Wat maakt jou/zal jou een minder geschikt voor t moederschap?

Discussie in 'De lounge' gestart door D83, 15 nov 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aszz

Aszz Niet meer actief

Dit dus. En voor 'straf' heb ik 2 jongens gekregen :p
    Heb het gelukkig wel een groot stuk los gelaten.
    En nu ze naar school zijn, en de overal speelgoed fase is geweest, kan ik weer opgelucht ademhalen ;)

2. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.226
    1.298
    113
    Centrum Belgiƫ
    guilty :) En dan zijn de meisjes rollenspel aan het doen ("mama & kindje") en hoor je de oudste zeggen: "Doe je schoenen aan, GVD!*
    Onlangs vroeg ze vanaf wanneer ze f*ck mag zeggen... (ze wordt 5 in januari ;) )

3. Spathiphyllum

Spathiphyllum Bekend lid

3 mei 2014
    536
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik ben als moeder wel wat te relaxt. Dochter is nu nog geen half jaar en ik ben dus ook nog niet echt heel druk bezig met opvoeden, maar ik weet nu al wel dat consequent zijn echt lastig gaat worden. Veel dingen kan ik ook gewoon niet zo heel belangrijk vinden, zoals een vast ritme of het eten van je broodkorsten.

Verder ben ik ook een vrij slechte huisvrouw, maar gelukkig hebben we een schoonmaakster en is het huis dus wat mij betreft ook wel schoon genoeg. Daar ben ik dan ook wel weer heel relaxt in :)

4. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    Als ik net zit begint mannetje en klimmen en grenzen opzoeken

5. mommy12

mommy12 Fanatiek lid

19 okt 2014
    1.135
    0
    0
    #85 mommy12, 18 nov 2014
    Laatst bewerkt: 18 nov 2014
    Ik ben als moeder rustig en ongeduldig

Ik heb op dit moment geen werk . dus doe ik standaard dingen. Schoonmaken en koken en kind verzorgen. De was en ga zo door ik zorg iedergeval dat kind en huis tip top in orde is. Volgend jaar denk ik dat het werken huishouden en kind opvoeden word dus ik geniet nog van me kind en vrijheid. Over 2 jaar moet de kleine naar school vind ik eigenlijk wel lekker .ik wil regelen dat als ik me kind naar school breng dat ik gelijk 3 uur van werk me kind ken ophalen. Maja zie wel hoe de toekomst loopt

6. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit inderdaad. En ik kan slecht tegen lawaai/drukte (snel overprikkelt). Niet zo handig met 4 kids.

7. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Dat ge-mama zo af en toe.....zo honderdduizend keer achter elkaar.
    Vooral als ik net lekker zit ;)

8. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Ik heb ook geen geduld, en mijn dochter van 15 maanden ook niet, dat botst elke dag wel een paar keer:D Als ik dan ook nog eens moe ben dan kan ik ook nog eens boos worden:x, ik baal daar zo van!

Maar een moeder is ook maar een mens, iedereen heeft slechte eigenschappen die niet zo goed combineren met moeder zijn. Daar doe je niets aan, behalve proberen er goed mee om te gaan.

9. Boekenwormpje

Boekenwormpje Bekend lid

1 feb 2014
    903
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na de zoveelste 'mama, mama, maaaamaaaaa', moet ik echt de neiging onderdrukken om heel hard 'neeeheeee!!' terug te schreeuwen. :)

10. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Herkenbaar,voel jij je daarna ook zo schuldig en een loser? Ik wel....

11. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Haha, nou ik roep dat we hoor!

12. ladys1987

ladys1987 Fanatiek lid

24 jan 2009
    1.522
    0
    0
    Flevoland
    Ik heb soms een kort lontje en weinig geduld..zeker nu na de miskraam kan ik erg weinig hebben....en dan schreeuw ik tegen dr...voel me ook best een slechte moeder nu! Ze loopt juist de laatste dagrn zo te drammen en driftbuien zijn standaard de laatste dagen.....

13. ALeV84

ALeV84 Fanatiek lid

13 nov 2008
    2.358
    2
    38
    Ik ben te perfectionistisch. Met een kind valt dat nog vol te houden maar met twee en straks nog een derde erbij, is het behoorlijk zwaar om alles tip top te hebben en houden. Heb het er soms zwaar mee en voel me regelmatig overspannen. Wanneer iets niet gaat zoals het in mijn hoofd had gepland raak ik daar zo gestrest van !!

14. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Te weinig geduld
    Niet de diagnose ass kunnen accepteren
    Geen speelgoed met geluid in huis wil hebben
    Vieze voeten op mijn vloer (verder dan de gang) maken me gek
    Veel te veel knuffels en kusjes willen hebben van mijn schatten :)

Deel Deze Pagina