Wat mag er wel/niet in de afwasmachine?

Discussie in 'De lounge' gestart door Chantico, 21 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    kapotte glazen komt vaak door de klep van de vaatwasser dicht te duwen terwijl de bovenla nog niet helemaal dicht zit.

verder, alles in de vaatwasser behalve waar op staat dat het niet mag... en tegenwoordig is dat eigenlijk niets meer. ;)

2. Wup

Wup Fanatiek lid

23 apr 2007
    4.912
    1
    36
    Alles gaat hier in de vaatwasser behalve de houten snijplank.

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    ik doe alles erin, en nog nooit iets beschadigd en geen vale glazen.

4. Sannaa

Sannaa Fanatiek lid

12 jan 2009
    2.232
    0
    0
    Velsen
    Ik doe ook alles erin, alleen de kristallen wijnglazen ben ik wel voorzichtig mee, als het te vol is, doe ik die emt de hand. Ze zijn zi groot en kwetsbaar, is zonde als ze klem komen te zitten en breken. En een olijfhouten plank doe ik er niet in, maar die mag ook niet met afwasmiddel, dus lijkt me logisch. Bij vrijwel alles staat onderop of het erin mag of niet, qua plastik bakjes en ook vaak op serviesgoed. Dus je kan altijd even checken onderop wat wel en niet kan.

5. fafa

fafa Niet meer actief

ben ik nou echt de enige die zo'n muts is met de vaatwasser?

hier gaat er niet in:
    -houten spatels en snijplanken: die beschadigen als een gek
    -plastic: gaat naar vaatwasser ruiken - ruik je zelf ongetwijfeld niet meer, maar bij andere mensen die dat wel doen vind ik het ranzig
    -pannen met anti-aanbaklaag: hoef je niet iedere 2 jaar nieuwe pannen te kopen, maar gewoon iedere 8 jaar
    - roestvrijstalen messen: ik heb goedkope messen en die gaan wel degelijk roesten in de vaatwasser, en niet op de hand

dus ja, je kan er alles in knallen wat je wil, maar je kan ook zuinig zijn met je spullen ;) ... da's jouw keuze

6. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

Mijn dure wijnglazen gaan er niet in. Vind het zonde als ze lelijk worden.
    Ook de tefalpannen gaan er niet in.
    Houten lepels wel, die gebruik ik alleen in de tefal pannen, dus die was ik tegelijk af.

Verder is alles hier eigenlijk wel vaatwasproof. Blijft ook wel redelijk mooi, behalve de glazen die ik bij de hema heb gekocht. (wel geschikt)

Maar vaak was ik de grote dingen ff snel met de hand af. Anders moet elke dag de vaatwasser aan en nu 1 keer per 3 dagen.
    Vind het vooral erg fijn met verjaardagen en visite/eters. Ik zou best wel zonder kunnen.

7. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

21 nov 2010
    3.051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    ik gooi er bijna alles in, alleen iets wat van alminium is niet, dat wordt lelijk. Idem geldt voor mokken met goude rand..zoals de little diva mokken. Verder tupperware wat niet in de vaatwasser mag ook niet. Maar glazen etc wel hoor, heb geen last van aanslag, je moet natuurlijk wel zout gebruiken en glansspoelmiddel, of tabletten all in one :)

8. Djamila

Djamila Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.221
    3
    0
    Hier gaat alles in de vaatwasser.. Alles 2 dekseltjes van tupperware zijn een beetje krom geworden maar die kan ik nog wel gebruiken.

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik doe er ook bijna alles in, behalve mijn kristallen wijnglazen uit Zwitserland en mijn kolfspullen. Voor de rest doe ik er al jaren alles in en heb ik nog nooit iets gehad dat daardoor is beschadigd.

10. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Enigste wat hier niet in de vaatwasser gaat zijn de kristallen wijnglazen ivm kwetsbaarheid. Verder gaat alles erin

11. mora27

mora27 VIP lid

25 nov 2009
    6.381
    0
    36
    webwinkel eigenaar
    in een huis
    ik gebruik hem niet zo vaak alleen als er echt teveel afwas is nadat er mensen hebben mee gegeten... en dan gaat ook gewoon alles erin... flesjes van de kinderen heb ik er nooit ingedaan omdat er toch best wat zeep resten inkomen...

Deel Deze Pagina