Wat maakte dat juist jij, jouw baan kreeg?

Discussie in 'De lounge' gestart door zeilbootje, 14 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief

    Ik had tijdens m'n verlof online m'n sollicitatie gesprek (lang leve corona) mijn man moest plots met m'n zoontje naar de huisarts (hij was gevallen en had een flinke jaap op z'n kin) dus de jongste bleef bij me en zette het uitgerekend tijdens het gesprek op een brullen. Toch mocht ik die week daarna een dag mee lopen.

    Liep de deur uit met een nieuwe baan :D
     
    Zuul en NiVa0230 vinden dit leuk.
  2. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.906
    1.187
    113
    Nederland
    Mijn huidige functie is blijkbaar een gewilde functie. Er hadden 155 mensen op gesolliciteerd. Vanwege mijn vorige werkervaring als recruiter weet ik dat een CV er uit moet springen, maar het is ook een kwestie van geluk hebben.
    Verder ben ik gewoon altijd mezelf..
     
  3. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Ik had trouwens mijn cv en brief gemaakt met een template van de website cvster.nl
    Moet je wel voor betalen maar dan heb je wel een mooie indeling. Ik had cv met pasfoto.

    Verder de vacature goed lezen. De kwaliteiten die ze vragen opschrijven, uitzoeken welke jij ervan hebt en die in je brief verwerken.

    De website en linkedin van het bedrijf uitpluizen. Zo kom je al veel te weten over het bedrijf zelf maar ook over de sfeer. Je kunt bij linkedin vaak al zien wie er werken.
     
    Bailey07 vindt dit leuk.
  4. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.660
    9.575
    113
    In mijn vak draait alles om de connecties. Dus ik ben getipt/gevraagd door een oud-collega, en had 1 tegenkandidaat ook uit mijn centrum. Waarom ze precies mij en niet haar gekozen hebben weet ik niet precies, of dat meer te maken had met aandachtsgebieden of persoonlijke factoren.
    We zijn ook nu al bezig om een oud-collega van ons beiden binnen te hengelen om over 1-2 jaar een collega met specifiek aandachtsgebied op te volgen.
    (Het is niet dat we een werkgever leegroven trouwens hoor, gaat om mensen die uit de opleiding komen)
     
  5. Lola1982

    Lola1982 VIP lid

    16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik heb komende week een sollicitatie gesprek waar ik vooraf een situatie moet schetsen en de wijze waarop ik zou handelen en wat ik zou doen.

    Ik heb dan een interview en daarna moet ik mijn opdracht met een PowerPoint presenteren. Ik heb dit nog nooit meegemaakt. Maar goed, ik ga er maar wat moois van maken. Die PowerPoint is misschien ook wel handig want ik heb een gesprek in het Engels dus even voor mijzelf leidraad in het gesprek. Ik ben nog niet zo ervaren met solliciteren in het Engels!
     
    Mapje vindt dit leuk.
  6. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik had deze vacature gezien maar het stoorde me dat er ‘junior’ bijstond. Ik heb een vrijblijvend mailtje gestuurd of het daadwerkelijk om een junior functie ging of dat zij ook open stonden voor iemand met meer ervaring. Daarop kreeg ik het antwoord dat ze daar zeker ook voor open stonden.

    Inmiddels had ik geen zin meer om een hele brief oid te sturen, het contact was immers al gelegd. Toen heb ik voorgesteld om vrijblijvend een kop koffie te drinken om kennis te maken waarop zij iemand van HR zouden laten aansluiten bij het gesprek.
    Na afloop van dat gesprek kondigde ik wel aan 15 weken zwanger te zijn, waarop ze antwoordden dat ze mijn eerlijkheid waardeerden. :thumup:

    De volgende dag hoorde ik dat ik was aangenomen. Dit was 2 jaar geleden. Inmiddels start in juli alweer mijn zwangerschapsverlof bij dit bedrijf :)
     
  7. Zuul

    Zuul Fanatiek lid

    19 aug 2020
    2.509
    3.197
    113
    Vrouw
    Personeeltekort:roflmao:
     
    NiVa0230 vindt dit leuk.
  8. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.600
    1.315
    113
    Westland
    Haha, hier ook hoor. Waar bij de meeste vacatures 100 man per vacature op af komt, komt er bij mij (bij wijze van spreken) 1 iemand af op 100 vacatures. Zo zijn wij ondertussen al een aantal jaar op zoek naar een goede, nieuwe collega erbij, om de werkdruk wat te verlagen... Niet te krijgen!
    Luxepositie voor mij hoor :)
     
    Zuul vindt dit leuk.
  9. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Ik ben oud hè....ik gooi mijn ouderwetse fer hormonen in de strijd, knipper met mijn wimpers en lach om elk grapje :roflmao: Werkte bij mij bij elke baan die ik heb gehad.

    Mijn oudste dochter wordt er onpasselijk van als ik zo aan dingen kom :roflmao:

    Daarnaast heb ik ook echt goede kwaliteiten en de juiste diploma’s hè :roflmao:
     
    spruitje80 vindt dit leuk.
  10. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Wat voor sector is dit? Bij mijn sector reageren juist altijd heel veel mensen op de functie die ik zou willen. Misschien ook omdat het een van de weinige ‘doorstroom’ functies is vanuit mijn huidige functie en iedereen wil wel doorstromen ;)
     
  11. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Hahahaha. Dochter zal nog wel leren dat dit heel handig kan zijn :roflmao:
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  12. zeilbootje

    zeilbootje Fanatiek lid

    15 jan 2014
    2.634
    1.283
    113
    Welke branche zit jij? Dit vrijblijvend koffiedrinken probeerde ik ook bij de vacature die ik op het oog heb, maar toen werd me vriendelijk verteld dat ik gewoon moest solliciteren :rolleyes:
     
  13. Petra82

    Petra82 Fanatiek lid

    10 jul 2008
    1.600
    1.315
    113
    Westland
    Salarisadministrateur (van junior tot senior)
     
  14. Nina Sanders

    Nina Sanders VIP lid

    1 aug 2016
    38.191
    45.328
    113
    Ik PB je
     
  15. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Denk goed om deze site, je betaal inderdaad voor je CV maar blijft daarna nog maandelijks doorbetalen. Veel mensen zien dit niet.
     
  16. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Ik ben aangenomen als receptioniste/administratief medewerkster. Met mij hadden er meer dan 300 mensen gereageerd. Ik heb vorig jaar ook via een site een nieuwe CV aangemaakt, met foto en strakke lay-out. Twee keer gesolliciteerd en voor beide aangenomen ( 1 was tijdelijk, en de ander zit ik nog). Ik heb geen opleiding gehad richting administratie ofzo, dus was verbaasd dat ik uitgekozen werd voor een gesprek. Super leuk gesprek, en uiteindelijk aangenomen bij een heel leuk bedrijf. Ik denk daarom dat een goede CV echt helpt
     
  17. Cindy1977

    Cindy1977 VIP lid

    12 mei 2017
    7.933
    12.186
    113
    Mijn cv heb ik laatst ook gepimpt met een vriendin, ziet er echt zoooo mooi uit! Ik wist niet eens dat dat kon. Ik zit er de hele tijd blij naar te kijken :roflmao:
     
  18. jada08

    jada08 VIP lid

    14 jan 2009
    7.549
    319
    83
    Ha ha dat deed ik ook
     
    Cindy1977 vindt dit leuk.
  19. Suzy85

    Suzy85 Fanatiek lid

    16 apr 2016
    2.226
    2.635
    113
    Informatiebeveiliging
    Provincie Utrecht
    Als consultant in een specifiek vakgebied. Op dit moment zou het makkelijker binnenkomen zijn hoor, maar in die tijd zeker niet. Toen kregen ze tig reacties per vacature. En ik had alleen 10 jaar ervaring bij de overheid en geen ervaring met acquireren. Door het filmpje wilde ik laten zien dat ik prima in staat was om mezelf te verkopen en dat is ook precies waar ze dus op aansloegen. Ik zou anders niet eens uitgenodigd zijn op basis van cv (want geen commerciële ervaring) en nu eindigde ik met de baan op zak (en een uitstekende onderhandelingspositie voor salaris trouwens, want ze waren echt heel enthousiast over het filmpje).
     
    Suzie01 vindt dit leuk.
  20. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.828
    3.473
    113
    Je moet m idd wel opzeggrn ja. Maar wel een handige site.
     

Deel Deze Pagina