Twijfels, twijfels, twijfels. Wat is het toch lastig om een combi-kinderwagen uit te kiezen. Nu zit ik momenteel te twijfelen tussen de Mutsy 4-rider (ligtweight) of de Maxi-Cosi Mura 4w. Eerste voorkeur ging uit naar de Mutsy, maar daar las ik op internet nogal wat horrorverhalen over (lekke banden, onstabiel frame). Dus toen, na wat verder zoeken, kwam ik de Maxi-Cosi Mura tegen. De vraag aan jullie dus; hebben jullie ervaring met één van deze twee en wat waren/zijn die ervaringen dan.
Hier de mura 4 en tot nog toe supertevreden over! Overigens hoor ik hier vrijwel alleen maar goede verhalen over. Wij hebben deze bewust gekozen omdat we graag straks naar het bos willen gaan en de kleine mee willen nemen naar stal en dat we samen met het paard buiten een rondje kunnen gaan, veel veldwegen enzo. Dus hadden een stevige wagen nodig. Vind 'm heerlijk te sturen. Hij is alleen wat zwaarder met tillen in de auto, maar hij is gemakkelijk in te klappen enzo dus ik heb daar verder geen problemen mee, ben met werk ook wel gewend aardig wat kilo's te tillen. De banden zijn eventueel ook nog eraf te halen mocht je een kleinere auto hebben en het zou niet zo goed passen. De reisbak is groter als die van andere wagens, vind ik zelf ook erg fijn. Heeft de kleine straks wat langer van Vond zelf wel het 2012 model wat wij hebben beter aanvoelen als die van 2013, heb die in de winkel geprobeerd en de reisbak wiebelt daar erg veel van vind ik tov het 2012 model. Verder echt geen negatieve dingen over deze wagen, ideaal.. Is ook stevig genoeg om een wat zwaardere boodschappentas aan te hangen zonder dat de wagen gaat kiepen wat het grotendeel van andere wagens wel al snel doet.
Wij hebben de mutsy. En we gebruiken m heel intensief zowel op verharde als onverharde wegen en zijn er alles behalve voorzichtig mee. Ik heb helemaal niks te klagen over deze wagen. Het is een erg solide en soepel rijdende wagen. En ook niet onbelangrijk... hij is makkelijk te reinigen. We hebben m nu ruim een jaar in gebruik en gebruiken m zo goed als dagelijks... Hebben geen lekke banden en geen instabiel frame...
Toen onze dochter bijna 4 jaar geleden geboren werd hebben wij de Mutsy 4 Rider met luchtbanden gekocht en er vervolgens heel veel mee gelopen. We zijn er meerdere keren mee naar Oostenrijk geweest, daar heb ik met de wagen door de sneeuw geploegd, hij ging mee naar Scheveningen (oke, door zand ploegen ging wel lastig, maar dat geldt voor alle wagens) etc. Nu wordt de wagen gebruikt voor onze zoon. Hij bevalt ons super goed en we hebben er nog nooit wat mee gehad. Het frame klapt makkelijk in en uit, past zelfs in een kleine auto (ik rijd een Hyundai I 10), de wagen schuift soepel en is ook nog eens mooi om te zien. De Maxi Cosi is ook een goeie wagen overigens, dat hoor ik dan weer van m'n vriendin .
haha heb ze nu beide , de mutsy later er 2de hands bij gekocht nu omdat ik een tweede verwacht en deze een duo zitje erbij had voor baby en dreumes/peuter maar ben zeker heel tevreden over de maxi cosi mura 4 deze heeft een lekkere vering en grotere banden als de mutsy. heb bij de mutsy ook dat een wieltje steeds klapperd zeg maar en bij de mura nooit gehad. mar beide zijn opzich goede wagens
ik heb een mutsy te leen gehad, prima kinderwagen alleen niet handig met inklappen. ik heb sinds kort een maxi cosi mura 4, en we vinden dit een hele fijne wagen. het is echt een aanrader. we hadden hem getest bij de babydump en uiteindelijk via mamaloes babysjop gekocht voor een leuke prijs. het scheelde heel veel met andere winkels.
Wij twijfelden ook tussen die twee. Zijn bij babypark geweest en vonden toen toch de maxicosi mura veeel lekkerder rijden! Ook kleiner in te klappen en meer plek voor boodschappen onder de wagen. Hij voelt gewoon net wat steviger/robuuster dan de mutsy. Ik raad je aan om het gewoon zelf eens te gaan testen. Is toch de beste manier om erachter te komen wat je wilt.
Wij hebben de maxi cosi mura 3 gekozen voor ons wondertje. Kreeg het als kado van mijn moeder. Wij hebben ook verschillende kinderwagens uitgeprobeerd bij de prenatal en ik vond de maxi cosi mura veels leuker en handiger dan de andere die daar bij stond. Wij hebben voor de 3 wieler gekozen omdat ik al zo vaak mensen zie die problemen mee hebben met die voorwielen aan de maxi cosi 4. Ik was toevallig niet lang geleden in de ikea en wij zagen een vrouw die elke keer een hoekje om ging de voorkant van de kinderwagen moest tillen, vond het heel apart uit zien en heel onmakkelijk. Drie wielen maakt het veels makkelijker om een klein hoekje in te kunnen gaan omdat je niet zo veel ruimte nodig heb om te draaien . Ook hebben we maar een kleine kofferbak in onze auto en dus past het kinderwagen heel mooi in onze bak, wij nemen wel elke keer de wielen eraf om het meer compact te maken maar dat is ook maar binnen seconden geregeld met de maxi cosi mura. Onze kinderwagen staat nu al in huis, wij kunnen niet wachten op de komst van ons kleintje en lekker in het zomerse weer te gaan wandelen met z'n drieen. Succes met het kiezen
Ik gebruik hem nog niet, maar heb zelf de mutsy 4-rider en heb ook getwijfeld tussen deze twee. Maar de maxi cosi vond ik minder soepel lopen vergeleken met de mutsy, en ik ben dus voor de mutsy gegaan
Dank jullie voor de reacties! Beide zijn dus goed... Maakt het helaas niet makkelijker ghehe... Zaterdag ga ik nog eens naar de winkel toe om ze allebei te proberen en ga dan een keuze maken.
Wij hebben recentelijk de Maxi Cosi Mura 4 (2e hands) gekocht en ik moet zeggen, hij voelt erg lekker wendbaar aan Natuurlijk kan ik hem nog niet echt goed testen, maar hij rolt soepel en gaat makkelijk de hoek om. We hebben voor de Mura 4 gekozen i.v.m. de luchtbanden en het feit dat we buitenaf wonen. We zullen nog wel het e.e.a. "off the road" gaan wandelen met de baby en dan vind ik het fijn dat ik de bandenspanning kan regelen. Deze wandelwagen leent zich er gewoon erg makkelijk voor
Wij hebben de Mutsy 4-rider single spoke. Daar zijn we altijd erg tevreden over geweest. (Inmiddels gebruiken we hem niet meer, zoon is er al een paar maanden te groot voor.) De wagen rijdt fijn (licht en wendbaar) Hij is na een beetje oefenen makkelijk in- en uit te klappen. Ik vond het erg fijn dat de wandelwagen inzet twee kanten op kon. Ook vind ik het prettig dat je de duwstang vrij hoog kan zetten. We kunnen hem nog makkelijk voor een volgend kindje gebruiken, dus de stevigheid is ook prima. Twee nadeeltjes: 't Is (ingeklapt) niet de kleinste wagen, dus past misschien niet in elke kofferbak. En de achterwielen zijn vrij breed, waardoor je bochtjes gauw te krap pakt.