Wat mag de kleine zoal hebben met 4 maand ?

Discussie in 'Voeding' gestart door Magdalena6, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    mijn schoonmoeder vroeg al bij de geboorte wanneer ze iets anders mocht ;) mijn vriend kreeg rond de 6-10weken sinasappelsap met liga. heb al een paar keer gezegd dat ze gewoon moet wachten tot 4maanden. had haar ook nog niet gezegd dat ik wel al bezig was met hapjes, want dan zou ze van alles geven. (en dat wil ik eerst zelf doen)
    op het cb vanmorgen vertelden ze dat ik rond 5maanden mag beginnen met bijvoeding, heb niet gezegd dat ik er al mee bezig was.
    (leah moet van hun ook meer drinken, maar als ze niet wil wil ze niet, dus daar heb ik ook gewoon braaf ja op gezegd :) )
    ik geloof helemaal niet veel wat ze op het cb zeggen, want die arts weet zelf ook niet alles. heb al veel verhalen gehoord dat het juist via het cb mis ging.(de adviezen die daar gegeven werden)

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.371
    36.230
    113
    @brenjomi: verder geen commentaar hoor en zeker niet aanvallen bedoelt, maar dat je kleine minder drinkt komt waarschijnlijk ook omdat ze bijvoeding krijgt.

3. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    Dat is toch geen domme vraag, als je het nooit doet kun je het ook niet weten.
    Bloemkool en broccoli kun je gewoon koken, eerst schoonmaken dus de dikke stammetjes eraf snijden. Zodat je roosjes overhoud.
    En dan in een pannetje koken af en toe erin prikken net als aardappeltjes zo voel je of het gaar is. Het moet wel iets gaarder zijn dan beet gaat.
    Je mag nog geen zout gebruiken, wat ik dan altijd deed want sommige groenten zijn best flauw, is nog een groeten klaarmaken bijvoorbeeld tomaat en die pureren en erdoor doen steeds een klein schepje erbij en dan proeven totdat je een lekkerdere smaak hebt.
    En als je echt niet weet hoe je alle verschillende groente moet klaarmaken of wil je wel vers eten maken maar vind je het gewoon teveel werk dan is de Babycook een geweldige aanrader.
    Ik heb hem zelf ook..gewoon alles rauw erin doen aanzetten en 10 minutjes later is alles klaar. Zelf rauw vlees kun je erin klaarmaken.

4. Kellly

Kellly Fanatiek lid

5 mrt 2007
    1.437
    0
    0
    oja als je nog meer goentje hebt die je niet weet te bereiden kun je gewoon even googlen....dan wel de kruiden weglaten.

5. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    :D ben niet aangevallen hoor, maar ze drinkt al vanaf het begin weinig. ze heeft niet zoveel nodig, ze krijgt nog maar een weekje (morgen) bijvoeding, en het grootste deel ervan is rijstebloempap (met de melk uit de fles)
    ik maak me er ook niet al te druk om, ze groeit goed en is goed levendig en heel tevreden.
    ik dronk zelf vroeger ook nooit mijn fles leeg :)

6. brenjomi

brenjomi Fanatiek lid

24 nov 2008
    2.297
    1
    0
    activiteitenbegeleidster
    roze wolk
    @kelly,
    ik ga de babycook zeker kopen, heb er al naar zitten kijken :D
    misschien volgende week op de negenmaandenbeurs?

en de courget moet ik die ook gewoon koken? zoals de bloemkool. of geef je die rauw? (daar weet ik helemaal niks van af :) de bloemkool weet ik nog van hoe mijn moeder die maakte :) )

7. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik zat zelf te denken om eens worteltjes te geven, gewoon om te kijken of ze er uberhaupt iets mee doet of dat ze denkt eet dat zelf maar op!

Maar t arme kind krijgt op het moment 6 tandjes, dus misschien teveel gestress?

8. Alita

Alita Niet meer actief

:confused: 6 tandjes! och germ, zoveel is dat "normaal"?

9. melloncollie

Haha nee lijkt me duidelijk dat het niet normaal is ;) 4 Boven en die komen het 1e door.
    Maar ik dacht misschien kan ze de structuur van het worteltje niet velen nu in haar mondje.

10. Alita

Alita Niet meer actief

:) :) :) ooohhhhhh dacht al...... :D :D

11. LovelyDK

LovelyDK Niet meer actief

6 tanden tegelijk met 4 maanden?

12. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

5 mrt 2008
    1.492
    0
    0
    6 tanden met 4 maand................?
    boven en onder ?

13. melloncollie

4 boven, die zijn al half door. (zichtbaar)
    en die 2 onder komen eraan. (nog niet zichtbaar, wel erg hard en bleek).

serieus, ik maak geen grapje. ik zou zo een foto maken als het kon, maar dat wordt lastig :p

14. wendyp

wendyp Niet meer actief

@den.... zoo yelena heeft er zin in hé? Met dr 4, bijna 6 tanden! Hihi

15. melloncollie

Haha ja en 't arme kind is er best nog rustig onder. Wel sikkeneurig, maar niet overdreven veel huilen enzo.

Ontopic: ik heb besloten om met pap te beginnen.

16. LovelyDK

K. heeft vandaag zn eerste hapje gehad :D:D:D

17. mamatje24

mamatje24 Fanatiek lid

10 sep 2008
    1.236
    0
    0
    En hoe vond hij het? :)

18. LovelyDK

SMULLEN! :D

Ik had hem een klein beetje peer gegeven... in het begin trok die gekke bekken, maar op een gegeven moment deed die graaaaaag zn mondje open voor t lepeltje haahaha :D

19. Natas1

Natas1 VIP lid

4 aug 2007
    7.903
    0
    0
    Almere
    Met 3 maanden?....... arme darmpjes.

20. Alita

Alita Niet meer actief

het moet toch weer effe he?! :evil:

Deel Deze Pagina