebruikt als doopnaam en ze heeft een andere roepnaam ervoor gekregen...
Dat dacht ik dus ook, wat hiervoor al werd gezegd. Gewoon deze namen zo laten, en dan een andere roepnaam nemen. Dochtertje van kennissen heet officieel ook Anna Marina (naar beide oma's), maar roepnaam is heel iets anders.
Aagje Bertine, Bertina Geertje Dieuwertje Evertje Bertha, Berthe Albertine Beertje Merte / Merthe Meerte / Meerthe Gertrude Alja Gea Agatha
Persoonlijk zou ik wel de roepnaam toevoegen aan de officiele namen. Albertje Geertruida - we noemen haar Emma. Dat vind ik altijd zooooooo raar.
Ik moest meteen aan Agnes denken (A en G) , niet dat ík dat zo n mooie naam vind, maar het past wel vind ik.
ik denk dat dat ook het mooiste is, dan is het ook gelijk goed duidelijk dat ze vernoemd is naar haar oma's en hoef je dat niet steeds uit te leggen als iemand erom vraagt
Ik zou zeker in jouw geval 3 namen laten registreren! Dus NIET: 2 "vernoem"namen laten registreren en dan een aparte roepnaam geven die nergens (behalve misschien op het geboortekaartje, maar daar heeft de persoon zelf uiteindelijk de rest van zijn/haar leven niets aan) geregistreerd staat. Ik heb dat zelf namelijk, dus 1 "vernoem"naam/doopnaam, zo'n ouderwetse naam vernoemd naar m'n oma, nl. "Wilhelmina", terwijl mijn roepnaam nergens officieel geregistreerd staat (behalve op m'n geboortekaartje als roepnaam), en ik heb dat zelf heel irritant gevonden (en vind dat nog steeds!). Je moet je hele leven namelijk op formulieren bij "voornamen" je officiële geregistreerde voornaam invullen, maar m'n echte roepnaam mag je daar niet bij zetten, dus men noemt je (bij o.a. de notaris/huwelijksvoltrekking/diploma-uitreikingen) bij die ouderwetse, vernoemde, officiële naam. Zo irritant. Dus ik zou zeggen: laat altijd ALLE namen officieel registreren, te beginnen met de roepnaam en daarachter de "vernoem"namen, dus in jouw geval totaal 3 namen officieel laten registreren!