Wat mag de rest van gezin doen na positieve Corona test?

Discussie in 'Gezondheid algemeen' gestart door Nijntje01, 11 okt 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Maar in dit geval hebben de kinderen wel verkoudheidsklachten gehad, alleen de GGD vond het niet nodig om te testen en moeten ze dus daarom thuis blijven, terwijl de kans heel groot is dat ze positief waren.

Nijntje01 vindt dit leuk.
  2. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    ik zou dan voor een betaalde test gaan, dit is toch raar en ik vind het voor de kinderen echt niet gezond dat ze zo lang binnen moeten zitten terwijl ze misschien al het Virus hebben gehad. Als ze ziek zijn of besmettelijk is het wat anders.

3. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    De GGD gaat hem morgen testen! Vandaag iemand aan de telefoon die het begreep :thumup:

Annie82, Zxcvb, tuc en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. Nehneh

Nehneh Niet meer actief

Ik heb mn zoon (7) 2x laten testen. 1x met alleen verkoudheidsklachten en de andere x heb ik gewoon online aan afspraak voor hem gemaakt. Tis trouwens een super dun staafje voor kinderen. Mijn zoon vond het totaal niet vervelend.

5. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Ik begrijp het niet.... ik ben positief getest. Zondag getest en maandag de uitslag. Mijn klachten waren enorme hoofdpijn en beetje snot. Verkouden ben ik het hele jaar. Heb een man, dochter van 3,5 Jaar en dochter van 3,5 maand. We zitten nu in quarantaine.
    Slapen doen we gescheiden maar met twee kleine kinderen is het lastig om volledig in isolatie te blijven. Afstand tot baby is beter te doen dan tot dochter van 3,5. Die moet natuurlijk altijd naar de wc als de baby van vader een flesje krijgt ed. Nu gaf de GGD het advies omdat volledige isolatie niet mogelijk is dat de 10 dagen voor man en kinderen pas ingaan op het moment dat ik 24 uur klachtenvrij ben? Ik dacht dat die 10 dagen ingingen vanaf de positieve test?

en verder geen advies gekregen over het testen van kinderen? De oudste is een beetje verkouden. Jongste heeft nergens last van.

6. Zxcvb

Zxcvb VIP lid

13 dec 2019
    13.039
    14.703
    113
    Vrouw
    De 10 dagen gaan pas in na het laatste contact, dus idd nadat jij klachtenvrij bent. Stel jij bent na de positieve test nog een week ziek, dan kun je in die week nog steeds je gezinsleden besmetten.
    Vanaf besmetting kan het 10 dagen duren voor je ziek wordt. Dus zouden jouw gezinsleden al weer dagenlang gewoon naar buiten zijn gegaan en anderen kunnen besmetten. Voor ze zelf ziek worden.

Annie82 vindt dit leuk.
  7. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Nee, na 24 uur klachtenvrij met een minimum van 7 dagen. Dus als jij binnen 7 dagen klachtenvrij bent, gaan de 10 dagen voor de rest in na die 7 dagen. Als jouw man daarna positief test, gaat het weer opnieuw in, de 10 dagen quarantaine na 7 dagen. Dit heeft de GGD mij nu al een paar keer verteld.

Ze kunnen dus weken binnen zitten, dat is hier ook het geval.

Mijn oudste is getest net, dus ben erg benieuwd of de kinderen het ook hebben!
    Ze hebben een paar keer gezegd dat testen van kinderen niet nodig is, maar wil toch weten of hij straks weer naar school mag als hij volgende week nog steeds verkouden is. Toch een kleine kans dat hij ook Corona van ons heeft gekregen.

Annie82 vindt dit leuk.
  8. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.080
    12.033
    113
    ik snap je dilemma, want wanneer ben je klachtenvrij als je altijd wel enigszins verkoudheidsklachten hebt?
    Ik zou dit aan de huisarts voorleggen, misschien kan je wederom een test doen als je hoofdpijn weg is en is dat jouw extra symptoom geweest.

Annie82 vindt dit leuk.
  9. Annie82

Annie82 Fanatiek lid

27 nov 2015
    1.694
    807
    113
    NULL
    NULL
    Dank voor alle adviezen. Ze gaan er inderdaad van uit dat iedereen direct volledig in isolatie gaat maar dat is een utopie.... ik denk wel herkenbaar. Ik kan dalijk wel weer thuis werken maar mijn man die kerngezond is, niet. Dat valt hem enorm tegen. Zeker ook omdat er veel collega’s zijn uitgevallen. Maar ja zo zijn de regels.

10. Wellesnietes

Wellesnietes Niet meer actief

Ja met kleine kinderen is dat toch helemaal geen doen denk je dan. En als je man het dan ineens na 10 dagen krijgt en je weer 10 dagen moet...dat is toch geen doen.

Mijn kinderen zijn iets ouder en ik denk dat we dan toch voor volledige isolatie van een van ons zouden gaan hoe zwaar dat ook is. Alleen mocht de ouder met de kinderen ook klachten krijgen heb je alsnog een probleem. Ingewikkeld.

11. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Het is ook enorm irritant! En inderdaad, volledig in isolatie met kinderen is bijna niet mogelijk. Sowieso waren er al 6 dagen om, gerekend vanaf de 1e ziektedag, voordat mijn man de uitslag had. Dan is de rest toch allang besmet. En je gaat ook niet bij elk kwaaltje toch meteen in isolatie :roflmao:

12. Wellesnietes

Hoelang ben jij dan nu al bezig met de quarantaine?

13. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    11 dagen ofzo en de kinderen moeten er nog 8... Dit had langer geweest als mijn man eerder getest was en sneller de uitslag had. En het wordt weer verlengd voor mijn jongste als mijn oudste positief test. Moet er niet aan denken :eek:

14. Wellesnietes

En mag jij dan ondertussen wel naar buiten om bijv een boodschap te doen? En heeft je man pas getest bij klachten of al eerder?
    Ik hoop het ook niet voor je :eek:

15. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Mijn man werkt alweer een week en ik mocht sinds maandag weer alles doen, toen waren mijn 7 dagen om. Maar zit dus nog thuis omdat de kinderen nog nergens heen mogen. Boodschappen doe ik nu savonds zonder kinderen.

Mijn man heeft meteen een afspraak gemaakt toen hij ziek was, maar duurde best lang voordat hij terecht kon en daarna de uitslag had. Een week na hem kreeg ik klachten.

16. Wellesnietes

Man man wat een gedoe. Mocht ik ooit positief testen kom ik bij je terug voor de beste aanpak :p Ik duim dat je oudste het niet heeft! Laat je het weten?

17. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Haha ja echt een gedoe. Nu hopen dat we de rest van de winter immuun zijn!
    Ik laat het weten, maar zal wel weer 3 dagen duren voordat ze bellen :(

Annie82 en Wellesnietes vinden dit leuk.
  18. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Ik vind die regels met isolatie vrij verwarrend. Tegen mijn vriend hebben ze gezegd na zijn positieve test dat hij als over 72 uur nog steeds klachtenvrij is weer mag gaan werken. Ik word morgen getest, als ik dan positief test moet hij dus wel 10 dagen in quarantaine ondanks dat hij eerst positief is getest en dan geen klachten meer heeft. Wij kunnen ook niet volledig in aparte isolatie met 2 kinderen, en je bent al een paar dagen voor begin klachten besmettelijk blijkbaar dus het kwaad kan al geschied zijn.

19. Nijntje01

Nijntje01 Fanatiek lid

2 dec 2012
    3.539
    422
    83
    Zuid-Holland
    Huh opnieuw in quarantaine terwijl hij het net heeft gehad? Dat hebben ze niet tegen mij gezegd, dus mijn man is gewoon weer gaan werken... Hoe weten we nou nog wat klopt, als iedereen wat anders zegt.

Is die 72 uur dan wel ook 7 dagen na start symptomen?

Dit stond in de mail van onze GGD:
    U mag weer uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij COVID-19 én het minimaal 7 dagen geleden is dat u klachten kreeg. Heeft u een verminderde weerstand? Dan mag u pas uit isolatie als u 24 uur geen klachten meer heeft die passen bij COVID-19 én het minimaal 14 dagen geleden is dat u klachten kreeg.

20. D3rde

D3rde Actief lid

2 mei 2019
    188
    264
    63
    Vrouw
    Regio Zwolle
    A
    als je man 24 uur klachtenvrij is, mag hij weer alles doen. Die 10 dagen gelden alleen voor huisgenoten die nog geen Corona hebben gehad.

Deel Deze Pagina