Hahah ja dat vond ik ook. Dat vond ik een hele schattige naam èn het is de mooiste bloem (samen met de pioenroos, maar dat is een gekke naam ) M'n ex kwam met namen Infinity (echt waar!!!) Roxy (yup, ook echt waar) Sky (mwah) Joy Dus je snapt vast wel waarom het niet lukte tussen ons
Ik weet niet waarom, maar ik heb dat met namen als: priscilla, pamela, manuela, vanessa,dewie, sjonnie, donny, etc. die doen mij op een of andere manier heel erg denken aan hoog blonde moeders met getoupeerd haar en een panter legging en een vader met een iets te strak t-short en een goude ketting. Het slaat helemaal nergens op (zowel qua naam niet als qua uiterlijk, want zoals al eerder genoemd: gedrag is ordinair en een naam of uiterlijk niet). Maar toch is dat mijn eerste associatie. Stom he.
Nou ja, niet helemaal eens. Een uiterlijk kan in mijn ogen ook ordinair zijn. En ik vind het toch wel opvallend dat mensen uit de groep hoogblond met tijgerprint en gouden dikke kettingen om de nek toch gemiddeld vaker namen als Desteny, Britney en Yaden aan hun kun geven. Daar komt bij mij dan de associatie met ordinair vandaan. En al geeft een hockey stelletje hun kind dan de naam Desteny, de naam blijft mij ordinair in de oren klinken. Terwijl de mensen er zelf dan helemaal niet ordinair uitzien.
Dat zijn serieus de namen? dat gaat voorbij aan ordinair en meteen richting "dit doe je een kind niet aan".... Daar kun je echt niet mee aan komen zetten als volwassene, oef.
Ik kijk nooit na de namen wat ordi is of niet. Als de persoon die naam nou mooi vindt wie ben ik dan om daar te over oordelen. In mijn buurt komen heel veel aparte namen voor en is gewoon normaal voor me oa andrew matthew fayenna vinchenzo chenoah shaleiva valentino dhalicia chayenne etc ik heb daar echt geen aso of ordi oordeel over ieder zo zijn eigen smaak
Leuke mensen. Goed gestudeerd en lid van ee hockeyclub. Ik hou van deze namen. Helaas vond mijn man ze te kak.
Voor mij persoonlijk de letter Y... Het kindje van mijn man zijn zus noemt Y.orben en uiteraard zijn die mensen niet ordinair (of vind ik dat althans niet). Dochter noemt E.smée.. Maar toch vind ik Y.orben echt niet leuk! En ja J.orben zou ik leuker vinden, maar nog niet super leuk! Maar enkel daardoor viel voor mij D.ylan weg (voorstel van mijn man) Maar bij komt dit wel omdat ik ooit eens een gezin kende op school en die mama heeft me echt bedreigd en haar kinderen noemden J.aimy, L.ovely, D.estiny, zo nog 7 nemen met de Y achteraan... En ja ik heb echt nachtmerries gehad van die mama en heb toen gezworen mijn kind nooit een Y te geven in haar/zijn naam
Ja dat is serieus : Nathalie (29) - Villa Single Mama Van 3 verschillende vaders Maar..... de moeder is echt super, geeft de kinderen goede normen en waarden mee, werkt hard (als assistant accountant!), woont in een flatje met weinig ruimte en slaapt daardoor zelf op de bank. Heb echt respect voor haar! En het heeft mij toch wel meer doen inzien dat een naam niet alles zegt... wist ik al wel maar probeer er wat meer om te opletten om niet zo snel een vooroordeel te hebben
Bijna gewoon arbeiders vol tattoos en moeder lid van moterclub, net een andere club dan hockey hihi.. Maar t zijn wel hele lieve ouders hoor☺ Mijn paps en mams😉
Ik vind een naam ordinair als ik die naam associeer met personen die ik ordinair vind. En dan is de vraag dus eerder: wat maakt een persoon ordinair? Ik denk dat zelfs dat heel erg verschilt tussen mensen. De gezinnen die ik ordinair zou noemen zullen zichzelf niet ordinair vinden en andere soortgelijke gezinnen ook niet. Maar goed, ik heb dus wel een bepaald type gezin in mijn hoofd dat ik ordinair vind, vooral omdat ik die heel vaak tegenkwam in de buurt waar ik tien jaar van mijn leven heb gewoond. En in de namen van hun kinderen waren er twee duidelijke overeenkomsten: opvallend veel jongensnamen eindigend op -o en meisjesnamen eindigend op -isha. Dus als ik nu ergens Dylano of Latisha tegenkom associeer ik dat met ordinair. Omdat die namen mij doen denken aan die gezinnen uit mijn vorige buurt.