Wat maak jij zelf?

Discussie in 'De lounge' gestart door Jet2018, 15 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik ben verliefd op je koffertjes!!! Pas zoiets voor dochter gekocht voor €80 ben nu wel heel benieuwd wat je aan materiaal kwijt bent voor zo een koffertje?
     
  2. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    Zeker! Ik gebruik tunisch haken ook af en toe
     
  3. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.182
    525
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tijdens mijn zoektocht naar een poppenhuis voor dochter kwam ik ook deze veel te dure speelkoffertjes tegen. Toen ben ik er zelf één gaan maken, vooral iets om handen te hebben tijdens de herstelperiode na een ingreep.

    Lastig te zeggen eigenlijk wat één koffertje kost. Ik heb in het begin ruim 100 euro aan spullen gekocht. Denk aan lijmpistolen, hobbymesjes, scharen, garen, touw, houten blokjes en stokjes, plakfolie, decoratie papier, Fimo klei en. accessoires.
    De koffertjes zelf kosten tussen de 5,50 en 12,50 euro.
    Er zit natuurlijk ook wel veel tijd in...

    Ik vind 80 euro wel echt belachelijk veel geld! Dat zou ik er zelf nooit voor durven te vragen. Ik durf sowieso geen geld te vragen. De verwachtingen van een klant zouden bij mij voor zoveel presentatie druk zorgen dat ik het plezier in maken van de koffertjes zou verliezen.
     
    NiVa0230, Gewooniemand en DQueen vinden dit leuk.
  4. ansje1982

    ansje1982 Fanatiek lid

    25 jan 2010
    1.182
    525
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik ben heel benieuwd waar jij de materialen scoort om mooie strikken te maken.
     
  5. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik vind jouw koffertjes nog mooier dan gegenen waar ik 80 euro voor heb betaald. ik denk als je hier een handel mee begint dat je echt binnen loopt financieel. Hier in mijn omgeving is het echt een soort hype onder de peuter en kleutermeisjes! Ik wil voor mijn dochter voor de feestdagen een 2e koffer gaan kopen maar nu ik die van jou heb gezien word het moeilijk nog iets te vinden wat ik mooi genoeg vind.
     
  6. Lovel

    Lovel Actief lid

    16 jan 2012
    235
    3
    18
    Vrouw
    Kleding voor mijn dochters (en inmiddels voor vriendinnetjes enz.. het kringetje wordt steeds groter ;)
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  7. NiekeKris

    NiekeKris VIP lid

    13 apr 2008
    22.511
    8.362
    113
    Die broek is echt super gaaf! Welk patroon is dat als ik vragen mag?
     
  8. MissFluffy

    MissFluffy Fanatiek lid

    25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Wat ik heb gedaan is afwisselend een even aantal steken in de basissteek en de tricotsteek gehaakt. Bijv. 5 gewoon 5 tricot 5 gewoon 5 tricot etc. Afhankelijk van je naald en draaddikte en hoe groot je de vierkantjes wil hebben. Zo maak je een aantal toeren tot je een lengte van de vierkantjes hebt bereikt die evengroot is als de breedte. En dan wissel je het om. Waar je dus eerst basis deed, ga je nu tricot doen. En zo krijg je dus een ruitjespatroon.
     
    Krulpeterselie en Jet2018 vinden dit leuk.
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Kinderen :roflmao:
     
    Jet2018, Gewooniemand en Muisje2016 vinden dit leuk.
  10. Zonnestralen

    Zonnestralen VIP lid

    22 apr 2017
    11.974
    7.903
    113
    Vrouw
    Ik heb een kunststof peuterbed omgebouwd tot zandbak.

    Voor de jongens staat er een houten stapelbed klaar. Ik wil daar twee huisjes van maken, maar ik ben er nog niet helemaal over uit hoe ik dat wil gaan doen. Het moet niet te moeilijk worden om het te verschonen.
     
  11. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    Leuk! Dat ga ik onthouden! Zou ik mijn dochter zeker een plezier mee doen!
     
  12. Anan

    Anan Fanatiek lid

    10 mei 2013
    2.846
    2.256
    113

    Voor de basis de dex. Maar heb er zoveel aan lopen verbouwen dat en een ander patroon is geworden...
     
    NiekeKris vindt dit leuk.
  13. Muisje2016

    Muisje2016 Fanatiek lid

    18 jan 2016
    3.015
    5.108
    113
    @ansje1982 die koffertjes zijn geweldig!! Ik heb er nog wat liggen en heb sowieso al veel knutselspul in huis dus je brengt me op een idee!

    Wat een fijn topic dit!
     
    ansje1982 vindt dit leuk.
  14. 1986Lynn

    1986Lynn Fanatiek lid

    3 sep 2009
    2.615
    367
    83
    ..
    Oeps, ik lees dit en bedenk mij dat er nog 3 Ikea kruidenrekjes onderin de kledingkast van mijn zoontje liggen. Die waren ook bedoeld als boekenplankjes. Op de to do haha.
     
    Jet2018 vindt dit leuk.
  15. Marbloempje

    Marbloempje Actief lid

    6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Ik ben niet zo creatief maar wil het wel leren en ook zelf dingen kunnen maken. Het lijkt alsof ik twee linkerhanden heb, mijn man is weer het tegenovergestelde, die maakt van alles en nog wat.

    Leuk om te lezen hoe handig jullie zijn, Keep up the good work!
     
  16. Gewooniemand

    Gewooniemand Niet meer actief

    Ik maak zelf wasmiddel en handzeep.
    Mijn man is van het houtwerk: tv-meubel,
    tafels, stoelen opknappen, bureau opbouw maken, verwarming houtbekleding, kledingkast en hij bakt van alles.
    Ik wil wel projecten doen maar hij wil zelf schilderen en timmeren etc.
     
    citroenrasp vindt dit leuk.
  17. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Wasbare billendoekjes van wat jij fijn vindt. Ik vind een laag tricot (zachte zijde) en één laag badstof (oude handdoek) fijn bijvoorbeeld. Hergebruik van materialen die je al hebt, oude T-shirts enz.

    Zelfde ook voor de wattenschijfjes. Je kan eens op nappys.nl kijken naar voorbeelden. Ik vind kopen te prijzig als ik zoiets makkelijk zelf kan maken.
    Pinterest heeft ook veel ideeën.
     
    vlinderCN en Gewooniemand vinden dit leuk.
  18. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief

    Dubbelgeluk en Gewooniemand vinden dit leuk.
  19. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Oohhhh die eenhoorn taart! Daar zou je mijn dochter heel blij mee maken. Woon je toevallig in het noorden en neem je bestellingen aan?
     
  20. Jet2018

    Jet2018 Niet meer actief


    Pinterest is wat dat betreft gewillig hoor. Heel veel ideeën en het hoeft niet al te moeilijk.
     

Deel Deze Pagina