Vannacht geassisteerd bij bevalling

Discussion in 'De lounge' started by tetta, May 10, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet het gewoon even kwijt want het was echt zo speciaal.

We hadden al een tijdje het vermoeden dat onze kat van net 1 zwanger was. Gisteren deed ze al de hele dag een beetje raar, miauwen om niets, mij achterna lopen etc.
    Zitten we op de bank gisteren rond 7 uur, zegt mijn vriend dat hij denkt dat het niet lang meer gaat duren. Met dat hij dat zegt zie ik dat er onder haar een hele natte plek ligt. Vruchtwater gebroken dus!

De hele avond weeën gehad, zich geen houding te geven en rond een uur of 12 zag ik ineens dat er een pootje en een staartje uit hingen. Een stuitligging dus. Met een beetje hulp van ons is de kitten rond half 1 toch gezond ter wereld gekomen.

Normaal gesproken volgen de kittens elkaar op met een tussenpozen van een half uur tot een uur. Als het langer duurt moet de dierenarts normaal gesproken gebeld worden, maar hoe weet je of er nog wat gaat komen?
    Om een uur of 2 ben ik dus toch maar naar bed gegaan want er was nog steeds geen 2e, ik moest werken vandaag en ik had ook niet echt het idee dat ze nog weeën had. Ging er van uit dat het bij eentje bleef ook omdat ze nog zo jong is. Dus mandje mee naar boven met de kat en de kitten en gaan slapen.

Nou om 5 uur vanmorgen word ik wakker van gekrijs, is ze net bezig met de 2e eruit te persen en die was al aan het krijsen. Er heeft dus bijna 5 uur tussen de 2 kittens gezeten wat echt niet normaal is.
    Maar ze doen het hartstikke goed en het was echt zo mooi om mee te maken!!

Ben helemaal trots:p

2. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

Mooi is dat he als je moet helpen..gaat het nu goed met moederpoes en kittens?

als je wil weten of er nog wat zit moet je bij dr achterpoten je handen om de heupjes leggen zeg maar en dan kijken of je je vingertoppen kunt voelen.. ja lastig uit te leggen :p als dat niet kan zit er nog een kitten :)

3. tetta

tetta Fanatiek lid

Apr 19, 2011
    3,430
    0
    0
    NULL
    NULL
    Of ik mijn vingertoppen kan voelen? Dat snap ik niet:D

Maar ze doen het alledrie heel goed.

4. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    wat goed!!
    fijn dat alles goed gaat!

5. Crazycat

Crazycat VIP lid

Nov 21, 2009
    8,849
    1
    36
    belgie
    ag ... ja mijn kat is bevallen ook van 7 stuks en daar zat tussen sommige ook meer als 2 uur tussen

6. sjorsje

sjorsje VIP lid

Aug 17, 2007
    11,361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Jeetje wat bijzonder. Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding.

7. Jenala

Jenala Fanatiek lid

Apr 16, 2010
    1,906
    60
    48
    Mooi is dat he? Mijn poes heeft een paar jaar geleden ook een nestje gehad. Toen ze er 4 had bleef het rustig, dus ik dacht dat ze klaar was en ik ben naar bed gegaan. Toen ik weer wakker werd lag er ineens een 5de bij:D

8. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

haha daarom zeg ik lastig uit te leggen :p maar fijn dat het goed gaat :D

9. Knuf de Konijn

Knuf de Konijn Actief lid

Jun 19, 2009
    499
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kat heeft vorig jaar ook een nestje van 2 gehad, ook de eerste een stuitligging, wij zijn er zelf midden in de nacht nog mee naar de dierenarts gegaan, de tweede lag pas de volgende ochtend in het mandje erbij. Zo lief he?

10. Bri

Bri Niet meer actief

Gefeliciteerd met de gezinsuitbreiding! Gelukkig maken mama en kindjes het goed. Zooooo schattig he, kittens... (zou er bijna een poes voor in huis halen :D)
    Toen ik klein was hadden we ook een poes met een nestje, van 4 kittens. Mijn moeder heeft haar begeleid met bevallen. Ik zat toen op school en heb er dus niks van meegekregen. Maar oooooo wat waren die kleintjes lief!

Geniet ervan!

Share This Page