Hoi, Ik wil graag advies over de schema van mijn dochter van 5,5 mnd.. ik zit een beetje te stoeien met haar fles en groentehap als ze uit de creche komt, ze is dan erg moe en kan haar dan niet heel lang meer ophouden uit bed.. 6.30 uur fles 180/6 10 uur fles 180/6 14.00 fles 180/6 16.00 uur groente (alleen op creche, thuis in de ochtend om 11.00uur) op de creche doen ze 9.00 uur maar dan slaapt zij. 18.00 uur fles 180/6 en groente hap 22.30 uur fles 180/6 ik heb soms het gevoel dat ik die laatste fles niet kan afbouwen omdat ze de fles van 18.00 uur eigenlijk te vroeg krijgt... iemand tips hoe ik dit beter kan indelen zodat ik die laatste fles kan afbouwen.. en zij niet fles en groente achter elkaar krijgt... hoewel ze het wel opeet... het is een goede eter en lust alles. bedankt alvast
Wat een gepuzzel he, ik zit er nu ook mee. Maar, ik begrijp je niet helemaal: hoe laat komt ze uit de creche, rond 5-en? En dan heeft ze daar groente gehad? Kan dan thuis de groenthap van 18uur niet vervallen en alleen een fles geven en dan lekker slapen? Of geef je die groentehap juist omdat je die 18-uur-fles wil gaan laten vervallen op een gegeven moment?
Hoi, Nee ze krijgt thuis de groentehap, dus ik doe het nu zo.. om 18.00 uur fles en daar achteraan probeer ik haar nog groente te geven.. ze eet het meestal wel goed op... maar vind het wel erg kort op elkaar... in het weekend doe ik het anders. wil juist die fles van 23. 00 uur laten vervallen.. maar tot nu toe drinkt ze die bijna helemaal leeg als ik haar uit bed haal...
Oh, je maakt haar dus wakker voor die laatste fles? Ik geef zelf bijna altijd borstvoeding, dus heb niet veel verstand van flesvoeding, maar kan je haar niet gewoon laten doorslapen, in plaats van wakker maken? Verder laat ik het antwoord maar even over aan iemand die wel ervaring heeft met flesvoeding
Hier lukt de fles van 23.00 eraf,ook nog niet echt hoor, wij gaan wel,iets minder geven. Alleen die groente,zou,ik thuis echt niet om 11.00 geven, je eet het toch zelf ook niet om 11.00. Weet niet hoe verder de slaaptijden zijn, maar ik zou een,dutje van 17-18 inbouwen en dan om 18.00 uur uitgerust de groente. Dan rond 21.00 een fles en dan,trekt ze de nacht misschien wel
Maar waroom geef je haar eerst een fles en dan groente? Ik zou rond die tijd gewoon groente geven en dan op een later tijdstip de fles en die als laatste fles houden. Ik zou dit schema aan gaan houden, even zondr tijden want die kan je t beste zlef in vullen: Pap van opvolgmelk Fruit Boterham (vanaf 6 mnd) met een fles van 180/6 Warm eten met eventueel een toetje Laatste fles
Hoi, Nou ik probeer nu haar eerst groente te geven en een uur later de fles, ligt er ook aan hoelaat we thuis zijn.... zij wil echt om 7 uur slapen..soms valt ze eerder in slaap.. en ze laat duidelijk weten dat ze niet genoeg heeft aan alleen groenten, want ze drinkt bijna 180/6 leeg. Ben ook de fles van 23.00 uur aan het vervroegen naar 22.15 uur.. en minder geven. en die groente om 11.00 uur was een foutje.. dat moest fruit zijn... uiteraard ik eet ook geen groente in de ochtend..
Mag ik jou dan even om advies vragen? bij ons is het nu zo: 07.00 pap (van 210/7) 11.00 150/5 Tussen 12.00 en 13.00 fruithapje 15.00 240/8 (kreeg eerst alle flessen 240 nu alleen deze nog) 18.30 groentehapje 19.00 210/7 Om welke tijd zou je de boterham doen? De reden dat hij om 11.00 maar 150 krijgt is omdat hij dan nog vrij vol zit van zijn pap. Zou ik dan bij die fles het brood erbij doen of is dat te vroeg?
Ons meisje krijgt nu 4 flessen van 210/7. We zijn dit nu aan het afbouwen naar 180/6. Haar schema ziet er nu ongeveer zo uit: Dagje thuis: 07:00 papfles 11:00 fles 12:00 fruithap 15:00 fles 17:00 groente 19:00 fles Dagje crèche: Zelfde schema, alleen krijgt ze dan haar groente half uur of 3 kwartier na de laatste fles. Dan speelt ze nog een klein uurtje en gaat in bad en dan slapen. Dus ze gaat niet met een vol buikje slapen. Maar ideaal is het niet... als ze thuiskomt uit de creche is ze vaak te moe om haar groente nog te eten. En soms laten we het op die dagen ook gewoon zitten. Nu kan dat nog omdat de melk de belangrijkste voeding blijft.