Bij Kenji denk ik aan de Pfaffs maar ik vind het een mooie naam, en dan denk ik aan een stoer maar zacht jongetje. Caylen vind ik niet mooi maar prachtig ! Een krachtige naam voor een stoere zorgzame jongen
De ouders en de wijze waarop het kind wordt opgevoed. Je hebt namelijk geen ordinaire namen, wel degelijk ordinaire mensen.
Ik grap altijd met meisjesnamen die beginnen met Sh- en eindigen op -iya. Met ergens nog een apostrofje. Sha'Neliya. Maar ik snap ook dat er mensen zijn die negatieve assocciaties hebben bij de namen van mijn dochters Ach ja, ik vind dat we ze mooie namen hebben gegeven die bij ze passen, en ik hoop dat hun naam ze nooit zal belemmeren in wat ze doen. (Ze heten J.ann.a en M.art.e Zonder die leuke puntjes )
Ik ken een M.arte of M.arthe (weet even niet hoe je haar naam schrijft) uit een streng gereformeerd gezin. Echt gereformeerd op z'n max. Dus bij die naam denk ik nu meteen aan zo'n gezin Maar dat zullen jullie wel niet zijn want je zit op internet, haha!
De Hannah's en Marte's die ik ken komen allemaal uit kleine religieuze dorpen. Vaak raken ze al overstuur als ze de kerk van het dorp niet meer kunnen zien. lol @ ik vind die Shaniqua namen altijd typerend, Sha'Nene, Sho'Shanah, Sharon, Sha'Nell... Heb die namen zo vaak op de dansschool voorbij zien komen! Komen altijd binnen met hun haren in prachtige vlechten met vrolijke kraaltjes, dikke zak chips in hun hand, moeders met gouden tanden en broers en zussen van tig verschillende vaders. Hoor altijd de termen kak, kakkers en blanken uit hun hoek komen. Vaak discussies over het lesgeld en moeders chromen niet om aan ons gratis lessen te vragen want uitkering is nog niet gestort. (Men kent geen schaamte maar wel trots, maar dan wel binnen hun begrippen.) Vaak is het erg gezellig met de dames want ze komen met de leukste oneliners en scherpe opmerkingen. Maar soms kijk je ook erg van ze op. Net als of ze van een heel ander planeet komen waar alles om gezelligheid, lekker eten en veel feesten draaid die allemaal in ruzies eindigen om hun mannen. En als je die mannen ziet tegen over de moeders snap je wel dat ze zo nu en dan weg rennen. lol Heb ooit eens een Press.ieus Hea.ven gehad. Ik gaf haar een compliment over haar mooie naam toen ik het las (Jullie snappen het wel) De moeder vertelde mij dat ze een griekse/latijnse naam wilde. Maar kon geen mooie bedenken dus heeft ze hem maar een latijnse spelling gegeven. De tutu van het meisje verdween geheel onder haar buikje en bij iedere pirouette hoorde je kraaltjes in haar vlechten tegen elkaar aan knetteren. Soms sloegen de kralen tegen andere leerlingen aan. Ik heb eens de moeder er op aan gesproken en kreeg ''Ýo, mamma is such a *B* opmerking naar Ik was letterlijk met domheid geslagen.
Ik denk dat ik toch mijn beeld wat moet gaan bijstellen. Gisteren kwam ik een moeder tegen met een Jaylin (vind ik helemaal niks). Ontzettend leuk meisje, heel normale moeder. Vervolgens liep ik in de AH en riep een moeder haar zoontje Aidan (vind ik wel een leuke naam). Ook weer een heel normale, leuke moeder. Amerikaanse namen spreken blijkbaar een brede groep ouders aan.
Klopt als een bus, ik vind Engelse/Amerikaanse namen erg mooi, maar kom niet overeen met het stereotype waarmee het gros van de mensen deze namen associeert. Ik moet er wel bij schrijven dat ik niet van Kimberley of Wendy hou, maar Jayden vind ik wel heel mooi. Ik zou alleen mijn zoon nooit zo genoemd hebben vanwege de vele 'Jay' namen op dit moment en de vooroordelen die zoveel mensen erover hebben.
Haha, typisch. Precies dit zei ik een tijd geleden ook in een topic. Op het eerste gezicht/gehoor vind ik namen als Jayden, Jaylinn (welke schrijfwijze dan ook), Jazzlyn etc een tikkeltje ordinair maar ik kwam er ook achter dat dit namen zijn met een hele brede doelgroep. Ik vroeg me toen af wat de "magie" van deze namen was.
Klopt op zich wel maar doordat bepaalde namen vaak door ordinaire mensen worden gegeven krijg je wel die associatie. Dat is wel jammer voor de mensen die niet ordinair zijn maar het wel mooie namen vinden.
Want een Jaylin of Aidan met een "normale moeder" verbaasde je? Maar wel goed dat je je beeld wil bijstellen, zouden meer moeten doen
Ik moet aan dit YouTube filmpje denken : https://www.youtube.com/watch?v=pCdmiZyyGjQ Mijn kinderen hebben ook een aantal kinderen op school met namen waarvan ik dacht 'serieus? Ik dacht eerst dat het om bijnamen, koosnamen of namen van huisdieren ging...maar toch niet. Ik kan ze hier niet eens neerzetten, want ik kan me niet voorstellen dat er andere kinderen bestaan met die namen. Maar goed, die zijn vooral nogal alternatief, op twee namen na.
Nou, ja. Ik was vooral verbaasd dat kennelijk zo verschillende types mensen dit mooie namen vinden. Van Jaylin meer nogvdan van Aidan. Bij de Jay-namen had ik inderdaad een heel beeld gevormd. Ik vind het leuk dat dit in de praktijk niet altijd opgaat.
Mee eens. Ik kan een naam wel minder leuk vinden als ik iemand ken met dezelfde naam waar ik niet zo goed mee overweg kan, of dat een naam gewoon niet mijn smaak is, maar ordinair.. Nee.