Ik drink enkel water, fruitsap & heel af en toe een paar slokjes cola light (ben er niet zo gek op). een glas wijn per dag vind ik zoiezo al veel, zeker tijdens de zwangerschap!
Wat betreft de alcohol... Men (de doktoren en onderzoekers) weten eigenlijk gewoon niet hoeveel alcohol nog 'gezond' is en hoeveel 'teveel' is daarom wordt het standpunt: gewoon niet nemen vaak aangenomen door verloskundigen etc. Een verstandig standpunt. Van alcohol is bekend dat het een celafbreker is en dat wil je toch proberen zoveel mogelijk te voorkomen bij het ongeboren kind. Van roken zijn veel meer gevolgen bekend (ook blij een beperkt aantal sigaretten per dag). Ik kan me voorstellen dat als je graag drinkt, je hele zwangerschap niet drinken best een opgave is. Dus iedereen: veel sterkte! (tja, ik drink zelf niet dus ken de uitdaging niet )
Alcohol zou ik gewoon niet doen! Ik ben gestopt met roken geen bijverschijnselen! En ik mag van mjn vk 1 a 2 blikjes redbull per dag. Aangezien er even veel caffeine in zit als in een bakkie
op het voedingscentrum staat dat 1 blikje gelijk is aan 1 kopje koffie van 125 ml. ik nam het niet omdat ik het niet te drinken vind. je moet alleen wel oppassen dat je naast de red bull niet ook veel andere drankjes gaat drinken met caffeine.
Bij mij smaakt een glas wijn altijd naar een tweede, en dan maakt een derde ook niet meer uit. Dus ik drink gewoon maar een tijdje geen alcohol. En ik drink ook al een tijdje geen verse sappen meer, daar krijg ik zo het zuur van. Helaas. En ik dronk nooit koffie, maar sinds ik zwanger ben heb ik daar juist ontzettend veel trek in... , dus in het weekend neem ik wel een kopje, want op een gegeven moment kan je jezelf wel helemaal alles gaan ontzeggen.
Het is volgens bij gevaarlijk.... Dit las ik ergens: Vrouwen en mannen kunnen minder vruchtbaar worden, al vanaf 1 glas per dag. Hierdoor kan het langer duren voordat een vrouw zwanger is. Als een man regelmatig drinkt (meer dan 20 glazen per week) kan hij zelfs impotent worden. Hij kan dus geen stevige erectie meer krijgen of houden.
ik heb een klein glaasje wijn op toen ik nog niet wist dat ik zwanger was en voel me daar behoorlijk schuldig over. Misschien dat het later in de zwangerschap wat minder kwaad kan, maar ik ga ook alcoholvrij door de rest van mijn zwangerschap en hoop dat de baby er geen last van heeft gehad.......het was gelukkig een heel klein glaasje.....
Thee mag je ook niet onbeperkt drinken! In thee (ook groene thee) zit namelijk theeïne. Dit is vergelijkbaar met cafeïne. Rooibosthee is de enige theesoort die wel onbeperkt gedronken mag worden. Vond het voor m'n zwangerschap niet echt lekker, maar inmiddels drink ik eigenlijk alleen nog maar rooibosthee, limonade en water.
mwoah, mag niet mag niet.... Dat valt allemaal wel mee. Er wordt aangeraden niet alleen maar thee te drinken ivm de theeïne en de nodige kruiden (bij kruidenthees) maar je kan best thee drinken hoor. Beetje afwisselen met water en sapjes of andere dranken (ba halve alcohol)
Oh, dacht echt dat ik ergens gelezen had maximaal 4 kopjes thee per dag (met uitzondering van rooibos), maar ja, het is ook maar net hoe ver je daarin wil gaan natuurlijk
ik dacht dat ik bij het voedingscentrum had gelezen dat als je te veel thee wilt binnen krijgen je gruwelijk veel thee moet drinken ......ik dirnk nu gewoon door zoals ik al deed .........
ik heb het gister bij de vk gevraagd en die gaf aan dat thee geen kwaad kan ja als je meer als 4 liter per dag drinkt ik heb al moeie om aan de 2 te komen laat staan 4 ijsthee mag ik ook onbeberkt drinken maar ik maak het zelf dus dat weet ik niet of het geld voor pakken
@blusvrouw hoe maak jij de ijsthee zelf ? 4liter ....daar kom ik ook niet aan ...drink meestal een pak ijsthee per dag en meestal 1 pak melk per dag ......
volgens mijn dokter mag je na 1e trimester max 2 glazen alcohol per week, gewoon beetje matigen. en ja, ik heb idd ook wel eens eeen glaasje gedronken. maar ik kies ze dan ook wel uit, ik ga wel meteen voor de champagne