Hej, Onze dochter is nu iets meer dan 8 weken oud. Aangezien ik binnen een paar maanden terug moet beginnen werken, zou ik haar willen beginnen uit een flesje te leren drinken. Dan kan ze bij de opvang afgekolfde melk drinken en als we thuis zijn live drinken Maar aangezien ze mij met het flesje alleen maar aankijkt met een blik van "ja, en nu?" en ze de melk die ze dan uiteindelijk toch uit het flesje drinkt/ eruit lekt, enkel uitspuugt. vraag ik me af of ik niet beter wacht tot ze een maand of 3/4 is en haar uit een (tuit)beker leer drinken? Of moet ik wachten tot ze veel honger heeft zodat ze wel moet drinken uit de fles? Of hebben jullie nog andere tips? Iemand anders haar de fles laten geven gaat moeilijk aangezien ik overdag altijd alleen met haar ben en mijn man nog nooit een flesje heeft gegeven. Groetjes Darinka
Voor een tuitbeker lijkt het me nog veelste vroeg ,dan zal ze zich enorm verslikken. heb je al een ander soort speen geprobeerd (misschien gaat de speen te snel voor haar of vind ze een andere vorm prettiger in de mond liggen ? ) en een andere voedingshouding? als je haar bijvoorbeeld in de houding legt zoals je haar aanlegt en de fles voor je borst houd ? Het beste voed je haar wanneer ze nog niet zo hongerig is ,misschien zelfs slapende /net wakker ? Als ze al huilt en gefrustreerd van de honger is ,lukt het meestal niet zo snel
Dit is het 4de flesje eerst avent dan medela calma en ook Nuby natural touch al geprobeerd en nu zitten we bij de tommee tippee flesjes. ik heb ze telkens een week elke dag geprobeerd en bij TT heeft ze welgeteld 1 keer gedronken. Ik heb al geprobeerd om haar op een kussen te leggen, in de bv-houding en dan als ze de borst lost als de grootste honger weg is, in plaats van de borst een flesje te geven voor haar dessertje. Als ik het flesje probeer te geven als ze (half) slaapt dan schiet ze terug wakker. Ja een hééél eigenwijze dame al Van de tuitbeker vroeg ik door dit artikel:Van borst naar beker (cupfeeding) « Borstvoeding Aardig Groetjes en alvast bedankt voor het meedenken
Als iemand anders het flesje probeert te geven dan begint ze onmiddellijk te huilen. Na het weekend ga ik eens proberen om kv in het flesje te doen en eens proberen of ze dan wel wilt drinken
Waarom kv in het flesje doen? Ik neem aan dat je nog een tijdje bv wilt blijven geven? Is het bv uit de vriezer? Sommige kindjes vinden dat helaas gewoon niet lekker. Al gespeeld met de temperatuur ervan? Sommige kindjes willen hun melk lekker warm, anderen niet. Ik ben het wel eens met Saartje, bij jou is de associatie met de borst waarschijnlijk groot. Wat bij vriendinnen van mij hielp was een doek of shirt bij je nemen in bed zodat dit helemaal jouw geur opneemt en deze dan geven aan diegene die het flesje gaat geven. Wellicht heb je daar nog iets aan..
Ik zou kv geven omdat ik denk dat Nora denkt dat ze de afgekolfde melk lekkerder vind rechtstreeks van de bron dus waarom moeite doen aan de fles? ook komt ze overdag om het uur/ uur en half voor een voeding die elke keer een 30min/45min duurt. en slaapt ze overdag max 2 uurtjes in totaal. snachts slaapt ze wel 6u/8u in 1 keer door. Ik heb al ontdooide, net gekolfde en een combi van de 2gegeven. Op kamertemperatuur, op 37grade en tussen de 2 in. De speen heb ik al verwarmd onder de kraan, in moedermelk gedoopt en een tijdje bij mij gedragen. Van die doek kunnen we nog eens proberen maar als mijn man een flesje probeert te geven doet hij die op de plek waar ik meestal zit in de zetel dus ik zou denken dat mijn geur hier ook hangt? Bedankt voor het meedenken!
geef het nog even de tijd, gewoon elke avond je man even laten oefenen als jij de kamer uit bent. Hier wilde het ook niet,tot ik weg was (training geven) met de afspraak dat als het weer niet lukte hij langs zou komen, en zowaar het lukte! was een week voor mijn verlof afliep (hier trouwens de vaculess fles, geleend van een vriendin dus de speen was al lekker 'ingedronken')