Wat maak jij zelf?

Discussie in 'De lounge' gestart door Bubblez, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    weet jij lekker bloemkoolovenschotel recept????
    Ik vind dat sausje van maggi altijd zo lekker! Dus als je iets hebt van het kan evenaren :p

2. Maanhaasje

Maanhaasje Actief lid

12 aug 2013
    217
    0
    0
    Soundfullness Therapeute
    Oegstgeest
    Uhm even denken:

Brood
    cake/gebak etc
    soep
    sauzen
    wasmiddel
    shampoo
    handzeep
    jam
    chocopasta
    pindakaas
    salades voor op brood
    broodspreads
    pesto's
    eigenlijk alles in de keuken maak ik zelf

Verder maak ik graag knuffels/speelgoed voor de kinderen, van wol of van vilt, en maak ik graag dingetjes voor onze natuurtafel.
    Oh en ik heb een boekje gekocht voor zelf babykleertjes maken :D Maar of dat me gaat lukken hehehe

3. MamaDeluxe

MamaDeluxe Fanatiek lid

4 sep 2007
    4.576
    82
    48
    Leuk dit topic!
    Ik maak zelf:

Brood
    Kook altijd zonder zakjes
    Ik weck veel vlees, groente, fruit, sauzen, jams, chutneys, sambal enz.
    Taarten, cakes, koekjes en ander gebak
    Kweek zelf groente/fruit in de tuin, ook swinters waarvan ik weer veel inmaak/weck
    Af en toe kleding voor de kleintjes, wegens tijdgebrek niet zo vaak als ik zou willen

Ik maak vast nog wel meer dingen zelf waar ik nu even niet op kom.
    Ik klus ook graag zelf.

Wasmiddel heb ik eens zelf gemaakt en vond het waardeloos, ik kreeg er niks goed mee schoon en ik houd toch ook wel van een frisse was geur.

4. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik wil ook nog leren haken en breien, vooral speelgoed kun je gaaf haken! Wauw! Denk dat onze kinderen later ook wat zelfgemaakte speeltjes krijgen;)

En mam1991, ik lust geen bloemkool hahaha dus daar ken ik geen lekkere sausjes voor:D plus dat wij amper van dat soort sausjes eten, en anders toch echt uit een zakje van maggi:p

5. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    iemand ervaring met het bakken van gluten/tarwevrij brood?

6. Maanhaasje

Maanhaasje Actief lid

12 aug 2013
    217
    0
    0
    Soundfullness Therapeute
    Oegstgeest
    Oh zou ik bijna vergeten, mijn trots hahaha

Ik maak zelf raw vegan gebak/taart, chocola en bonbons :)
    Gezond en zooooo lekker :D

7. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Geen ervaring mee maar weet wel dat je bloem vindt zonder gluten. Bij mij was de glutentest gelukkig negatief anders had ik het je wel kunnen vertellen.

Wat maken er hier een aantal veel zelf zeg! Dat krijg ik allemaal niet klaar. Nu, heb er ook gewoon de tijd niet voor.

Ik maak zelf:
    - bolognaisesaus voor spaghetti
    - soep
    - worstenbroodjes met gehakt
    - avondeten ook wel bijna altijd, soms eens een frietje halen bij de frituur

Qua bakken zit ik met het probleem dat ik een 15 jaar oude combi-microgolf heb waardoor dat ik bijv. pizza 5x moet draaien wil ik vermijden dat hij zwart wordt. Dus kijk heel hard uit naar onze nieuwe keuken binnen een paar jaren zodat ik ook kan bakken.

Voor de rest maak ik dan nog zelf wenskaarten (zie link in m'n handtekening ;) ) voor mezelf en ondertussen ook voor anderen.

8. Salsera

Salsera Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.195
    177
    63
    NULL
    NULL
    Hier ervaring met het bakken van glutenvrij brood, wel met de broodbakmachine. Ik moet eerlijk zeggen dat het best lastig is om een fatsoenlijk brood te krijgen. Ik weet niet meer precies hoe het zit, want ik bak het nu alweer een tijdje niet meer. Maar bij glutenvrij meel mist er iets waardoor het brood niet goed aan elkaar blijft zeg maar, het wordt ontzettend kruimelig. Er is wel iets te koop (fibrehusk) waarmee het brood beter zou moeten binden. Op internet is er wel het een en ander over te vinden.

Er bestaan broodbakmachines die een glutenvrij programma erop hebben zitten en anders wordt aangeraden om het programma voor frans brood te nemen. Het is in ieder geval goed uitproberen totdat je een fatsoenlijk brood hebt. Ik heb hier al broden gehad die net plastic leken, naar kaas smaakten, of uit elkaar vielen als je er alleen al naar keek. Maar gelukkig toch ook wel geslaagde broden gehad en dat smaakte dan prima. Succes met uitproberen in ieder geval. Mocht je nog vragen hebben dan kan je pb-en.

9. Islah

Islah Niet meer actief

Ik maak trouwens ook zelf bepaalde soorten broodbeleg. Veel dingen zijn makkelijk zelf te maken: kip-, rund- of vegetarische kookworst, roomkaas, pindakaas, bebogeen, chocoladepasta, tapenade, etc.

10. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    kon pas nu kijken,

Mijn broodmachine heeft een stand voor glutenvrij brood en glutenvrij meel kan je ook kopen dus denk dat het wel moet lukken om zelf te bakken

11. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

5 sep 2012
    2.209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Maak op dit moment even niet zoveel zelf, nog beetje druk met de baby, maar door de bank genomen maak ik veel dingen zelf.

Wasmiddel maken is trouwens helemaal niet veel werk hoor.

12. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    Uhm.. Op dit moment etagères... Weer een nieuwe hobby ;)

13. Daantje57

Daantje57 Fanatiek lid

18 aug 2011
    2.382
    24
    38
    lerares
    Utrecht
    bedankt! ik ga me er eens in verdiepen

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

De verjaardagstaarten voor mijn kinderen

Eten, bijna alles (wij eten zelden pakjes, potjes, zakjes etc)

15. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Eten: bijna alles zelf. En ik ben dol op mijn zelfgemaakte appel/rabarber compote. Die maak ik tegenwoordig gewoon vers, heb rabarber in de tun staan en een appelboom. Terwijl de aardappels koken kun e al een compote maken....heerlijk

En lekker ouderwets fruit inmaken en jam maken.

16. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Hoe maak je dat soort dingen zelf dan? Daar ben ik wel benieuwd naar!

Ik maak eigenlijk alleen af en toe soep,appelflappen en satésaus..

17. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Ik maak zelf taarten en cupcakes van fondant voor de verjaardag van mijn dochter en mezelf. Mijn vriend houd hier niet van dus daar maak ik dan andere taarten voor. Heb een keer een opdracht gekregen van mijn broer om een taart te maken voor de bruiloft en een keer cupcakes voor een collega.
    Ons fotoalbum/Hobby
    Verder maak ik speelgoed eten van vilt waar mijn dochter mee kan spelen in haar keukentje.
    Ons fotoalbum/Hobby/IMAG0333
    Daarnaast vind ik het heerlijk om lekker te koken zonder pakjes dus zelf sauzen maken of soep.

18. Coquelicot

Coquelicot Niet meer actief

Vruchtensappen, jam, koekjes, zeep, manden...
    Voornamelijk wanneer ik zin heb.
    Eten kook ik voornamelijk zonder pakjes.

19. nijntje1984

nijntje1984 VIP lid

15 sep 2008
    15.693
    1
    0
    Dat fruit is leuk zeg!! En de groenten natuurlijk ook .

20. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Thnx is ook erg leuk om te maken en vooral leuk om te zien hoe zij zich er mee vermaakt.

Deel Deze Pagina