Hoiii, Wij gaan 29 juni op vakantie naar Turkije. Zeynep gaat voor het eerst mee met de vliegtuig. Hierdoor heb dus helemaal geen ervaring wat je wel en niet mag meenemen voor in het vliegtuig. Ik wou deze dingen meenemen als handbagage: - 2 sneetjes brood - Koekjes (nijntje koekjes 4 stuks) - een volle fles drinken en 1 pakje drinken - speelgoed - 210 ml melk ( zij drinkt melk warm, verwarmen ze dit in de vliegtuig??) - ik wou oordopjes kopen voor het opstijgen en landen hebben jullie misschien enige idee waar het te koop is?? Met deze dingen heb ik dus twijfels. Zo mag het niet en dan gooien ze het weg.. Als jullie denken waarom zoveel. Wij komen snachts 4 uur daar aan en dan moeten met de auto 5 uur veder reizen vandaar.. Alvast bedankt Roosje
volgens mij mag je alles mee nemen als je het maar kunt aantonen dat het voor je kindje is, dat pakje drinken mag dus niet.... dat zul je in een fles of tuitbeker moeten doen. brood weet ik eigenlijk niet. wbt oordoppen...weet niet of ze dat hebben voor een dreumes wat bij bij ons zoontje gedaan hebben is op elk oor een plastic bekertje zetten, schijnt ook te helpen, zoonlief heeft toen nergens last van gehad. ze kunnen indd de fles verwarmen in het vliegtuig, bij ons in het vliegtuig ging het alleen wel in een pannetje kokend water dus duurde een eeuwigheid om op te warmen, dus even van te voren vragen hoe ze het doen... (misshcien hebben ze in jullie vliegtuig wel magnetron dat hoor ik ook weleens) want het zou jammer zijn als je bijv. om 2300 uur de fles wil geven en ze zetten het in kokend water en 23.30 is het pas klaar.... dan weet je dat je fles wat eerder aan hun moet geven zodat de fles optijd klaar is.
Voor je kindje mag je onbeperkt drinken meenemen alleen wel in een fles en geen pakjes. Je zou ook gewoon warme melk in een thermofles mee kunnen nemen. Ik heb zelf een thermofles speciaal voor kinderen. Hierin kunnen kant en klare flessen, blijft zeker 5 uur warm. Hij is van de chicco. Over brood en koekjes doen ze niet moeilijk, je mag ook voor jezelf brood meenemen, zou alleen oppassen met vleeswaren, daar kunnen ze moeilijk over doen. In ieder geval heel veel plezier o ja, oordopjes zijn volgens mij niet goed om bij kleine kinderen te gebruiken, je kunt inderdaad plastic bekertjes op de oren zetten, maar vaak helpt het al als de kinderen drinken ( liefst wel uit een fles met rietje zodat ze zuigen)
hou rekening mee dat de antilek bekers in het vliegtuig gaan lekken...door de druk in de cabine werkt het antilek niet....dus geen vloeistof hier in doen pakjes drinken en flesje water voor kids krijg je niet mee....dus babyflessen vullen met water gaat wel....( wel het aantal in verhouding met de lengte van de reis) ja kan ook evt een leeg flesje meenemen en deze vullen net voordat je het vliegtuig in stap, dus bij de laatste wc voor de slurf....dan mag het weer wel.... fijne vakantie, en lekkker laten drinken of een snoepje laten eten tijdens stijgen en dalen helpt ook, teun had gummibeertjes en ik zei dat hij moest sabbelen en dat ging prima..
Zal een speen niet helpen voor zijn oortjes?? Daar aan zuigt ze ook Zeynep gaat niet drinken als ze pijn heeft liever heeft ze een speen haar mond..
als ze maar een slik beweging maakt om haar oortjes open te maken dus haar speen helpt ook als ze daar actief op bezig is
Ik had fruitreepjes van nestle meegenomen, daar moeten die kleintjes goed op kauwen maar gelukkig was het niet eens nodig. Mijn zoontje had nergens last van. Als je geluk hebt merkt je kindje er niks van.
Ik heb wel vaker een pakje drinken meegenomen voor mijn dochtertje en dat mocht ook gewoon? en water voor de fles en dan poeder mag ook gewoon mee....ben net dit weekend met het vliegtuig geweest!
Het ligt er denk ik aan de douanier. Ik had pakjes drinken, pakjes melk, een tuitbeker vol sap en zowel in Spanje als in Nederland werd er niet moeilijk over gedaan. Gewoon proberen dus!
een los flesje spa blauw kwam er bij mij echt niet door, ondanks dat ik het torrentje met poeder gevuld had...... maar het zou wel liggen aan de douanier...gelukkig worden ze wat minder streng