Mijn nichtje heet Valentina. Neeniet italiaans en ouders hoogopgeleid. En goede baan. Dus waarom zou haar naam aso zijn? Omdat andere mensen vinden dat een Nederlands stel hun dochter geen Valentina mag noemen? Ik vind juist emma en daan en mees vreselijke namen. Waarschijnlijk omdat ik zelf ook niks ermee heb. Maar aso? Neuh hoogstensdst ik denk goh ouders hadden niet veel inspiratie 😁
Ik sta ook voor de klas, en ja, ik heb ook een mening over namen. Ik woon zelf in een dorp en werk in Rotterdam Zuid. Daar zit echt een wereld van verschil wb namen. De tanisha's, lakeisha's, sheniqua's, javanni's, gynicio's, vanity's, cherity's, destiny's, jay-iets, jamila's zijn er in overvloed te vinden. Daar vind ik ze niet ordinair, maar zou mijn buurvrouw haar dochter Charissa noemen zou ik ook een wenkbrauw optrekken. Ik ben zelf ook meer van de Emma, Julia, Vera, Daan, Sam, Luc-namen. Dat kinderen worden beoordeeld op hun naam en daarom dommer of slimmer worden gevonden is niet iets wat elke leraar doet, maar het is wel een wereldwijd onderzoek gedaan dat dit gebeurt. Self fulfilling prophecy noemen ze dat... Als jij het kind 'dom' vindt en het kind dus dom gaat behandelen, gaat het zichzelf ook dom vinden. Dit leer je al op de opleiding, dus ze willen deze valkuil juist voorkomen.
Ik vind Valentina geen aso-naam hoor... Ik associeer de naam juist met chique hoogopgeleide ouders. Ik ken dan ook een Valentina met een chique tweede naam en een dure lange dubbele achternaam .
Ik ken een stel tokkies waarvan de zoon Maurits heet. Ik "ken" ze nu al een paar jaar maar het blijft imo zó vreemd, die naam past gewoon echt niet bij dat gezin. Ondanks deze ervaring blijf ik Maurits een nette naam vinden overigens.
Voor je op een Nederlandse school eindelijk erkend wordt als hoogbegaafd heb je als ouders en kind vaak al een heel lange weg doorlopen. En voordat je dan eigen werk krijgt duurt nog een stuk langer. En dan blijf je daarna nog van die juffen houden die de hele boel in twijfel trekken omdat ze alles beter weten...
De beschaafde Engelse uitspraak is LIE ahm. Waarbij de ah een beetje richting uh gaat maar je hoort nog duidelijk ah. Laai jum is iets voor Nederlanders die niet voldoende Engels kennen.
Ik vind het ordinair wanneer een kind 2/3/4 namen krijgt voor het "mooie". Heb er een beeld bij van ouders die chique willen doen, net zoals bij asogezinnen die hun kinderen lange namen geven om het maar mooi te laten lijken. Bij vernoemen vind ik het wel mooi, mits de vernoeming duidelijk is.
Die snap ik niet! Is het dan ordinair? Ben het daar niet met je eens. Anne Sofie vind ik echt geen aso naam. Ik vind vooral bepaalde Engelse namen ordinair. Idd lastige spelling met DJ of SH startend. Moeilijke spelling ook (' in de naam ). Maar dat spant de kroon. Iedereen zal vragen hoe je het moet schrijven.
Vind dat echt aan de namen liggen en niet alleen aan de hoeveelheid. Als jij een dochter Anna Kathelijne Sophie noemt omdat je dat mooie namem vind dan denk ik niet gelijk Pff wat ordi. Wanneer je der Kayleigh Jaylissa Faye noemt dan denk ik dat wel...
Ik begrijp wat je bedoelt. Zoals de dochters van Nicolette van dam. Ik kan niet op die namen komen, maar toen ik ze voorbij zag komen wist ik dat ze puur om het 'mooie' waren gekozen, meer niet. Vind het juist wel mooi als het om vernoemingen gaat.
Wow, ik heb z'n gevoel dat mamma hoopt dat de meiden later glamour modellen worden. Nu maar hopen dat ze de looks van Mamma hebben en de Brains van pappa. Beetje lullig als het andersom zou zijn met zulke namen, .