Wat mag de rest van gezin doen na positieve Corona test?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Nijntje01, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.652
    27.303
    113
    Vrouw
    Man in isolatie met klachten en jullie ook thuis. En nee ook jullie niet ff wandelen. Op geen enkel tijdstip. Niet fietsen, niet met de auto (als je pech hebt onderweg heb je al een probleem) even niets.

En je man een enorme schop onder zn hol geven...

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.652
    27.303
    113
    Vrouw
    Maar je weet niet of je iemand tegen t lijf loopt, je kan 2 maanden niemand zijn tegengekomen en nou net nu wel iemand

3. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    Het is heel helder toch? Thuisblijven en ook niet wandelen.
    Laat iemand de boodschappen bezorgen, er is vast wel iemand die dat kan doen voor jullie.

4. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Hij is vrijdag getest en vandaag de uitslag. Zijn klachten lijken nu over te zijn.

Hij is van mening dat een wandeling wel kan, met veel afstand, verder blijft hij thuis.

5. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Bedankt dames, het is mij duidelijk.
    Mijn man denkt er altijd nogal makkelijk over en ik het tegenovergestelde. Ik was dus benieuwd wat anderen doen.
    Ik ga dus niet wandelen met de kinderen.

6. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Maar wat mij wel irriteert is dat het 6 dagen duurt voor de test en uitslag achter de rug zijn en we de hele week alles hebben gedaan (op mijn man na) en het nu ineens niet meer mag. Testen moet echt veel sneller worden. Ons zoontje is gewoon verkouden naar school geweest deze week. En is bij opa en oma geweest, want ja, wij mochten alles doen (man had geen koorts en ook niet de bekendste symptomen van corona).
    Nu als de dood dus dat zij aangestoken zijn.

7. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Boodschappen doen vind ik echt een heeeel stuk risicovoller dan een stukje alleen wandelen in een bos waar je niemand tegen het lijf loopt. Vandaar dat ik dat zei. Beste is thuisblijven inderdaad.

8. Bloempjelief

Bloempjelief VIP lid

28 mrt 2020
    9.468
    8.617
    113
    Vrouw
    Nouja, je hebt zelf ogen en inzicht om dat te bepalen toch? Ik ben nog nooit in een bos tegen iemand aan gelopen hoor ;) In de supermarkt overigens wel...
    Ik begreep dat hij al klachtenvrij was, vandaar.

9. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.908
    387
    83
    #29 Emm27, 11 okt 2020
    Laatst bewerkt: 11 okt 2020
    Ja dat is ook krom en irritant.
    Maar met verkouden kids de volgende keer ook maar niet maar opa en oma gaan... duimen dat ze niet besmet zijn!

10. olleke

olleke Fanatiek lid

8 mrt 2012
    4.845
    4.103
    113
    Als er bij ons iemand verkouden is, gaan ze sowieso niet mee naar oma en opa.
    Dat kan best een weekje wachten dan.

littlemunchkin en Juffie26 vinden dit leuk.
  11. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Van mij mogen ze wel een regel extra maken. Als er iemand getest moet worden blijft het hele huishouden thuis tot de uitslag. Maar dan mogen ze ook wel sneller plek hebben voor een test en sneller de uitslag. Als dat maar een dag in beslag zou nemen is het ook een kleine moeite denk ik dan

Vero0504 vindt dit leuk.
  12. Vitamientjuh

Vitamientjuh Fanatiek lid

3 dec 2011
    3.069
    1.124
    113
    Vrouw
    Ik ken dus een paar mensen die positief hebben getest maar geen klachten hebben en dus van e GGD gewoon naar buiten mogen :rolleyes:. Ik begrijp er niks meer van :roflmao:

13. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.039
    14.703
    113
    Vrouw
    Sorry, maar dat snap ik echt niet!
    Je man zit thuis, want hij wacht op de uitslag van een coronatest. Je zoontje is verkouden, kan dus ook corona hebben, en jij gaat met hem naar opa en oma:eek::|

littlemunchkin, Zuul, Adje en 12 anderen vinden dit leuk.
  14. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.039
    14.703
    113
    Vrouw
    Nou die regel mag er van mij pas bij als de sneltesten goedgekeurd zijn.
    Zie je het voor je: met 9 man hier in huis. Eentje verkouden, dus alles thuis blijven. Man kan niet/weinig thuiswerken. Alle kinderen thuis van school, niet naar hun bijbaantje. Hele week wachten om daarna te horen: geen corona!
    Dank je de koekoek!

Axia, Minoesje, nelta en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Helemaal gelijk, maar de kinderen zijn al bijna 5 weken constant verkouden en ze hadden ze dus al heel lang niet gezien. We stelden het steeds uit. Nu was hun verkoudheid veel minder dan de afgelopen weken.
    Ik had ook echt gewoon geen positieve uitslag verwacht. Uiteraard was mijn man niet bij de afspraak.
    Helemaal mee eens!

16. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Je gaat toch niet bij elk kwaaltje ervan uit dat je corona hebt? Wij hadden dit niet verwacht, het waren niet de meest voorkomende klachten. Mijn zoontje is al weken verkouden, duurt meestal de hele winter. Nu was het op z'n minst. Hij had ze al weken niet gezien ivm zijn verkoudheid.
    Er werd echt duidelijk gezegd dat wij alles mochten blijven doen aangezien mijn man geen koorts en benauwdheid had. Ik heb zelfs nog vanavond gebeld of ze mijn zoontje kunnen testen. Maar nee, dat hoeft niet zonder koorts, het is een kleine kans dat hij het ook heeft o_O

Maar goed, je hebt ook wel gelijk hoor, je moet geen risico nemen.

Wellesnietes vindt dit leuk.
  17. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Hier was het zo dat als een huisgenoot werd getest, alle andere huisgenoten met klachten (ook de befaamde snotneus) thuis moesten blijven tot de uitslag binnen was. Als meerdere huisgenoten zich lieten testen, moest je na een negatieve test ook thuisblijven als je andere huisgenoot nog geen resultaat binnen had. Maar ja, dit was ergens in september, het is nu vast weer anders.

En ipv dat de lokale GGD zelf telkens vertelt hoe en wat, zouden ze gewoon landelijk 1 mail of brief moeten opstellen die de GGD’s sturen/geven, ipv al die verschillende mensen die dingen roepen die niet kloppen... Hoe moeilijk is het om gewoon 1 brief op te stellen met wat wel/niet mag?

18. Ella1988

Ella1988 Fanatiek lid

7 jun 2018
    1.047
    674
    113
    Daarom had ik erbij gezet dat het wel sneller gebeuren moet. Als je gewoon binnen 24 uur alles rond hebt is dat toch wel te doen? Stel je voor dat je wel positief test dan verspreid je het x9 misschien wel.

littlemunchkin, Zxcvb en Wellesnietes vinden dit leuk.
  19. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Mijn nichtje ia maandag ziek geworden, vrijdag getest vandaag positieve uitslag
    Omdat dr klachten sinds vrijdag over zijn mag ze naar buiten volgens ggd breda

echt ik geloof er geen bal van!!!

Vitamientjuh vindt dit leuk.
  20. Mamavan2SE

Mamavan2SE Fanatiek lid

22 okt 2018
    4.210
    1.753
    113
    Vrouw
    Kennis van me ook
    Geen klachten
    Getest omdat moeder terminaal is geworden en dus mantelzorger is en positief getest.... vaag

Vitamientjuh vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina