Wat maakt jouw partner DE partner?

Discussie in 'De lounge' gestart door MyMiracle, 21 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. itakepictures

    itakepictures Niet meer actief

    Wij kunnen samen praten, huilen, lachen, discussieren, van elkaar leren en alles bij elkaar kwijt. We zijn verschillend maar kunnen elkaar goed aanvullen. En het is gewoon écht een goed mens. Hij is geduldig, behulpzaam en een luisterend oor, voor mij en veel andere mensen.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  2. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Ik zal als ts zelf ook reageren.

    Mijn man is een enorm lieve, zorgzame en woest aantrekkelijke man.
    Hij steunt me in alles, begrijpt me (meestal) goed, kan goed luisteren, uit zijn gevoelens en laat me altijd voelen dat ik belangrijk voor hem ben.
    Hij is gek op zijn kinderen en dat merk je aan alles wat hij doet.
    Niets is hem te veel. Onverwachts midden in de nacht mijn zusje van Schiphol(uur rijden)halen, hij doet het zonder gezucht/gesteun/gemopper en met glimlach. Ook als hij de volgende morgen vroeg op moet staan.

    Hij heeft veel met me moeten doorstaan. Dat hij altijd naast me bleef staan zonder te zeuren en met engelengeduld, daar heb ik enorm veel respect en waardering voor.
     
    Poolvos, Rodaina, Mamavanvier95 en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. Kat1981

    Kat1981 Fanatiek lid

    7 dec 2009
    1.910
    1.664
    113
    Geschiedenisactrice in een museum
    Brabant
    Heh heh, daar gaan we. Slijmbalmodus aan:

    -Mijn man is gevoelig, empatisch, schaamt zich er echt niet voor om te brullen tijdens een film of als ie ontroerd raakt door een liedje.
    -Hij zal er alles aan doen om het me gemakkelijk te maken, draagt flink bij in het huishouden. Laat me regelmatig liggen s'ochtends of gaat er een paar uur met de jongedame opuit om me even een 'vrije dag' te gunnen.
    -werkt zich een slag in de rondte met vijf ploegen om voor zijn gezin financieel te kunnen zorgen. (dat ie het ook al zo snel weer uit kan geven laat ik even buiten beschouwing. ;)) ik werk ook, overigens.
    -hij is creatief, leergierig en zal altijd zijn best blijven doen om zichzelf te blijven ontwikkelen. "Leren is leven" aldus hij. Of het nu op muzikaal gebied of tekengebied is, hij wil continue zichzelf verbeteren.
    -een beautybon, of mijn lievelingsreep chocolade, MC Donald's als verassing tussen de middag, een bosje bloemen, of een boek waarvan hij verwacht dat het mijn interesse heeft: hij neemt regelmatig iets voor me mee, en is daarin echt een stuk attenter dan ik. Overigens neemt ie ook regelmatig iets leuks voor onze dochter mee. Zomaar, als verassing.
    -hij is intelligent. Wat een fijne gesprekspartner. Hij is erg goed op de hoogte van wat er speelt en weet zijn mening vaak erg goed weer te geven. Waarbij hij ook zeker de nodige aandacht besteed aan zijn gesprekspartner. Heeft een goede algemene kennis en ontwikkeling.
    -Is een perfecte gentleman. Zal altijd dingen voor me dragen, de deur openhouden. In een restaurant mijn jas aannemen en aangeven, mijn stoel aanschuiven. Mij als eerste laten bestellen, dat soort dingen. En dat na 17 jaar nog. :thumup:
    (diezelfde gentleman kan thuis behoorlijke boeren en schetenwedstrijden houden met dochter hoor, en LOL dat ze dan hebben.)
    -hij weet wat me emotioneerd. Zonder woorden. Weet altijd het juiste moment om even een hand op mijn been, of schouder te leggen. Zegt de juiste woorden om mij beter te laten voelen. En knuffelt me op me menten dat ik het nodig heb, en laat me met rust op momenten dat ik het nodig heb. Zonder dat ik erom hoef te vragen.

    Maar ik vergeet een van de belangrijkste dingen: zijn gevoel voor humor. Mijn God: wat is die kerel grappig. Woordgrapjes, een zelfverzonnen liedje op een bestaande tekst. Prachtige, vilijne gedichten, hoeft het niet eens Sinterklaas tijd voor te zijn, zomaar een gitzwarte opmerking tussendoor: ik hou ervan. Hij heeft me al verschillende keren mijn drinken door mijn neus laten proesten (zit ie gewoon soms op te wachten) me al regelmatig doen laten verslikken van het lachen en gisteren nog moest ik ineens heel snel naar het toilet, anders had ik er echt haast ingeplast.
    En een van zijn mooiste herinneringen aan mij is die keer dat mijn mascara op mijn kin zat vanwege een door hem veroorzaakte lachbui. Hij vertelde me toen voor het eerst te zien hoe mooi hij me vond. (je moet maar iets mooi vinden he:D) kortom: er is niemand op de wereld die me zo kan laten lachen als hij.

    Ik hou van hem. Mijn soulmate.
     
    Poolvos, Rodaina, Suuster en 8 anderen vinden dit leuk.
  4. Hommeltje

    Hommeltje Niet meer actief

    Nauwelijks. Veel medicijnen,daarom ben ik zo dik geworden. Mijn man zegt dat ik niet aan mezelf werk maar ik werk zo hard om ooit nog beter te worden. De dokter grijnsde in mijn gezicht en zei dat ik nooitbeter word
     
  5. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Hey lieve meid! Was je maar mijn buurvrouw, wat een kruis moet jij dragen. Ik zie dat je kinderwens niet uitgekomen is, ja ook ik ben bang van mijn man, en ik weet dat er echt meer vrouwen zijn die geen fijne man hebben. Maar jou verhaal stelt mijn verhaal weer in een positief perspectief, geeft me kracht om dankbaar en blij te zijn met alles wat ik heb!!
    Toch. Er moet iets in je man zijn wat je helpt om bij hem te blijven of is het puur dat je door het ziek zijn hem simpelweg nodig hebt?
    En wat geeft jou moed en kracht om door te gaan? Wat geeft jou leven kleur?
    Een hele dikke knuffel van mij. Dit inkijkje in jou leven en gevoel maakt dat ik heel benieuwd naar je ben en je graag als vriendin zou willen hebben .
     
    MyMiracle en Hommeltje vinden dit leuk.
  6. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Welk topic? Want ik heb ook dit een beetje vervuild, en zou dáár dan willen reageren.
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  7. heidiane

    heidiane Fanatiek lid

    5 jul 2010
    1.720
    1.647
    113
    Gaaf om te lezen hoe leuk geweldig en zorgzaam mannen ook kunnen zijn!!
     
    MyMiracle vindt dit leuk.
  8. jessy77

    jessy77 VIP lid

    9 aug 2007
    8.604
    5.886
    113
    Voor de meiden die bang zijn voor hun man @Hommeltje en @heidiane ; waarom blijven jullie bij hem? Kan me nl niet voorstellen dat je van iemand kunt houden die je de stuipen op het lijf jaagt. Ben wel oprecht benieuwd naar wat jullie nog bij hem houdt?
     
  9. Springboon

    Springboon VIP lid

    9 okt 2006
    8.278
    1.834
    113
    Vrouw
    Zorg
    Waar mijn liefjes zijn
    ondanks dat we maar op 1 op 2 punten dezelfde raakvlakten hebben, vullen wij elkaar enorm aan. We voelen ons veilig bij elkaar en vertrouwen elkaar. We weten wat de ander denkt (zoals bv. wat halen terwijl ik in de winkel sta en ik iets voor hem meeneem en hij daar dan net aan denkt bv), en kunne goed praten. Hij heeft mijn 3 oudste kinderen erbij genomen en is echt mijn maatje!
    Een enorme lieve stiefvader en vader (van onze jongste), en hij heeft het positieve en leuke dingen weer in het leven gebracht.
     
    MyMiracle en Frun vinden dit leuk.
  10. Frun

    Frun Bekend lid

    13 mei 2011
    847
    1.064
    93
    Hier net zo! De manier dat hij naar mij kijkt, zijn liefde voor mij straalt er van af. :p En we kunnen samen lekker gek doen, accepteren elkaar zoals we zijn (met alle eigenaardigheden). Heerlijk gevoel!
     
    MyMiracle en Beausecret vinden dit leuk.
  11. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Mijn man is super zorgzaam naar iedereen eigenlijk maar vooral naar ons, zn gezin.
    Niets is hem teveel. Al vanaf de oudste geboren was ging hij met liefde snachts uit bed om hem te verzorgen of sochtends vroeg omdat hij beter tegen weinig slaap kan dan ik.

    Hij heeft alles voor ons over. Soms vergeet hij zichzelf wel, dus daar let ik dan weer op.

    We kunnen ontzettend lachen samen en heel goed praten.

    Hij weet mij te motiveren om het beste uit mezelf te halen, hij gelooft altijd in mij.

    Hij kan zn eigen zaakjes goed regelen en neemt het voortouw op momenten dat dit nodig is.
    Dat vind ik heel aantrekkelijk in hem.

    Kan nog wel even doorgaan. Ben stapelgek op hem en zou niet anders willen
     
    Frun en MyMiracle vinden dit leuk.
  12. Anna009

    Anna009 VIP lid

    30 mei 2008
    9.122
    4.336
    113
    Home
    Hij heeft "iets"
    Charisma, lief, slim, een geweldig gevoel voor humor,
    Intelligent, weet wat hij wil, superknap
    Een geweldige vader
    En als hij bij mij is voel ik me veilig en vertrouwd
     
    Frun, MyMiracle en Beausecret vinden dit leuk.
  13. Hommeltje

    Hommeltje Niet meer actief

    Oh wat lief van je!! Dank je wel! Er is in principe geen reden om bang voor mijn man te zijn maar ik heb autisme en koop heel internet leeg en doe andere dingen die hij niet wil hebben maar die ik toch doe. Omdat ik zo medicijnverslaafd ben is het ook nog zo dat als ik er mee stop,gigantische paniekaanvallen krijg omdat ik de ziekte vsn Lyme heb. Ik heb mijn man echt nodig odmat ik ziek ben maar hij zei over medicijnen dat ik symbicort nodig heb of propofol. Omdat ik me nooit aan mijn medicatie hou en veels te dik ben door zoveel pillen. Ik ben blij dat mijn verhaal je kracht geeft! En zo lief iemand te vinden die eens luistert en geen oordeel heeft. Je hoeft niet te reageren als je niet wilt hoor. Hetgene wat mijn leven kleur geeft zijn toch mjin katten en mijn man ondanks alles en de natuur en bloemen. Mijn man kan echt heel lief zijn alleen er is altijd wat met mij en daar word ie gek van. Ik heb een achterstand door autisme of wat en gedraag me vaak veel jonger als ik ben en zie ook geen gevaren en ben vaak aangerand. Ok effe genoeg nu. Ik voel me al zo kut
     
  14. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.955
    8.765
    113
    Omdat we elkaar echt aanvoelen en aanvullen, ik voel me goed onder andere mensen, geen problemen met het leggem van contact. Hij heeft daar geen behoefte aan en doe ik dat. Hij kan de boel weer makkelijker relativeren en dat heb ik dan weer nodig.

    Hij is heel lief, knap, zorgzaam, kan ook goed koken, we houden ook goed rekening met elkaar. Toen onze uk geboren was en eindleijk thuis was bleek hij verborgen reflux te hebben. Ik sliep 3/4 uur oer nacht en hij zorgde er voor dat hij nog vroeger ging werken en eerder thuis was om te helpen.
     
    Frun en MyMiracle vinden dit leuk.
  15. PenF

    PenF VIP lid

    20 aug 2009
    8.280
    2.180
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Gek maar ik weet het eigenlijk niet. Het is een gevoel...
    We denken gewoon over heel veel hetzelfde, weten wat de ander denkt meestal. Steunt mij door dik en dun. Is een gevoelige man. Weet mij af te remmen wat wel eens nodig is. Maar laat me ook gaan op de juiste momenten. Geen idee het is een gevoel, dat gevoel wil ik nooit kwijt!
     
    Poolvos, Rodaina, Frun en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  16. Neilia

    Neilia Niet meer actief

    • Hij is mijn steun en toeverlaat
    • Is een knuffelbeer
    • Heeft dezelfde interesses als mij
    • We delen dezelfde humor en zijn met elkaar en naar elkaar heerlijk sarcastisch
    • Vind me mooi, zelfs als ik in me huiskloffie, haren niet gedaan en zonder make-up rond loop
    • En het aller belangrijkste: ik kan mezelf zijn bij hem, kan alles tegen hem zeggen en hij accepteert me zoals ik ben
     
    Frun en MyMiracle vinden dit leuk.
  17. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Geeft niks!
    Vind het verdrietig om te lezen dat ook jij bang bent voor je partner!
    Enorm lief hoe je op Hommelte reageert.

    Ik heb je getaggd in het juiste topic.
     
    Hommeltje vindt dit leuk.
  18. MyMiracle

    MyMiracle Fanatiek lid

    2 jun 2013
    4.657
    2.872
    113
    Waar mijn huis woont
    Wat heftig voor jullie beide.
    Het lijkt me enorm lastig voor jou, maar ook voor je man.
    Wat fijn dat hij toch ook de gene is waar je leven kleur van krijgt.
     
  19. Niets

    Niets Actief lid

    1 mrt 2019
    129
    109
    43
    Vrouw
    Omdat hij na mijn nare ervaring als eerste heeft laten voelen dat er ook lieve mannen zijn die oprecht van mij kunnen houden en alles voor me over hebben

    Omdat hij me heeft bijgestaan toen ik het echt moeilijk had en er altijd voor me was en is.

    Omdat hij zoveel van onze hondjes houdt en de perfecte oom is voor mijn neefje op onze oppasdagen.

    Omdat ik onwijs goed met hem kan praten over alles en we dezelfde humor hebben.

    Maar vooral omdat hij mij accepteert en van me houdt zoals ik ben met al mijn ongetwijfeld soms lastige issues en alles net een beetje leuker en makkelijker is met hem erbij
     
    MyMiracle en Frun vinden dit leuk.
  20. Babynummer2

    Babynummer2 Actief lid

    10 sep 2018
    468
    511
    93
    Vrouw
    Hij is mijn maatje, mijn steun en toeverlaat al 11 jaar! Hij neemt mij zoals ik ben en geeft niets om het pondje extra of mijn gechagerijn af en toe :p.
    We laten elkaar in de waarde en kunnen niet lang boos op elkaar zijn haha.
    Straks hebben we 2 kinderen samen en zijn we echt een compleet gezin waar ik zo trots op ben, op ons hebben wij 2 maar even voor elkaar :)
     
    Frun vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina