Hallo Ik heb hier laatst ook een topic over geopend maar ik ben er nog steeds niet uit. Mijn dochter is nu bijna 8 maanden, ze krijgt sochtends pap uit de fles. Ik zou dit toch graag van een bordje gaan geven maar ik ben zo bang dat ze dit niet wil omdat een flesje sochtends gewoon lekker is. nu dacht ik, kan ik niet de fles die ze nu bij haar brood krijgt, omzetten in een bordje pap? Of is dat dan teveel? Ze krijgt nog 3 flesvoedingen op een dag.
Hoi jojo23! Ik weet niet veel van flesvoeding, dus daar kan ik je niet mee helpen. Wat ik je wel even wou zeggen is dat wij sinds een paar dagen 's ochtends zijn overgestapt van de borst naar een bordje pap. Ik vroeg me ook af of Lucas het zou accepteren i.v.m. de honger (een bordje gaat wat langzamer natuurlijk), maar hij vindt het helemaal super! Hij is helemaal niet extra ongeduldig ofzo. Misschien kun je het gewoon een keertje proberen? Maak je een flesje pap voor achter de hand, mocht ze het echt niet willen, bijvoorbeeld. Kan ze verder goed van een lepeltje eten? Desnoods oefen je dat eerst een paar dagen met fruithap ofzo... Mij lijkt pap én brood een beetje veel en dan schiet het ook zn doel voorbij, denk ik. Ik hoop dat je er wat aan hebt, succes!!
ja ik heb het al eens geprobeerd, na 5 happen had ze er geen zin meer in en ben ik overgegaan op de fles..
Je kunt ook half/half doen, eerst een paar happen pap en dan een flesje melk. Of eerst een half flesje melk en dan een half bordje pap.
Niet én brood én pap geven....dat is echt dubbelop! Begin 's morgens met de lepel en als ze dan genoeg heeft kun je de rest in de fles geven toch?
Ik zou proberen het langzaamaan op te bouwen. Gewoon een bordje pap maken en zodra ze dat niet meer wilt een flesje geven. Of inderdaad eerst fles en dan pap. Wij hebben geluk, onze meid is niet zo'n flessenkind dus die was heel blij met haar bordje pap. Brood en pap zou ik zeker niet geven dan wordt het toch wat veel denk ik.