Hallo dames, Mijn zoontje van bijna 5 is een erg gevoelig jongetje. Op school gaat het best aardig en hij maakt ook wel snel contact met andere kinderen. Hij wordt uitgenodigd voor feestjes, heeft genoeg aansluiting aan de buurt en de kinderen staan geregeld voor hem aan de deur. Wat dat betreft dus niets te klagen. Maar....ik merk dat hij erg gevoelig reageert op wat andere kinderen doen/zeggen. Hij is sowieso een enorm gevoelig kind maar vandaag vertelde de juf mij dat hij maar liefst 6x gespuugd had naar een aantal kinderen. Ik schrok me kapot, dat vind ik niets voor hem! Dit heeft hij nog nooit eerder gedaan! De juf had er niets uitgekregen en vroeg aan mij om eens met hem te praten. Thuis zei hij eerst een hele tijd "weet ik niet" en daarna gaf hij aan dat de andere kinderen hadden gezegd dat hij niet mocht meespelen. Na ons praatje is hij buiten gaan spelen met een (vast) vriendinnetje en komt hij 5 min later huilend binnen omdat hij van haar niet op de skelter mocht. Vriendinnetje geeft aan: een ander kindje mag eerst nog op de skelter en daarna hij. En zo kan ik eigenlijk nog legio voorbeelden aanhalen. Hij wordt helemaal niet buitengesloten of gepest maar toch voelt het schijnbaar zo aan voor hem. Hoe kan ik hem hier meer weerbaar in maken? En hoe kunnen we dit duidelijk maken? Komt dit door een gebrek aan sociale vaardigheden oid? Hoe kunnen wij hem hier het beste in begeleiden? Alle tips zijn welkom! Alvast bedankt!!