Wat maakt een naam ordinair volgens jullie?

Discussie in 'Babynamen' gestart door MommyInHeels, 7 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    De Van Dale zegt: 'als minderwaardig beschouwd; platvloers, laag-bij-de-gronds'.
    Dus niet de 'gewone' middenmoot, maar wat als de 'lagere klasse' beschouwd wordt. Ook wel onbeschaafde of onfatsoenlijke mensen.

Ik wil niet kwetsend zijn, maar ik denk dan aan mensen die keihard over straat schreeuwen (tegen hun kinderen ook), hard en veel vloeken, met blote bierbuiken of in elk geval schaars gekleed over straat lopen, slecht verzorgd, voor 't huis zitten met z'n allen, halve literblikken Schültenbrau achterover klokken, veel (shag) roken, keihard Nederlandstalige en/of volksmuziek draaien zodat de hele buurt ervan kan meegenieten... Dat soort dingen.

2. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Oftewel: alle buren uit mijn vorige straat ;) Hele aardige mensen hoor. Heel gastvrij, staan altijd voor iedereen klaar, altijd welkom in hun huis, alles wordt met de hele buurt gedeeld, maken altijd een praatje. Dus verder geen negatief woord over ze. Maar het is wel een bepaald "type" mens.

3. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

14 nov 2011
    9.867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik woon er nu tussen ;) Precies wat jij zegt inderdaad, niet negatief (maar soms gaat het wel te ver), al vind ik ze hier niet per se zo gastvrij :p

4. Linnaea

Linnaea Fanatiek lid

20 apr 2015
    3.443
    27
    38
    Volg een thuisstudie en werk daarnaast als bijlesd
    Oh wij konden altijd bij ze binnenlopen en altijd bij ze terecht als er iets was. En als de buurkinderen in de zomer in het zwembadje in de tuin gingen mochten ze zoveel vriendjes en vriendinnetjes uitnodigen als ze wilden en die mochten ook allemaal blijven mee eten 's avonds.
    Als vrienden: prima mensen! Als buren: mwah, fijn om aardige buren te hebben maar dat schreeuwen, vloeken, hard blaffende honden en vooral André Hazes op maximaal volume en iedere zaterdagavond in de zomervakantie karaoke in de tuin tot 2 uur 's nachts ging me iets te ver ;)

5. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Heel lastig inderdaad. Ik denk dat sommige mensen juist bepaalde beelden/vooroordelen hebben van andere bepaalde mensen.
    Er zijn zat mensen die mensen met (veel) tattoo's ordinair vinden, maar zijn zij dat wel? Zijn al die voetballers die helemaal onder staan dan stuk voor stuk ordinair. :(

Of vrouwen die zonnebank bruin eruit zien, nepkrullend of nepblond haar, met gouden sieraden worden al snel als ordinair gezien. Tsja, sommige komen qua hoe ze zich gedragen inderdaad als ordinair over.

Dit is zijn van die gevalletjes van elkaar in hokjes stoppen. Net zoals dat mensen die tennissen en/of hockeyen kakkers zijn. Ik tennis al jaren, heb gouden sieraden gedragen, draag het liefste spijkerbroeken met nike air max eronder. En laatst kwamen we met de competitie juist bovengenoemde vrouwen tegen. ;)

6. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Daarom, daarentegen vind ik juist heel hoog opgeleiden mensen veel minder sociaal,attent en gastvrij overkomen. Ik heb dan juist het idee dat deze mensen in een eigen wereldje leven en juist alleen maar met mensen om willen gaan die ook uit hun soort milieu komen. Dit kan natuurlijk ook weer als ordinair beschouwd worden.

7. MommyInHeels

MommyInHeels Actief lid

10 mei 2015
    457
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik vind het meer asociaal gedrag wat je hier omschrijft.

Deel Deze Pagina