Mag ik vragen waar dit in godsnaam op slaat? Alsf ik alles uitpluis. Ik eetn en drink al 22 jaar geen zoetstoffen, is dat zo ontzettend erg dan?
Dus je vind het ver gaan om geen light producten te drinken en te eten? Eh ok? Ik heb vanaf dat ik zwanger ben mn eetpatroon niet eens aangepast? Alleen dan de algemene dingen van rauw vlees etc. Meer niet hoor...
Vind ik inderdaad ver gaan... ga eens studies lezen over wat er gebeurd als je teveel vet eet? teveel zouten binnenkrijgt? teveel mineralen binnen krijgt? zelfs teveel vitaminen eet? teveel koolhydraten? teveel suiker in welke vorm dan ook? of als je teveel vlees eet? Alles wat je in toegenomen mate eet is slecht voor je, kan je alles wel uitbannen... en dit is een zwangerschapsforum en kon ook niet echt uit je reacties opmaken dat je al 22 jaar ermee gestopt was! Vrouwen die hier dingen niet eten/drinken is i.v.m. zwangerschap
Dat zeg je nu pas voor t eerst hoor... essie23 heeft met de volgende vraag dit topic gestart: wat mag ik allemaal wel drinken en wat mag ik niet drinken tijdens mijn zwangerschap. Tijdens zwangerschap... Wat jij doet in het dagelijks leven moetj e zelf weten...
Dat zeg ik niet. Ik zeg dat ik vanaf dat ik geboren ben al geen Lightporducten gebruik dus dat ik helemaal niets hoef aan te passen ivm zwangerschap? En dat het helemaal, totaal GEEN moeite kost om geen light producten te kiezen? je neemt gewoon de linkerfles op de plank ipv de rechterfles? En dat gaat volgens jou al te ver. Dus volgens jou zou ik light producten moeten kopen en dat gaat dan niet te ver? Weet je wat pas ver gaat? mensen die alleen maar light producten eten en drinken. Ik snap gewoonweg niet dat jij het veel en veel te ver vind gaan om gewoon een normale fles cola te pakken ipv een fles cola light, of een normaal blikje Red Bull ipv Red Bull light.
Hahaha.. good luck verder. Wat ik al 10x gezegd heb geloof ik, wat je doet moet je zelf weten.. IK vind het persoonlijk te ver gaan! Dat je tijd hebt om er zoveel over na te denken zeg.. Maar oke NOGMAALS heb respect voor je hoor, je moet doen waar JIJ jezelf goed bij voelt.. ik vertel alleen hoe IK ertegenover sta.
Nee naja oke denk dat het nu duidelijk is toch Is ook niet mijn bedoeling om je aan te vallen ofzo, heb serieus respect voor jou hoor.. iedereen doet het op zijn eigen manier, en dat moet ook! Doen wat jou rust geeft..
Heb dit trouwens net van medicinfo.nl afgehaald: Probeer minimaal twee liter vocht per dag te drinken. Water is prima. Gebruik niet meer dan drie kopjes of glazen koffie, thee of cola, omdat deze cafeïne bevatten. Cafeïnevrije soorten mag je wel gebruiken. Je kunt ook limonade, frisdrank of vruchtensap gebruiken. Als je op je gewicht wilt letten, kun je hiervan de lightproducten gebruiken. De zoetstof die hierin zit is ook tijdens de zwangerschap niet schadelijk.
er zijn ook aspartaamvrije augurken! Ik let er ook op om geen zoetstoffen of zo weinig mogelijk binnen te krijgen. Vooral in de zwangerschap, maar daarbuiten ook. Kijk, als je dat soort dingen weet dan ga ik dat niet toch nemen, maar degene die dat wel doen hebben daarin natuurlijk hun eigen keus.
Klopt, die zijn er, maa die kan je bijna nergens meer krijgen.Zelfs die van Gurkenviertel zit aspartaam en phenylalanine in.