Wat maakt jouw kind JOUW kind?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Kat1981, 5 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Oh en omdat ze nu allebei liggen te slapen dus ik heb voor heel even rust.. ;)

2. MamaVanAnne

MamaVanAnne Fanatiek lid

21 jul 2013
    1.164
    0
    36
    NULL
    NULL
    Typisch Anne:

- ongeduldig, ze wil alles kunnen, en wel nu! Sinds deze week kan ze staan, en als je dat kan, dan moet je dat ook kunnen met je slaapzak aan in bed, en tja, dat je dan niet meer terug kan..
    - ochtendhumeur (heeft ze van mij)
    - dol op touwtjes en draadjes en snoertjes
    - houd van wild en lomp (lacht ook het hardst als papa met haar stoeit en dingen uithaalt waarvan ik denk oh jee als dat maar goed gaat)
    - ze zit altijd onder de blauwe plekken en bulten omdat ze keer op keer weer valt (ook al probeer ik haar zo veel mogelijk op te vangen..)
    - ze kan je aankijken met super ondeugende ogen en dan weet je dat ze iets gaat uitvreten (en moet ik aan vroeger denken, zo was ik ook, en krijg ik nog meer respect voor mijn eigen ouders)
    - soms moet ze zo hard schaterlachen dat ze er van moet spugen en lacht daar dan ook weer vrolijk om
    - ze heeft mijn hart gestolen en ik wist niet dat liefde zo diep kon gaan. Sinds dat zij er is kan ik super sjagarijnig zijn, maar binnen een minuut ben ik dat dan weer kwijt omdat ze aan mijn voeten loopt te trekken met een big smile :D

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou en of ik trots ben! Hij heeft 2 jaar lang allerlei commentaar op haar dat jan en alleman 'te lang' vond geslikt, en deed gewoon zijn eigen ding! En nu wil hij weer gaan sparen!

4. Nora1983

Nora1983 Fanatiek lid

21 dec 2011
    2.624
    4
    38
    NULL
    NULL
    Onze dochter is bijna 6 maanden en heeft mijn karakter; pinnig, ongeduldig, snel boos maar houd ook ontzettend van lachen. Ze heeft nu het kiekeboe spel ontdekt, en dat hoeft niet eens perse met doekjes ofzo, nee, met je rug naar haar toe staan en je onverwachts omdraaien en kiekeboe roepen werkt gigantisch op haar lachspieren.
    Daarnaast kan ze enorme scheten laten en asociaal boeren na het flesje. Dit heeft ze van ons allebei, haha! ook heeft ze van ons beide haar eetgedrag, flessen gaan zonder morren op, fruithappen werkt ze zonder protest naar binnen en ze eet het liefst met de pot mee qua warm eten. Groentehappen uit een potje vind ze niet erg lekker, maar sinds ik er een broodkorst in doop en het aan haar geef, krijgt ze het toch binnen.
    Ook vind ze onze dieren leuk; 2 loslopende konijnen in huis waar ze dan om moet lachen als ze in de buurt van haar babygym zitten. De hond is haar beste vriend, met wandelen houd ze hem goed in de gaten vanuit haar wandelwagen. Ook lacht ze naar/om hem. Ook voor onze koeien(we hebben een melkveebedrijf)vind ze niet eng, laat rustig aan haar handjes likken door zo'n stuk schuurpapier-tong, haha! Grote machines zoals trekkers vind ze ook de normaalste zaak vd wereld en kijkt dan haar oogjes uit.
    Kortom, echt een kind van ons! ons boerinnetje LOL

5. miep84

miep84 Niet meer actief

#25 miep84, 8 feb 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 feb 2014
    Typisch pepijn (18mnd):

Geen held, moet wennen aan drukte en bang om te vallen, maar stoeien met papa kan niet wild en druk genoeg zijn!

Houdt van liedjes zingen en boekjes kijken/lezen. Danst mee met liedjes en "zingt" tijdens t spelen. Kan ook erg verdrietig zijn als een leuk filmpje op tv is afgelopen.
    Auto's zijn ook favoriet. Wijst buiten alle auto's aan en zwaait ook naar rijdende auto's. Parkeergarages zijn prachtig, als we uit de auto stappen zegt hij vaak "wauw!!" En wijst en roept "auto!!"

Kan erg boos en driftig worden met stampvoeten, op de grond liggen, gillen etc. Als hij zn zin niet krijgt. Kan ook erg lang boos blijven!

houdt van kriebelen in zn nek, knuffelen en kusjes geven.

als we onze woonwijk binnenrijden dan roept hij al "thuis thuis!"

Vind oma en ome Paul helemaal geweldig!

Slaapt nooit in de buggy, zelden in de auto, maar wel in ieder ledikant, waar t ook staat.

duidelijke mening, sterke wil!

kleurt graag, wel na iedere streep een andere kleur kiezen

ziet en wijst overal naar de klokken en lampen

noemt de lama in het hertenkampje altijd "sjaap" (schaap)

Is dol op eten, lust alles behalve rauwkost. Heeft er wel n gebruiksaanwijzing bij: Fruit moet geprakt zijn. Drink alleen uit een open beker, rietjes moeten er meteen uit! Als een ander iets te eten heeft wil hij per direct ook iets hebben

Kan eindeloos in- en uitladen, omgooien en weer opnieuw beginnen. Bouwt torens om ze met luid gelach weer om te gooien.

Raakt gefrustreerd als iets niet precies past (deksel te groot voor de pan ofzo)

6. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Ons meisje is echt een zonnestraaltje.
    Altijd vrolijk, waardoor je net als zij met een grote glimlach wakker wordt.
    Ze heeft een eigen willetje, nu is nu! :)
    Ze houd van knuffelen en giert het uit als je haar kietelt!
    Leven met haar is nog een stuk mooier dan daarvoor!

7. Suuzan

Suuzan Fanatiek lid

21 dec 2013
    1.805
    655
    113
    Wat een leuk topic!

Mijn meisje:
    - kan heerlijk dansen als ze muziek hoort.
    - ze niet genoeg kan krijgen van eten. Ze maakt een smakgeluid als ze een hapje wilt, ook als ze eten van een wildvreemd iemand in een restaurant ziet.
    - als ik aan tafel ga zitten, ze er gelijk aankomt omdat ze dan weet dat ik iets ga eten/ interessants ga doen en dan mee wilt doen.
    - ze dol is op hondjes, terwijl mama doodsbang is.
    - haar heerlijke geurtje dat ze altijd met zich meedraagt. Ik moet altijd even snuffelen in haar warme nekje.
    - ze kan zo grappig lachen en giechelen ( vooral als ze zelf kiekeboe gaat doen en ik haar naam roep, omdat ik haar niet kan "vinden")
    - ze ziet er gewoon zo schattig uit. Echt een combi van ons, maar dan als een klein kaboutertje.

Ik kan wel blijven typen ;)

8. Wihe

Wihe Actief lid

24 nov 2011
    440
    0
    0
    NULL
    NULL
    #28 Wihe, 8 feb 2014
    Laatst bewerkt: 8 feb 2014
    Wat een super leuk topic inderdaad!

Wat echt typisch onze Lino is:

- Hij is DE danser. Hij houdt echt onwijs van dansen, maar dan ook echt 'dansen'. De heupbewegingen die hij nu al maakt, dat schudden met zn kontje, en daarbij ook zijn armen/schouders en de rest van zijn lichaam gebruiken. Dit niet alleen thuis als er muziek is op tv met tekenfilm of reclame, maar ook als de radio op staat, als hij in de auto zit met muziek en op de creche heeft hij alle harten al veroverd met zijn dansmoves.
    Het leukste daaraan is ook nog eens dat hij zegt (tegen iedereen die er op dat moment bij is) Kom tanse? dan pakt hij je hand en moet je mee schudden ;)

Oow en wat ik bijna vergeet: het mega herkenbare huppeltje. Hij huppelt als het ware de hele dag door de kamer. Net een paard haha

- Zingen is ook helemaal zijn ding. Hij zingt bijna de hele dag. Vanaf dat hij wakker wordt tot hij weer naar bed gaat. En soms zingt hij in zn slaap (mama praat in haar slaap, papa snurkt zo nu en dan en Lino zingt ;)) Op de creche zeggen ze dat hij ook helemaal op gaat in zijn liedjes, als er bijv. iemand jarig is geweest en ze hebben gezongen, zit hij als enige tijdens het eten daarna aan tafel nog te zingen en te klappen haha.

- Auto's: Lino is echt gek op auto's. Hij ziet ook overal auto's. Stel er is een hele muur geverfd, en er staat een auto van een paar centimeter op totaal onopvallend. Het eerste wat hij zegt is dan auto, loopt er heen en wijst hem aan. Hij speelt ook het liefst met alles wat rijdt en ook boekjes met auto's zijn niet aan te slepen.

- Lino is de grootste knuffelbeer die er is. Hij houdt echt van knuffelen, en voor dat hij gaat slapen krijgt hij zijn melkfles, houdt hij babybeer vast en komt hij lekker op je schoot nog een half uurtje genieten.

- Wat ik echt super lief en schattig vind is dat Lino huilende kindjes troost. Hij gaat niet meehuilen zoals veel kinderen, maar troost ze dus echt. Bijv: een kindje zit huilend op de grond, Lino gaat naar het kindje, bukt, aait het kindje of doet een arm om het kindje heen en zegt: nie huile baby (alles en iedereen is dan ook baby haha)

- Lino wil niet dat andere kindjes worden opgetild en geknuffeld worden door mama of papa. Of het moet samen met hem, maar anders duwt hij ze weg en zegt: van mij

- Lino eet heeeeeel moeilijk brood. Hij is een echt pap kindje.

- Lino heeft een hekel aal kleverige dingen op zijn handen. Hij komt en zegt dan mama bah vies. of mama helpen. Soms begint hij er ook hysterisch om te huilen.

- Regen vindt hij helemaal geweldig

- Hij houdt er nog steeds van dingen ook ondersteboven te zien en gooit dus geregeld zijn hoofd naar achteren.

- Hij kan echt heel goed zelf tot spel komen, en kan zich echt heel lang bezig houden met die grote fantasie die hij heeft.

- Lino zegt ook duidelijk als hij iets niet wil. Hij is nu al (echt iets van zijn vader) geen meeloper en heeft een duidelijke eigen mening. Hij speelt echt waar hij zelf mee wil spelen en niet omdat een ander ermee speelt.
    Wat soms tot schaammomenten bij mama kan leiden :): we waren in de winkel en Lino huilde omdat hij het speelgoed niet mocht hebben. Bij de kassa geeft de mevrouw hem een doosje duplo om te troosten. Maar als Lino boos is en iets niet wil, wil hij het ook niet. Hij pakte het aan en gooit het terug naar de mevrouw met een harde NEEEE

- Lino is altijd vrolijk en enthousiast. Hij doet altijd heel vrolijk mee en leeft zich ook helemaal in.

- Lekkere kletskous

- De manier waarop hij onwijs trots kan kijken. Bijv. toen hij voor het eerst op zijn potje had geplast deze week. Of wanneer hij zijn lege (plastic) bordje op het aanrecht mag zetten als het op is, etc. Zijn manier van lopen, die uitdrukking op zijn gezicht: echt onbetaalbaar.

- Hij past zich echt enorm makkelijk aan. De eerste dag op opvang ging prima, verhuizing: geen probleem. Echt hij is zooo gemakkelijk.
    - Het grappige is dan wel weer: Hoe leuk hij ook de opvang en andere activiteiten vindt: de eerste 5 minuutjes zegt hij niks maar doet hij alleen. Hij zwaait zonder dag te zeggen, trekt je aan je arm mee zonder kom te zeggen, etc etc

- Zijn enorme bos met krullen en supergrote bambi oogjes waar iedereen gek op is. Hij weet het ook, en lacht en kijkt je dan zo aan dat wie dan ook hem wel op MOET tillen (gevolgd door een beetje verwend lachje, van yesss I did it again)

-Hij houdt niet van truien met capuchon, blousjes of ritsen vooraan, en probeert net zolang te trekken en UIT te roepen tot het ook uit is.

En zo kan ik net als de meesten nog wel uren doorgaan. Ik heb gewoon echt (haha maar goed dat ik het zelf zeg natuurlijk) een geweldig lief, mooi, gezond en ontzettend vrolijk mannetje.

9. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63
    Fem:
    -heeft een grote bult op haar voorhoofd door de vacuümpomp
    -haar lievelingsmuziek is rock en Nielson
    -tv kijkt ze met haar vinger in haar mond
    -komt altijd een kusje geven en schoot hangen als ze moe word
    -word later een nudist. Kleren zijn zooo zinloos!! Aankleden is ook het grootste gevecht van de dag.
    -eet niet van een lepel of vork
    -slaapt met 5 spenen in bed, 2 in dr handjes, 1 in mond en de rest als reserve.
    -Lekkerste fruit is sinaasappel en groente is broccoli
    -papa is haar held! Helaas is hij 2 weken weg en 2 weken thuis.
    -ze is ziekelijk jaloers.. op baby neefje, op papa als mama hem aandacht geeft, op de hond (waar ze bang van is) als hij een boterham krijgt, op alles!
    -Spelen kan ze heel goed zelf, maar aan tafel speelt ze het fijnst:)

Pff.. ik kan echt zooo veel dingen nog opnoemen.. ik stop ermee..

Ooh..

-Ze is gewoon mijn liefste!!! ♡♡

10. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

20 mrt 2013
    2.583
    16
    38
    NULL
    NULL
    -mijn dochter is heel muzikaal en gaat ook altijd hupsen en 'dansen' als er muziek is of geklapt wordt!

-elke ochtend als we wakker worden dan wil ze de klink van het raam even vasthouden, ook deurklinken zijn favoriet!

-ze is helemaal geobsedeerd door de bank en het liefst kruipt ze hier een hele dag over.

-als ze iets moet doen tegen haar zin in (bijv op de grond zitten zodat ik eten kan klaar maken) gaat ze 'planken'

- ze lacht veel en is heel vaak vrolijk!

- ze laat zich niet voor de gek houden en heeft alles snel in de gaten (groenten onder de appelmoes verstoppen? Dat werkt echt niet!)

-ze deelt haar speentje altijd met mama en als mama graag een hapje van haar wilt, stopt ze een stukje van haar koek in mijn mond.

- ze komt altijd even een kroeltje halen als ze een tijdje geen mama contact heeft gehad

- ze schatert zo meeeega vrolijk als je gek met haar doet!

11. wachtend

wachtend Niet meer actief

Mijn kleine trots:

- Gek op muziek! Zodra er muziek aanstaat gaat hij schudden met zijn kontje (iedereen valt in zwijm als hij dat doet)
    - Houdt net als papa en mama van lekker eten (hij lust ook werkelijk alles! Van spruitjes tot erwtensoep, van macaroni tot maakt niet uit)
    - Heeft een tomeloze energie en komt ondanks zijn eten als een bouwvakker amper aan!
    - Slapen is voor watjes! Als er ook maar iets interessanter is dan slapen dan vertikt meneer het ook echt om te slapen :D Als er visite is, als hij nog niet moe genoeg is alles gaat dan uit zijn bed.
    - Hij heeft een heel erg sterke eigenwil, als hij iets niet wil gebeurt het niet PUNT
    - Als ik vraag om een kusje dan legt hij zijn voorhoofd tegen mijn lippen *zwijmel*
    - Een allemansvriend (doet alsof hij verlegen is, om vervolgens met een uitdagend gezichtje te kijken of je het wel gezien hebt)
    - Kletst al meer dan 20 woordjes (15 maanden) benoemt ook zichzelf zegt zijn eigen naam.
    - Zodra hij huilt weet iedereen dat het om hem gaat :D hoog, hard en schel! Leidsters van het KDV vragen zich af of het ARBO technisch wel verantwoord is :D Ik herken mijn zoon dus ook overal! :D
    - Ontzettend lief voor onze kat, alles is aai, aai, aai :D
    - Kan enorm schaterlachen tijdens het stoeien, kiekeboe spelen en verstoppertje, owja en de wereld op zijn kop is inderdaad stukken leuker :D
    - Hij kan je echt ontzettend uitdagen en als hij iets wil gaan doen dat niet mag kijkt hij je aan en zegt zelf al *naam* nee he?? om het vervolgens toch te doen :/

Ach al met al een heerlijk jochie wat ontzettend wijs en eigenwijs is en waar we ons handen en hart meer dan vol aan hebben en wat zijn we gek op hem!

12. Amethist

Amethist Niet meer actief

Mijn dochter:
    - Is een bikkel eersteklas. Gaf geen kik bij het bloedprikken en zat eens met haar vingers tussen de vaatwasser vast waar ik pas achter kwam toen ik het zag, ze liet er geen traan om :$.
    - Als ze dan eens pijn heeft, wil ze niet getroost worden. Ipv verdrietig te zijn omdat ze pijn heeft wordt ze woedend.
    - Ze is een echt volhouder en een keiharde werker. Ze heeft een grote achterstand in haar ontwikkeling en in haar spraak/taal, maar als ze je iets wil vertellen haalt ze alles uit de kast om te zorgen dat je haar begrijpt. En dat is soms verdomd lastig, omdat ze het niet goed kan zeggen. Het gaat met losse worden, gebaren en lichaamstaal.

Mijn zoontje:
    - Vindt zijn outfit altijd zeer belangrijk. Hij kiest elke ochtend zijn eigen kleren en dat begon al toen hij ca. 1,5 was. Hij weet heel goed wat hij wel en niet mooi vindt.
    - Hij is een super knuffelkont. Voor ik hem in bed leg wil hij altijd nog even lekker "koefelen". Aaahhh, niks lekkerders dan zo'n klein lijfje tegen je aan.
    - Hij is zo ontzettend gek op zijn zus. Hij wil altijd met haar spelen. Hij begrijpt haar ook altijd, ondanks dat hij veel beter praat dan haar.

Voor beiden geldt dat ze een hele sterke eigen wil hebben. Dat maakt het opvoeden van ze behoorlijk pittig, maar ook heel interessant. Ik vind het heel boeiend om te zien dat ze ondanks dat ze nog zo jong zijn écht al een eigen persoonlijkheid hebben.

Maar het allermooiste vind ik om ze samen te zien. Ze zijn zo gek op elkaar. Kunnen heerlijk samen spelen (en goed ruzie maken ;)) en als ik zo naar ze kijk als ze zo lekker bezig zijn samen, dan barst ik zowat uit elkaar van liefde en trots ♥.

Deel Deze Pagina