Pff flesvoeding...

Discussion in 'Voeding' started by Setteke, Jun 17, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Setteke

Setteke Niet meer actief

Gaan bij jullie die flessen er tegenwoordig ook zo moeilijk in? Alleen de eerste fles gaat goed, maar van de andere twee maakt hij niks. Hij krijgt na zijn boterham een klein flesje van 120/4, negen van de tien keer wil hij er niets van. De laatste krijgt hij pyamapapje, daar neemt hij uiterlijk 150 cc van. Als ik in de laatste gewone fv doe, drinkt hij helemaal niets. Volgens het cb moet hij tussen de 300 en 400 cc binnenkrijgen, nou dat red hij ook net zo'n beetje. Ik geef ook zuivel, als yoghurt en dat gaat er lekker in.

Iemand tips om hem beter te laten drinken? Of misschien alternatieven? Zelf zat ik te denken om gewone melk te geven na de boterham. Zou dat dan volle of halfvolle moeten zijn? Of misschien wat yoghurt?

2. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ik lees mee...hier eenzelfde probleem

3. Setteke

Setteke Niet meer actief

Misschien toch de leeftijd? Lynn is maar iets van 4 weken ouder dan Tymen.

4. manouk

manouk Actief lid

Apr 26, 2006
    291
    0
    0
    Wij hebben hier ook het zelfde probleem.
    Het is natuurlijk geen hele goede oplossing, maar op dagen dat mijn dochter echt te weinig binnenkrijgt, geef ik haar een flesje in haar slaap. Dan drinkt ze namelijk wel terwijl ik als ze wakker is echt niks naar binnen krijg.
    Ik moet wel iets bij haar naar binnen zien te krijgen omdat ze verder geen sap of water wilt drinken. dus haar flessen met melk is het enige vocht dat ze binnen krijgt.

Ik denk inderdaad dat het ook de leeftijd is ja, want onze kindjes zijn ongeveer even oud.

Ow ik zie nu net dat jij het bent.... hihi... ik had ook al gereageerd op je topic over de zesde ziekte. Toen Estelle de zesde ziekte had, dronk/ at ze trouwens ook heel slecht. Misschien dat dat er ook nog mee te maken heeft?

5. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik denk niet dat het van het ziekzijn komt. Hij doet het al een hele poos. Net of hij de melk niet lekker meer vindt. Hij drinkt overigens wel goed van diksap en dat soort dingen dus daar maak ik me geen zorgen om.

Grappig dat je weer op mij reageert, hihi!

6. manouk

manouk Actief lid

Apr 26, 2006
    291
    0
    0
    Ja het is wel toevallig dat ik steeds op je reageer.... maar ook weer niet zo toevallig want ik zie dat onze kindjes maar 4 dagen schelen.

Ik haal dit topic weer even omhoog want ik ben nog wel benieuwd of iemand nog een goede tip of raad heeft om onze kindjes wat beter te laten drinken.

Manouk

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ik zit te denken om eens gewone melk of karnemelk te proberen. Is dan wel koemelk, maar hij krijgt ook elke dag gewone yoghurt, dus verwacht dat dat wel goed zal gaan. Hij weigert de tweede fles nu echt helemaal. Wil geen enkele slok... :rolleyes:

8. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Hier was het vandaag ook drama met melk.
    Ik denk dat het idd de leeftijd is en ze kennen zoveel andere lekkere smaakjes. En ze krijgt echt die vieze hypo-allergene melk

Met gewone koemelk toch een beetje uitkijken. Eiwitgehalte is te hoog en ijzer te laag (of was het andersom :rolleyes: )

Bij ons CB mag je met 9 maand over op 2 flessen, ik weet niet hoe dat bij jou zit? Misschien kun je 's ochtends en 's avonds melk te geven en dan tussen de middag wat ander vocht?

Maar hier lukt dat niet, vanmorgen had ze 80 cc gedronken en vanmiddag 60, tja dan moet die 3e fles er achteraan.

En ik mag van die dietiste niet meer dan 50cc soja-yoghurt geven ivm met het eiwitgehalte. Maar misschien geldt dat niet voor alle kindjes.
    Kun je het niet navragen op het CB?

9. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Hier nóg eentje met hetzelfde probleem. Ik heb Glenn gister voor het eerst uit een oefenbeker laten drinken. Had 150/5 klaargemaakt voor ná zijn boterham. Normaal krijgt ie 90/3, maar nu dus iets meer ivm het knoeien. Had de melk wat dikker gemaakt met Nutriton. En wat denk je? Ruim 100cc gedronken! Glenn wil écht geen fles melk meer. Zijn sapjes gaan er nét aan in met de fles. Glenn krijgt nu dus helemaal geen flessen meer. Zijn schema:

Rond 7 uur: bord pap 180/6
    Rond 10 uur: fruithap en drinken
    Rond 12:15: boterham met bekertje opvolgmelk 90/3
    Rond 16:00: knabbel en drinken
    Rond 18:00 warm eten en toetje.

Glenn komt dus precies aan 400cc zuivel/opvolgmelk

10. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    @ Setteke: Gaat het al weer wat beter met de flesvoeding?

Ik ben sinds vandaag over naar 2 flessen. Ik geef bij de broodmaaltijd nu wat ander vocht.

11. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nou het gaat nog niet geweldig. de eerste ging er goed in. De tweede wilde hij niet en de derde ook niet! Moet je nou met zo'n kind. Denk dat ik morgen toch het cb maar even bel of ik ook iets amders mag geven zoals gewone melk. En idd of ik evt de tweede fles kan laten vallen, want dit is ook geen doen!

12. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ben benieuwd wat je CB gaat zeggen. Laat je het hier ook nog even weten? Misschien heb ik er ook wat aan.

13. Setteke

Setteke Niet meer actief

Ja, doe ik. Kan pas 's middags bellen, dan hebben ze spreekuur!

14. manouk

manouk Actief lid

Apr 26, 2006
    291
    0
    0
    Naar aanleiding van Lina's reactie ben ik ook gaan kijken of Estel wel wilt drinken uit een gewone beker i.p.v een fles. En dit wilde ze wel! Ze wilt ook gewoon geen fles meer.
    Ze heeft ook nooit sap of water willen drinken uit een fles of tuitbeker.
    Ik dacht dat dit kwam omdat ze het gewoon niet luste, maar ze drinkt dus wel gewoon uit een beker!
    Ik heb nog wel een tip: Als je drinken geeft uit een gewone beker, loopt het er vaak langs omdat bekers zo breed zijn. Ik laat haar drinken uit een (smalle) fles zonder speen erop. Deze zijn wat smaller zodat het er niet langsloopt.

15. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Gelukkig! Nu dus een tevrede mama én een tevrede Estelle. Ik hoop dat bij de anderen ook het probleem van niet willen drinken snel opgelost is.

16. chacha

chacha Fanatiek lid

Jan 20, 2006
    4,918
    0
    0
    Ik heb het hier ook wel eens geprobeerd met beker of tuitbeker. Wil ze ook niet. Terwijl ze wel ander vocht uit haar tuitbeker drinkt.
    Fijn dat het bij anderen wel de truc blijkt te zijn!

17. Setteke

Setteke Niet meer actief

Hier maakt het ook niks uit wat ik probeer. Hij wil gewoon geen fv, niet uit de fles, niet uit de tuitbeker en niet uit de gewone beker. Zal straks heb cb bellen. Kan vanaf 13 uur, maar moet eerst zoonlief van de oppas halen!

18. Lina

Lina Fanatiek lid

Aug 23, 2005
    1,089
    0
    0
    Setteke, wat zei het CB?

19. Setteke

Setteke Niet meer actief

Nou, als advies zei deze verpleegkundige dat ik hem tussen de middag eerst zijn fles moet geven en dan zijn brood. Als hij honger heeft wil hij misschien wel. Wat de laatste fles betreft, het is niet erg als die er binnenkort afgaat, omdat hij ook nog een toetje krijgt na het eten.

Gewone melk of karnemelk raadde ze af, ivm zouten daarin (?). Wel mag ik yoghurt geven. Als hij maar tussen de 300 en 400 ml per dag komt is het goed, 2 flessen van 200 ml zijn genoeg. Evt. mag ik van de eerste fles ook pap maken en zo geven. Wordt nog wat met mijn halfslaperige kop...

Dus, morgen eerst maar de fles voor de boterham proberen!

Hopelijk hebben jullie hier ook wat aan!

20. christina

christina Niet meer actief

De melk die onze kleintjes krijgen is toch ook niet te drinken.

Share This Page