Wat mag de kleine zoal hebben met 4 maand ?

Discussie in 'Voeding' gestart door Magdalena6, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Nou sorry hoor! Maar dit vind ik echt helemaal nergens op slaan zeg!
    Ook jammer trouwens dat niet de hele post van Salapio gequote word maar enkel die zinnetjes! Verder vind ik de reactie van Salapio normaler dan van jou, dus vraag me af wat jij dan beter vind voor je kindje, een moeder die niet normaal kan reageren of die bijvoeding geeft.
    En tja nu ga je vast weer zeggen dat je niet in discussie gaat :rolleyes: :-# !

En mijn antwoord op de vraag van ts, toen kregen ze hier enkel borstvoeding en kunstvoeding. Later weer enkel borstvoeding. En met 6 maanden en een dag of 10 wat hapjes bijvoeding. Maar wat je kindje mag op die leeftijd? Gewoon alles wat jij wil geven, niemand die het je verbied. Niemand die zegt dat je een kindje bijv met 1 dag niet al gepureerde wortel mag geven.

2. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    cindy24 schreef:
    Tja wat is erger voor je kindje, bijvoeding of een moeder die niet normaal kan reageren en dus wel denkt dat zij haar kindje het beste opvoedt met haar eigen ideeën. mmm ik weet het wel.

Persoonlijk vind ik die reactie van Salapio niet zo normaal als jij hem vindt, maarre aangezien je het jammer vindt dat niet de hele post is gequote, hieronder dan de hele post, en daarbij zeg ik nogmaals dat ik reacties als onderstaande totaal niets vindt toevoegen aan dit topic en gewoon ronduit denigrerend en neerbuigend is naar andere moeders toe die bijvoeden en zegt zij indirect ook nog eens bij dat zij (door haar 2e zinnetje) beter is dan hen die wel bijvoeding geven wat he zij is lid van de ikwilhetbestevoormijnkindje-mafia :( :confused: (net zoals andere moeders hier in het topic die met 4 mnd enkel fles of bv gaven)

Nou ik weet het niet hoor, maar misschien kun jij mij uitleggen wat haar reactie minder maakt door de hele quote te plaatsen? (dus incl haar 3e zinnetje over f maffia gedoe en die rolling eyes? Dat zinnetje doet er in mijn ogen niets aan af hoor, en als jij iemand quote en ergens op reageert gooi je toch ook datgene neer waar je op reageert, dan gooi je toch ook niet altijd de hele quote neer. Dus nogmaals wat is er jammer aan dat ik niet haar hele quote (1 zinnetje minder) heb geplaatst, daar ben ik echt benieuwd naar.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mamatje 24,
    Niet cindy maar jij was degene die de qoute maar half neerzette. En dus vind ik het niet jammer dat zij dat deed maar dat jij dat deed! En ik vind het jammer omdat Salapio dus met de rollende ogen en met het zinnetje over dat maffia gebeuren duidelijk aangaf het ikwilhetbestevoormijnkindje zinnetje te gebruiken omdat ze duidelijik ook gestoord word van dat gescheld met maffia! Dus ecnt hiet om uit de hoogte te doen omdat zij het 'beter' doet, nee gewoon om het eens anders te noemen!

4. MamaMiaatje

MamaMiaatje Bekend lid

11 feb 2008
    887
    0
    0
    ? ;)

5. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ik zette de quote niet half neer ik liet 1 zin achterwege en reageerde op haar 2 bovenste zinnetje die nogmaals totaal nergens op slaan en ik het de grootste kolder vindt dat zij zichzelf en andere klaarblijkelijk een betere moeder voelt.

jij kan het zien zoals je wilt, ik vindt het beneden peil om zo'n opmerking te maken als het zo zou zijn zoals jij het nu maakt had ze alleen maar haar 3e zinnetje neer te zetten en niet eerst die 2 denigrerende zinnetjes waarin zij aangeeft samen met de andere mamas die met de leeftijd van 4 mnd alleen maar bv of fv geeft lid te zijn van de ikwilhetbestevoormijnkind-maffia.

maar goed wij verschillen hierin gewoon van mening jij ziet het anders dan ik prima hoor. :D

6. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Mamatje24,
    Prima, ik zie het dus anders als jij het ziet. Maar ik reageerde vooral op de rare opmerking die daarna van cindy kwam.

Mayaa,
    Als ik begin met bijvoeden, moet je dan met een groente of een fruithapje beginnen? Wat is beter?
    Wij zijn begonnen met een paar hapjes groente. Wij zijn met groente begonnen omdat ik dat milder vind dan fruit. Na een paar weken elke dag wat hapjes groente zijn we over gegaan op fruit. En dan de ene dag groente en de andere dag fruit ;)!
    Is het vanzelfsprekend dat je ook een papfles gaat geven en vanaf hoeveel maanden geef je die? En wat gebruik je dan? Nutrix of iets anders?
    Nee hoor, pap is helemaal niet nodig of verplicht. Hier nooir gegeven, pas een paar weken geleden een aantal keer, maar daarna ook niet meer. Je hebt nutrix maar ook bambix, dat is meer met granen enzo. Moet je even op de site kijken wat ze precies hebben.
    En kan je vanaf 6 maanden ook al Liga, brood, etc. geven?
    Kan wel, maar ik zou me de eerste weken echt even alleen op de groente en het fruit richten. Eet de kleine dat lekker dan kan je met bijv 7-8 maanden daarmee beginnen.

Schema hebben wij in die tijd nooit aangehouden, gewoon borstvoeding op verzoek en dan gewoon wanneer het ons uit kwam wat hapjes groente/fruit. Pas tegen het jaar hebben wij een beetje een schema gekregen en houden dat aan ;)!

7. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    wij zijn met wat likjes fruit begonnen.

de 1 zegt met groente beginnen omdat ze anders zouden wennen aan de zoete smaak van fruit, maar dat is in ieder geval niet mijn ervaring, mijn ervaring is dat het niets uitmaakt, maar dat ik fruit ben gaan geven omdat dat zeker in het begin wat lichter op de maag ligt dan een warme groente hap.

daarbij geef je fruit meestal in de ochtend of in de middag en merk je snel genoeg of de kleine er onverhoopt misschien last van heeft, maar tegen de tijd dat ze dan naar bed gaan zijn de krampjes als ze die al krijgen alweer over en was ik altijd bang dat als ze eerst zou beginnen met een warme hap ze met krampjes in haar bed zou komen te liggen.

dat ligt dus gewoon volledig aan jezelf wat voor jou misschien het beste uitkomt om mee te beginnen.

een papfles is iets wat kan maar niet hoeft, wij hebben het op een gegeven moment wel gegeven omdat ik het idee had dat ze dan met een lekker vol buikje de nacht door kon (sliep al maanden goed door, dus daar was het niet voor) maar ze had er zelf niets mee en dronk alleen haar melk op en een papfles wilde ze dus zelf niet, ja die biscuit heeft ze nog wel eens gedronken maar dat is maar een paar dagen geweest.

hier kregen ze met 6 mdn wel ook al liga en brood etc maar ook dat is geheel afhankelijk van hoe jij zelf bent, wat jullie zelf eten e.d.

hier was het 4x een fles (tot pakweg 9 mnd toen 3 heel soms 4)
    1x een fruithapje
    1x groente hapje plus toetje
    tussendoor een koekje oid
    en de gehele dag zorgde (zorg) ik dat haar flesje gevuld is met drinken.

later kwam daar een bordje pap bij en de ene keer fuit, de andere keer een boterham

nu is het in de ochtend een flesje melk
    dan rond 9 uur bordje pap
    tegen 12 - 13 uur haar fruithapje of broodje
    rond 14.30 flesje melk
    rond 17.00 - 17.30 groente + toetje
    en rond 19.30 flesje melk en rond 20.00 uur naar bed.

en tussendoor krijgt ze dan een koekje oid en heeft ze de hele dag haar drinken binnen handbereik :D

succes

8. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Maar waar lees je dan dat Salapio zegt dat alle moeders die later dan 4 maanden beginnen met bijvoeden, lid zijn van dat ik wil het beste voor mijn kindje maffia, en de rest niet?

Ik lees dat in ieder geval helemaal nergens.

Volgens mij bedoelt Salapio gewoon dat iedereeen hier het beste voor haar kindje wil, ongeacht wanneer je wanneer mee begint, en dat er niet steeds over maffia hier en daar gesproken moet worden, of over wie een betere moeder is...

9. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ik zou zeggen lees de vraag van de TS, lees de reacties van anderen, en zie dan de reactie van salapio. :(

in haar reactie plaatst ze zichzelf evenals de andere moeders hier in dit topic die toen nog enkel bv gaven of fv onder de ikwilhetbestevoormijnkind waarmee ze (nogmaals) indirect de andere die anders doen of geven te kennen geeft dat zij dus
    niethet bestewillenvoorhunkind :(

maar goed ook tegen jou zeg ik dat we daar dan in van mening verschillen, jij ziet het anders dan ik, dat kan en dat mag gelukkig. :D van sommige op het forum is nou eenmaal bekend hoe sommige over bepaalde dingen denken, zo geldt dat voor mij maar ook o.a. voor salapio en anderen. :)

10. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Heb ik allemaal gelezen ;). En ik zie het echt niet hoor... Ik lees het blijkbaar heel anders dan jij...

11. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    waarschijnlijk wel ;)

12. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Roos krijgt nog geen fruit. ik heb het met 4 maanden wel geprobeert maar ze vind het nog niet echt iets .
    vorrige week keek ze me ook zo aan van wat moet ik daar mee dus wacht nog lekker
    ze doet het nog heerlijk op de flessen

13. Alita

Alita Niet meer actief

hahahahaha :) , nou sorry hoor kunnen we het wel volwassen houden?! :evil:

ik verlaag me nu echt niet jouw`n niveau, maar laten we het vooral gezellig en leuk houden, niet?!
    :confused: :D :)

14. Elvira

Elvira VIP lid

6 okt 2005
    7.494
    0
    36
    Meiden zullen we het gewoon weer on topic houden?

Jammer als weer een topoic over voeding op slot zou moeten omdat een enkele meiden het verpesten voor de rest.

Elvira

15. Ilovemybeeb

Ilovemybeeb Actief lid

9 jan 2009
    178
    0
    0
    leidster kdv
    wat een gedoe altijd als het om bijvoeding gaat :(

16. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    jeetje , dat het weer zo moet gaan .......... :confused:
    maar daar vroeg ik niet om.. :rolleyes: beetje jammer...

17. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    ja je wordt er onderhand k.misselijk van. er kan niemand meer een vraag stellen over wat te geven met 4 maanden of eerder bijvoeding gaan geven en ja hoor daar zijn ze weer al die tegenstanders die even moeten laten zien hoe slecht je als moeder zijnde wel niet bezig bent als je eerder dan hen gaat bijvoeden :(

heel jammer meid, maar ik hoop toch dat er nog genoeg reacties voor je hebben tussen gezeten waar je wel iets aan hebt, en die andere moet je maar proberen naast je neer te leggen, en bij jezelf te denken dat ze gewoonweg niet beter weten.

succes met de kleine :)

18. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    misschien dat die enkele meiden eens een keer op de vingers getikt kunnen worden? want even terug kijkend, zie je de laatste tijd wel steeds dat nagenoeg elk onderwerp die men opent over bijvoeding of wat te geven of wat dan ook elke keer weer deze kant op gaat :( nog even en dan durft niemand meer een topic over bijvoeding oid te openen omdat het toch elke keer weer mis gaat door die enkele meiden die zo nodig hun kijk op zaken moeten komen vermelden :(

dat zou pas jammer zijn.

19. Alita

Alita Niet meer actief

ben ik het helemaal mee eens :D ;) :D

20. Sharon20

Sharon20 Fanatiek lid

19 feb 2008
    3.365
    0
    36
    essen
    uit deze vragen ontstaan altijd discussies. wat is het beste voor je kind? borstvoeding? bijvoeding? liga's? koemelk?...

ik zou zeggen, als moeder weet je zelf wanneer je kleintje er aan toe is. iedereen heeft een andere mening.
    dat bijvoeding slecht is zou ik niet zeggen. dan zouden ze het niet maken lijkt mij... oke, borstvoeding is mss het beste, maar vele (net als ik) kunnen maar een paar weken borstvoeding geven.

geef je borstvoeding dan zou ik dit idd als langste door proberen te geven. smaken krijgen ze dan ook mee omdat borstvoeding van smaak verranderd nagelang de dingen die je eet...

ik gaf jamie bij 3 maanden en een week ofzo groenten en fruit hapjes. ging prima, geen krampen ontlasting bleef goed. en cb zei er niets van...

je bent geen slechte moeder als je je kind bijvoeding geeft. ieder heeft een andere mening. doe gewoon wat jij denkt wat goed is... als je het niet zeker weet vraag je het aan het cb of de huisarts.

Deel Deze Pagina