Ja, het moest zeker ff. Cindy, jij mag je mening zeggen maar ik dus ook. En ik zeg notabene iets wat zo ongeveer overal aangeraden wordt : bijvoeding pas vanaf 4 maanden (en bij BV aangeraden vanaf 6 maanden). Bij 3 maanden zijn de darmpjes daar nog niet genoeg voor ontwikkeld.
Ieder zn ding hé.. maar vroeg geloof ik ook niet voor reacties erop? En zeker niet zulke reacties.. Van het CB mocht ik het ook gaan proberen, aangezien hij aan zn flesjes bijna niet genoeg heeft.. En hij reageert er goed op, geen last van zn darmpjes gehad etc.
volgens mij lezen mensen NIET... Een ieder doet het op zijn manier, of dat nou goed is of niet! Niemand weet van een ander wat de beweegredenen zijn om met bijvoeding te beginnen! Ieder kindje is anders... Het is een richtlijn om vanaf 4 maanden te beginnen. Je moet niks.....
gaat het net weer goed met dit onderwerp, komt er WEER zo'n opmerking over dat bijvoeden. je moet doen wat je denkt dat het beste is, elk kind is verschillend en hebben verschillende behoeften en vroeger hadden ze ook niet al die regeltjes en dat gedoe er over. kan er echt boos om worden dat het zo'n 'taboe' is.. zelfs er alleen maar over praten kan tegenwoordig niet meer
Het is geen richtlijn om met 4 maand te beginnen! De richtlijn is met 6 maanden. 4 maanden is altijd nog 2 maanden te vroeg.
bijvoeding is er vanaf 4 maanden bij kindjes die last hebben van allergie is het vanaf 6 maanden! Dus de richtlijn is wel vanaf 4 maanden!
En zoals eerder al gezegd werd... je kent zelf je kindje het beste en je hebt zelf ideeen over wat je het beste voor je kleine vindt. Dit vind IK er dus van en aangezien het MIJN zoon is..? Zit ik NIET op zulke reacties te wachten... tsjee je doet alsof ik m van de trap naar beneden laat stuiteren ofzo... 2 hapjes peer praten we over Maar thank god zijn al jou manieren perfect volgens de richtlijnen van het cb... En trouwens... als jij voor bijvoeding vanaf 6 maanden bent, waarom ben je dan uberhaupt op dit topic?!
De richtlijn is dan misschien wel vanaf 6 maanden, maar overal wordt gesproken en geschreven dat er geen enkel bezwaar om vanaf de leeftijd van 4 mnd te beginnen met bijvoeden. Alleen als je borstvoeding geeft kan het een nadelig effect hebben op de productie van je borstvoeding. het zijn allemaal standaard adviezen die er gegeven worden, maar geen enkel kind is standaard, dat jij wacht tot 6 mnd of later, is jouw goed recht en daarmee doe je niets verkeerds, net zo min als dat ik iets verkeerds doe als ik mijn kind wel eerder dan jou(jullie) bijvoeding geef. sterker nog vorig jaar is er onderzoek gedaan en de uitkomst daarvan bleek dat het beter zou zijn om al na 4 mnd te beginnen met melk en vaste voeding om de kans op o.a huidallergie in de 1e twee jaar te verminderen. (hele onderzoek is terug te lezen in pediatrics) Weet je wat ik nou niet snap he, zoals vele hier tegen bijvoeding zijn voor de 6 maanden omdat men adviseert om met 6 mnd te beginnen omdat ze het dan echt nodig hebben, en het vanaf 4 maanden mag. zo leggen vele van diezelfde personen de adviezen wbt het geven van vitamine d weer volledig naast zich neer? dat kan ik dan echt niet snappen hoor, de onderzoeken daarover zijn uitgebreid en duidelijk terug te vinden op internet en ook wat de reden is waarom men dit aanraadt. terwijl als het gaat om bijvoeding er overal terug te lezen is dat je hiermee kunt beginnen vanaf 4 maanden. er zijn totaal geen onderzoeken die aantonen dat het slecht is om vanaf 4 maanden bijvoeding te geven terwijl de onderzoeken wel degelijk aantonen waarom het zo belangrijk is vitamine d bij te geven. snap je wat ik bedoel? het zijn 2 heel verschillende dingen, maar daarmee probeer ik alleen maar aan te geven, dat ik het hele drama over dat bijvoeden vanaf 4 maanden niet zo goed begrijp. dan wordt je om de oren geslagen dat je bijna slecht bezig bent en weet ik veel wat nog meer terwijl jijzelf (in zijn algemeenheid) andere adviezen en onderzoeken naast je neerlegt
mamatje24, AMEN! Geen 1 kind is standaard en dus kan je ook niet vaste richtlijnen voor elk kind maar opdragen! En idd dat programma bv tot 7 jaar.. DAT vind ik nou ziek!
nou of dat ziek ik zou ik niet durven zeggen, ik vindt het enkel een gewaagde opmerking over dat tv programma
Wil je met modder gooien of wil je een gesprek voeren? Je wilt dat mensen geen slechte dingen van je dingen, en dan roep je zoiets? Wat weet je nou van mij?
niemand weet hier iets van elkaar, en toch weet iedereen hier het beter wat betreft voeding of gedrag van hun kind!