Slaapzak tussen 2 maten in

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Spruitemoeder, 25 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hey ladies,

Onze spruit slaapt al sinds de eerste nacht in een dikke slaapzak van de Hema. Maat 50/62. Nu zijn we op het punt beland dat we hem er echt niet meer ingepropt krijgen. Als hij zijn beentjes strekt was hij gewoon echt te kort.

Manlief en ik elke avond samen aan dat ding trekken in een poging een paar cm te winnen. Tevergeefs...

Nu dus een nieuwe gekocht, ook weer van de Hema, maat 68/80. Een blauwe met sterretjes, oh zo cute!
    Maar die is dus echt veel te groot ;)

Het is echt nog flink koud bij ons boven 's nachts dus hij slaapt ook nog onder een laken en dekentje.

Maar waar laat ik nu die flap? Ik heb hem net maar terug over hem heen gevouwen, maar dat lijkt mij zelf niet zo lekker slapen.

Onder het matrasje proppen wil ik niet, eng idee, dan doe ik geen oog dicht.
    Zou misschien het bedje wat hoger op kunnen maken en de flap dan onder of eigenlijk voor zijn voeten, maar weet niet of hij dan nog onder de lakens terecht kan komen.

Hoe los ik dit op?

2. maria80

maria80 Fanatiek lid

18 aug 2009
    1.979
    136
    63
    Zolang de gaten bij zn nekje/armen niet te groot zijn, is er toch niets aan de hand??
    Die lange flap hebben ze echt geen last van hoor (die 2 van mij tenminste niet!)

3. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Ik snap ook t probleem niet. Prima toch, een flap.
    En vast leggen zou ik ook niet zo snel voor kiezen.

4. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.848
    19.216
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij gebruiken gewoon geen dekentje. Hebben jullie enkel glas? Anders is het toch niet zo koud meer? Nu moet ik wel zeggen dat we de ramen dicht houden zolang zoontje bij ons slaapt. Dan is een slaapzak (met mouwen) wel voldoende. En dat kun je hem gewoon wat hoger leggen, zonder bang te zijn dat hij onder de lakens komt.
    Wat ik ook wel eens doe is de flap rechtop tussen het matras en voeteneind stoppen. Dus niet onder het matras, maar zeg maar halverwege de flap even instoppen zodat het uiteinde nog naar boven wijst.

5. fafa

fafa Niet meer actief

Manlief en ik elke avond samen aan dat ding trekken in een poging een paar cm te winnen. Tevergeefs...

Mwahahaha, sorry, hier heb ik een heel komisch beeld bij :D

6. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!
    Gewoon erin leggen. Neem aan dat die gewoon slaapt?
    Nog ff en dan rolt die alle kanten op ;)

7. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nee, er is ook niet echt iets aan de hand, leek mij alleen niet zo lekker liggen...
    En wil het misschien ook te graag zo comfortabel maken voor onze kleine meneer.
    Hij leek er idd ook geen last van te hebben gehad vannacht.

8. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Nou probleem, probleem...
    Het is geen probleem.
    Vroeg me gewoon af wat ik daarmee kon...

9. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben inderdaad enkel glas en de zeewind is echt nog heel koud.
    Dat wat je uitlegt van die flap halverwege, dat is dus waar ik naar op zoek was. Zo'n tip. Hij kan zich dan 'in geval van nood' gewoon nog lostrekken en hij zit niet in de weg.
    Dankjewel!

10. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Denk dat het er ook precies zo heeft uitgezien als jij het je voorstelt.
    Touwtrekken met een slaapzak ;)

11. Spruitemoeder

Spruitemoeder Bekend lid

10 feb 2014
    618
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gewoon erin leggen snap ik niet, moet toch iets met die flap? Of gewoon neerleggen en dan maar zien waar die uitkomt? :p
    Ik hoop dat het buiten wat warmer is tegen de tijd dat hij op ontdekkingsreis door het ledikantje gaat :D

12. Cammy

Cammy Fanatiek lid

24 feb 2014
    1.905
    2
    38
    Wij hebben dezelfde blauwe slaapzak met sterren van de Hema haha! Is voor hem in de lengte ook nog veel te lang, maar bij armen en nek zit hij goed dus niks aan de hand. Ik leg hem zo in bedje zonder extra deken of wat.

13. Alex1982

Alex1982 Bekend lid

18 jan 2011
    607
    0
    0
    Ik werk in de jeugdzorg!
    in het o zo mooie zuiden van het land!

Hihi bedoelde kind erin. Flap deed ik over zijn beentjes en ik keek in de avond.nog wel hoe die erbij lag. Meestal precies zoals ik hem neer had gelegd.... TOT vier maandan, dan was het iedere keer een verrassing ;)

Deel Deze Pagina