Wat mag de kleine zoal hebben met 4 maand ?

Discussie in 'Voeding' gestart door Magdalena6, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Agapi

Agapi Bekend lid

31 mei 2006
    688
    0
    16
    Cyprus
    Haha, you go girl! :) :D Idd, dat was mijn punt er zijn ook flessenmama's die bewust wachten met bijvoeden.

2. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Als antwoord op de vraag van TS: tot 6 maanden alleen melk.

Toch even een reactie op de discussie. Ik denk niet dat het een ramp is om je kind voor 6 maanden bij te voeden, maar ik vind de motivatie die vaak gegeven wordt zoals "Mijn kind is er aan toe omdat hij geinteresseerd kijkt naar wat ik eet of brood uit mijn handen grijpt en in zijn mond stopt" niet juist. Mijn zoontje greep vanaf het moment dat hij kon grijpen alles uit mijn hand, zoals een afstandsbediening, een telefoon, een pen en stopte het in zijn mond. Ik heb toch niet het idee dat dat het moment was om hem die voorwerpen voor te schotelen. ;) Babies zijn vaak geinteresseerd in alles om hun heen en willen overal aan zitten en alles in hun mond stoppen.
    Daarmee zeg ik niet dat er geen kinderen zijn die voor 6 maanden niet aan vaste voeding toe zijn, maar die redenatie is vaak niet op de juistheden gebaseerd.

3. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ook hier alleen melk. Tot 6 maanden en een week zelfs (kon dr papa er ook bij zijn) ;)

Hier zijn we trouwens lid van de 'ikwilhetbestevoormijnkindje-maffia' ... net als de meeste (alle?) mama's hier ;)

:rolleyes:

(zullen we stoppen met dat vervl*** maffia-gedoe, als ik alleen maar BV denk wordt er al ge-maffiaat :evil:)

4. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    Mijn dochtertje lust niets en dat vind ik wel jammer hahaha heb het wel geprobeerd en appelmoes vind ze nog wel eens lekker maar van de rest walgt ze! van het lepeltje eten vind ze ook afschuwelijk en n papje met vanille rijstebloem vind ze ook vies en drinken moet ze helemaaaaal niets van weten :p ze wil alleen haar friso standaard met nutrilon! dus ik wacht nog maar ff hahaha

5. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    met 4,5 maand nutrix door de laatste fles
    met 5,5 maand groente of fruit

6. wendyp

wendyp Niet meer actief

Hier met 4 maanden ook nog steeds melk, we zijn begonnen net een week voordat Sasha 6 maanden werd. Met een peerhapje.

7. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Met vier maanden kreeg ze hier zo'n 15 smaken per dag in haar mondje.....

Borstvoeding!

8. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    brandon krijgt nu
    fruit
    groente
    flesvoeding
    2x per dag met rijstebloem

9. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Ik heb tot 6 maanden alleen melk gegeven (bv).
    Ben nu net een week begonnen met groentehapje en heb tot nu toe wortel, courgette en bloemkool gegeven. De volgende soort wordt spercieboontjes.

10. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    hier met 3.5 maand rijstebloem door de laatste fles. met bijna 4 maanden begonnen met fruit, 2 weken later met groente. ik gaf toen ook nog 5 flessen van 200cc, dus ik verving nog geen flessen. ook kreeg hij liga eerste stap uit het handje of door de fruit of groentehap.

groetjes, Miranda

11. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Alleen melk.
    Met 5,5 maand begonnen met groente.

12. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    even een vraag, ze mogen dus ook al een soepstengel, liga1 of een lange vinger? als ze rond de 4 maanden zijn? (of iets ouder) (of een korst brood?)

ik ben van de week begonnen met een paar hapjes peer (uit een potje) ze vond het niet heel erg vies, maar na een paar happen moest ze echt niet meer.
    ook krijgt ze rijstebloem door haar fles(sen) en heb ook al een papje geprobeerd, maar dat snapt ze nog niet helemaal. (gewoon rijstebloem met melk gegeven) denk omdat het de smaak van haar fles heeft, maar het lepeltje waar ze aan begint te zuigen weer uit haar mond gaat, daar was ze het niet mee eens :D
    ze krijgt nog 4flessen van 150 of 180cc melk. als ze om meer vraagt krijgt ze het, maar meestal heeft ze hier genoeg aan.
    (ze slaapt ook al door, vandaar nog maar 4flessen)

13. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    soepstengel of lange vinger zou ik echt nog niet geven, ivm gluten.
    liga heeft liga eerste stap, dat is vanaf 4 maanden en is gemaakt van aardappel en erwtenzetmeel en glutenvrij, dat kan wel.

eten van een lepeltje kan even duren voor ze het doorhebben.

groetjes, Miranda

14. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    aha, bedankt.
    ik dacht dat dat nog veel langer duurde. dat ga ik eens proberen. we zullen zien wat ze ervan vind :D

15. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    jeetje wat veel reacties al .. thnx! maar lees wel verschillende ervaringen...

ik geef esmee momenteel :

fruithapje ( 1/2 potje per dag )

groentehapje ( 3/4 potje om de dag )

fruitdrink ( 60 ml per dag )

en daarnaast ook nog 5 flessen 200 cc

gebruik geen rijstebloem of andere pap producten ..

ja het verschilt per moeder ,
    de 1 is er wel vroeg mee begonnen , zoals ik, ja en de ander wacht tot dat de kleine een maand of 6 is ..

ik merk gewoon dat esmee er goed op reageert , dus ik ga er mee door , niet alle baby's reageren er gelijk goed op ...

de rest blijf ik volgen...

16. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    bijna even oud ! grappig op een dag na.... :)

17. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    Hier kregen ze rond 3 mnd meestal buiten hun flesjes om wat likjes fruit maar dat ging eigenlijk alle keren zo snel dat het binnen no time (zo tegen de 4 mnd aan) al een heel potje was geworden, en in de tussentijd ook de fruit verwisseld voor groente wat ook goed ging en zodoende toen beide goed gingen in de ochtend fruit erbij gaan geven, en in de avond groente. ook af en toe ipv fruit een bordje pap gegeven.

dus wat eten betreft was het tegen de tijd dat ze 4 - 4,5 mnd waren wel al zo dat ze en groente(en daarna een 1e danoontje) en fruit aten met 6 mnd aten ze ook een broodje tussen de middag en tegen een maand of 9-10 aten ze volledig met de pot mee (op de heel erg gekruide dingen na)

iedereen doet het nou eenmaal anders en het is wdb best wel jammer dat dit soort vragen 9 van de 10 keer een discussie oplevert. beperk je gewoon tot de vraag van de ts denk ik vaak.

als jouw kleine met die leeftijd alleen borstvoeding of flesvoeding kreeg prima, geef dat dan gewoon als antwoord, maar de ts vraagt niet tot wanneer jullie gewacht hebben met bijvoeding, wat de reden is dat jullie gewacht hebben en of iets goed of slecht is ;)

nee haar simpele vraag was wat haar meisje zoal mag hebben wbt eten en drinken en of het alleen nog fruithap / danoontje is, en aangezien haar meisje daar goed op reageerde vroeg ze wat jullie zoal gaven met die leeftijd, waarbij ik persoonlijk eigenlijk de indruk van kreeg dat ze meer benieuwd was naar de reacties van hen die wat anders dan bv of fv gaven op die leeftijd dan op de reacties van hen die niets anders geven en zeker niet met die oh zo goedbedoelde adviezen waarin wordt aangeraden te wachten ivm ..........of dat melk het allerbelangrijkste is,of dat het gewoon een feit is, dat het beter is te wachten met bijvoeden tot zes maanden volgens de WHO richtlijn, kortom allemaal antwoorden welke de ts niet vraagt. :(

en antwoorden als onderstaande vind ik persoonlijk al helemaal niets toevoegen, en vindt ik eerder denigrerend en neerbuigend naar hen die wel met 4 mnd ipv 6 mnd bijvoeden alsof zij niet het beste voor hun kind willen. :(

18. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :D dat is leuk, had het nog niet gezien.

gister en vandaag weer pap gemaakt. van 60cc melk met rijstebloem, ze heeft al door dat ze het gewoon door moet slikken. dat vind ik erg knap, had gedacht dat het langer zou duren.

en als ik moet wachten tot haar papa erbij is moet ik ook wachten tot ongeveer 6maanden (half april is hij weer thuis) maar dan moet ik met alles wachten? hij krijgt genoeg foto's en filmpjes, was al heel blij dat hij er bij de bevalling was (en toen ze gemaakt is :) ) en de eerste 3maanden is hij continue thuis geweest :D

19. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    Ik wil met 6 maanden beginnen met bijvoeding, tot die tijd enkel flessenmelk.
    Als ik begin met bijvoeden, moet je dan met een groente of een fruithapje beginnen? Wat is beter?
    Is het vanzelfsprekend dat je ook een papfles gaat geven en vanaf hoeveel maanden geef je die?
    En kan je vanaf 6 maanden ook al Liga, brood, etc. geven?
    Ik heb echt geen enkel idee hoe een voedingsschema er ongeveer uit ziet van een baby van 6 maanden, heb hier pas zelf ook al een topic over gestart, maar is toch heel verschillend merk ik.

20. Alita

Alita Niet meer actief

Tja wat is erger voor je kindje, bijvoeding of een moeder die niet normaal kan reageren en dus wel denkt dat zij haar kindje het beste opvoedt met haar eigen ideeën. mmm ik weet het wel. ;)

Deel Deze Pagina