Wat maakte dat juist jij, jouw baan kreeg?

Discussie in 'De lounge' gestart door zeilbootje, 14 mei 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Juul75

    Juul75 VIP lid

    8 apr 2010
    11.900
    7.617
    113
    Ik ben gevraagd door een aantal headhunters voor dezelfde functie. En omdat ik door meerdere bureaus werd voorgesteld had het bedrijf ook zoiets dat ik dan wel het meest geschikt zou zijn :D
     
  2. spruitje80

    spruitje80 Fanatiek lid

    5 jul 2016
    4.414
    3.965
    113
    noord holland
    Ik heb überhaupt nog niet zo vaak gesolliciteerd.
    Voor mijn bijbaantje als scholier ben ik er ingerold. Het was het baantje van mijn zus dus die kon bij haar 'sorry, ik ga stoppen' meteen zeggen dat ze nog wel een zusje had die het over wilde nemen. Ik moest dus even langskomen voor de gegevens, wat ik super spannend vond op m'n 15e :roflmao:, maar dat was dus niet zozeer om mezelf te 'verkopen', ze konden me gewoon gebruiken.
    Daarna blijven hangen in mijn eerste echte baan na m'n stage (in de zorg), als flexer. Alleen toen dat wat afliep op die afdeling, omdat ik een langdurige zieke verving, heb ik op een interne vacature voor een andere afdeling gereageerd. Dit was mijn eerste sollicitatiegesprek. Ik was de enige die reageerde geloof ik :D, dus het zal meer om die reden geweest zijn. Daarnaast kwam ik gewoon prima over. Ik hoefde in ieder geval niet te concurreren.
    Maar heb zelf toen een half jaar later bij een sollicitatiegesprek voor een nieuwe collega gezeten en die werd het ook terwijl ik die toch niet direct gekozen had als we keuze hadden gehad :|.
    Mijn huidige functie ben ik binnen gerold omdat ze mensen nodig hadden. Het gesprek was gewoon bij de Starbucks op t station :roflmao:.
    Dit was wel een spannende stap omdat ik niet direct zicht had op veel uren maar de uitbreiding er zeker zou komen, je moest daar alleen echt eerst 'binnen' zijn om dat uit te kunnen gaan breiden. Ik heb toen de stap gewaagd, ik wilde heel graag wat anders, en heb het erg naar mijn zin.
     
  3. Rizzoli

    Rizzoli Fanatiek lid

    21 aug 2013
    2.324
    810
    113
    Bij mijn eerste baantje stond ik aan een balie te wachten en degene achter de balie was flink op de computer aan het mopperen. Hij vroeg of ik wel wat van computers wist, ik zei ja en heb hem toen geholpen. Bleek de eigenaar van het bedrijf te zijn en heeft me toen een baantje aangeboden. Ik heb er uiteindelijk 7 jaar gewerkt.
     

Deel Deze Pagina