wat maakt het voor jullie rendabel te werken?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Jalea, 4 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pendrag

Pendrag VIP lid

26 jul 2006
    6.458
    1
    0
    Waarom ga je niet eens naar een goed uitzendbureau? Die kunnen je vast vertellen wat voor soort functies/vacatures voor jou beschikbaar zijn en welk salaris daarbij hoort.

Als je met een WO opleiding bent begonnen zou ik persoonlijk niet zomaar voor het minimumloon gaan werken. Er is vast wel werk dat meer oplevert dan dat.

2. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik denk ook wel dat je meer krijgt dan het minimum. Misschien dat het inderdaad wel een goed idee is om langs een uitzendbureau te gaan!

Overigens is mijn moeder ook pas op haar 40e weer gaan studeren en die heeft inmiddels 4 jaar later een diploma. Het kan dus inderdaad altijd nog :) En misschien dat cursussen wat voor je is. Dat kan vaak via je werkgever en hoeft wat minder tijd te kosten. Maar je kunt daardoor wel langzaamaan omhoog klimmen.

Maar als je opleiding bij de jeugdzorg aansluit, kan het niet heel ver afliggen van psychologie :p

3. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.433
    36.323
    113
    @merleq: ook met mbo verdien je vaak meer dan het minimum hoor, snap niet helemaal hoe je bij die beredenering komt hoor.

Je zit vaak op het minimumloon als je geen opleiding hebt afgemaakt.

4. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik bedoelde meer als je het eerste jaar van je mbo niet hebt afgemaakt. En zeker als je het laagste niveau van het mbo hebt gevolgd. Het gaat namelijk zonder opleiding onder andere om het denkniveau en als je een universitaire opleiding hebt gevolgd zonder deze af te maken, is deze voor een werkgever meestal beduidend hoger dan iemand die het mbo niet heeft afgemaakt.

5. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    En het hangt er ook nog vanaf waar je woont, hoe d elonen liggen. Want 1200 euro voor 24 uur werken wil ik ook wel! Ik werk 16 uur en verdien net aan 600 euro per maand.

Maar goed mijn man is sochtends thuis als ik werk dus wij hoeven geen kosten te maken voor opvang, dat scheelt. Dus voor ons kan het makkelijk uit.

6. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik werk in de logistiek: zorgen dat orders het warehouse ingaan en de deur weer uitgaan en alles er tussenin. Ik doe nu eigenlijk alles wat er tussenin zit, ben een manusje van alles en spring in waar nodig. Als je snel leert en inzet toont, heb je het halve werk al hoor. Ik denk dat jij echt wel meer gaat verdienen dan het minimum loon.

Wij zijn nu dus 60 euro kwijt nu aan de kinderopvang, dat is voor 1,5 dag. Ik werk nu 2,5 dag (de bedoeling is 3 dagen), mijn vriend 4 dagen. Wij hebben het hetzelfde basisloon, dat is wel weer makkelijk omdat mijn vriend nu dus makkelijk een dag thuis kan blijven, omdat het financieel gezien niet uit maakt wie er werkt.

7. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.238
    7.282
    113
    Vrouw
    Brabant
    Is het misschien mogelijk ergens te gaan werken wat aansluit bij de studie die je wil doen en dan een opleiding te doen die je krijgt van je baas? Is wel heel pittig denk ik en je zit vaak wel voor een paar jaar aan je werkgever vast. Maar dan heb je in ieder geval een basis en kan je voor de WO studie waarschijnlijk wel wat vrijstellingen krijgen.

8. Jalea

Jalea Fanatiek lid

24 jun 2006
    2.396
    0
    0
    mijn opleiding is gericht op hulpverlening, dus daar een 'leerbaan' in vinden is denk ik heel moeilijk, je zult wel een bepaalde basis (opleiding) moeten hebben om het te kunnen doen, en die heb ik nog niet.
    maar ik blijf goed rondkijken en zoeken, wie weet bestaat er toch zoiets :)

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.433
    36.323
    113
    @merleq: o, had ik even niet zo snel door. Maar daar heb je idd helemaal gelijk in. Ik heb een mbo opleiding afgerond, maar had daarvoor al een propedeuse in het hbo gehaald en daar wordt toch nog wel naar gekeken hoorde ik van mijn werkgevers.

10. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    heb je al gehoord van het ervaringscertificaat? Hiermee kan je aantonen wat je kan en zijn je kansen op een betere baan groter.
    Ik ben ook van mening dat een niet afgerondde studie altijd je arbeidskansen vergroten tov helemaal geen studie.
    Probeer gewoon eens wat gesprekken aan te gaan, bij het CWI bijvoorbeeld.

Jeugdzorg heb je niet veel kans zonder diploma. Dat probeer ik ook al een tijdje. Ik heb een Pabo diploma en studeer psychologie (en veel werkervaring binnen hun werkgebied), maar ze hebben liever SPH'ers e.d helaas!

11. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het is dan wel een andere hoek, maar ik ken een psychologiestudent die met gehandicapten werkt, ook in haar vakgebied. Er zijn echt wel baantjes te vinden waarbij ze studenten graag willen hebben. Een andere medestudent van mij werkt al sinds haar eerste studiejaar als vaste begeleider van autistische kinderen. Kinderopvang is er nog zo'n 1 bijvoorbeeld, daar kun je geloof ik in je derde studiejaar terecht. Misschien dat je je zoekgebied iets moet vergroten maar ik denk dat er echt wel wat te vinden is!

12. laatje

laatje Fanatiek lid

5 nov 2006
    1.058
    0
    0
    Schoonhoven
    Als je straks zou gaan moeten werken om het financieel rond te krijgen, kun je dan niet kijken of je een baantje kunt krijgen buiten kantooruren om? Avond / weekend? Dan is ws je man thuis en heb je geen extra opvang nodig.. Een vriendin van mij doet dat ook. Werkt om het weekend de avonden in een restaurant. Dan is haar min thuis voor de kids.. Alle extra's is dan toch meegenomen?

13. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik werk niet voor het geld want houdt er bijna niks aan over. ik werk 12 tot 16 uur per week :). Ik wilde in de eerste instantie ook huismoeder worden maar heb vanaf 16 weeekk zwangerschap thuis gezeten tot aan de 4 e maand na de bevalling en werd gek van het binnen zitten. heb altijd fultime gewerkt en nu was ik ineens fultime moeder en miste heel erg de soliale contacten enzo. Ik raakte snel geiriteerd etc en besloot dat het beter voor mjn was om een paar uur in de week te gaan werken. Alicia gaat naar een gastouder van maandag t/m donderdag van half 9 tot 1 uur :) en soms sla ik een dagje over enwerk ik dus 3 dg. ik geniet nu meer van onze tijd samen en ben blij da ik werk. het geld wat ik verdien is inderdaad z'n 300 tot 400 euro per maand maar zie het als extra en is toch wel fijn om geld voor jezelf te hebben, nou ja voor jezelf :) koop er voornamelijk speelgoed en kleertjes van voor alicia

Deel Deze Pagina