Ik was wel eens benieuwd wat jullie eten in de zwangerschap. Ik eet elke dag 3 a 5 stukje brood. 1 liter water 3 glazen melk 2 stuks fruit 4x in de week groenten. aardappelen of rijst of pasta kaas paar plakjes stukje vlees Voor de rest eet ik best veel chips chocolade snoep etc heel slecht ik weet het. En ik slik zwangerschapsvitaminen
ik eet gewoon waar ik zin in heb.. daar heb ik geen vast patroon voor. Ik zorg er wel voor dat ik elke dag wat zuivel en fruit in mn menu pas.
Ik eet elke dag 1 a 3 stukje brood. 2 liter vocht: water, siroop, sap e.d. 2 stuks fruit per week (ik ben helaas niet zo'n fruiteter) Elke dag veel groenten aardappelen of rijst of pasta stukje vlees En veel dikke yogert of kwark, wel 0,5 liter of liter per dag (mijn zwangerschapsverslaving) Zoete dingen hoef ik helemaal niet meer, geen snoep en chocolade meer. Enige wat ik eet is salmiak en ondanks hoge zout gehalte mag ik dit eten door mijn hele lage bloeddruk (120/40)
Ik eet te weinig omdat ik de hele dag misselijk ben. Het enige waar ik zin in heb ik verse rauwkost en dat eet ik dan ook veel, zeker bij het avondeten. Yoghurt, melk, fruit etc kan ik niet ruiken of zien dus dat gaat er momenteel niet in. Probeer wel vla te eten, dat is ook zuivel denk ik dan maar en smaakt een stuk beter. Boterhammen liggen te zwaar op de maag dus ik hou het nog even bij crackers en beschuiten. Maak 's avonds vaak een salade van afgekoelde pasta of aardappelen, dat verdraag ik beter dan warm eten....nog even doorbijten, hopelijk is het snel voorbij!
Alles waar ik trek in heb, net als wanneer ik niet zwanger ben Dus er zijn dagen dat ik alleen maar slechte dingen eet, en er zijn dagen waarop het voedingscentrum me een lintje kan geven. Ik eet wel meer yoghurt/kwark, en ik heb een melktik gehad. Maar ja, dat was dus omdat ik er trek in heb, niet omdat ik bedacht had dat dat heel goed zou zijn.
Ik drink elke dag sowieso een liter melk, halfvolle en volle, maakt me niet uit. Elke dag kaas, elke dag 4 stuks fruit, groente ongeveer 3 keer per week, veeeel perenijsjes! 2 liter water per dag en een literfles vers geperste sinasappelsap.
Ik heb dagen dat ik me echt de kick eet aan gedroogd fruit en cherrytomaatjes. En dan kijk ik er weer een week niet naar om. Voor de rest eet ik gewoon 'met de pot mee' wat jammer genoeg niet altijd super gezond is. Maar pizza en patat is gewoon zo lekker, yummie!
eehhhmm wat ik zoal eet..........alleen dingen waar ik trek in heb ...en ik heb een melktik ....die me wel eens een dag in de steek laat ......ik probeer elke dag brood te eten ...en fruit maar dat wil niet lukken ......
ik ben blij dat ik nu de laatste weken weer smorgens gewoon boterhammen kan eten in plaats alleen maar pap en krakers meestal eet ik boterhammen met kaas of hagelslag en dan yogi en melk, en fruit eet ik ook genoeg op een dag, pudding, en normaal avond eten proberen veel groenten en aardappelen te eten, in het begin had ik er wat moeite mee, maar nu gaat het gelukkig goed en rijst en macaroni en veel salade. en tussen door natuurlijk wat lekkers
Ik doe op maandag altijd boodschappen en dan laad ik de kar vol met gezonde spullen. Tot en met donderdag eten we dan altijd gezond en vrijdag, zaterdag en zondag is het meestal maar iets makkelijks ( friet, pizza enz.) En dan wil ik dat 's maandags weer compenseren. haha Ik zorg wel dat ik iedere dag genoeg melk drink (of karnemelk, yoghurt, ijsje...) En ik eet altijd meergranenbrood. Ik probeer twee keer in de week (vette) vis te eten maar dat lukt niet altijd. En tja, eigenlijk snoep ik teveel. o ja, ik maak ook regelmatig smoothies, met heel veel soorten fruit en yoghurt! gezond he! Mijn favoriete drankjes nu: melk, sinas, jus d orange, water en (matig) caffeiene vrije cappuchino.
Ik eet eigenlijk ook gewoon waar ik trek in heb. Ik kan niet volgens een schema eten. Dat houd ik nooit vol. Wel probeer ik zeker een paar stuks fruit en wat melkproducten per dag te eten/ drinken. De smoothies en melk met een smaakje zijn echt een uitkomst. Gewone melk vind ik niet lekker. Verder probeer ik s`morgens volkorenbrood te eten. Verder slik ik ook de multivitaminen voor zwangeren.
Elke dag brood 3 of 4 sneetjes brood vaak met pindakaas of met beleg Ik ben gek op fruit en nu helemaal erg vooral op kersen en op aardbeien.. daar kan ik echt bakken van eten Groente eet ik vaak bijna iedere dag. Ik drink veel water, thee, sap en soms koffie en probeer zoveel mogelijk melk te drinken hoewel ik er niet echt gek op ben .. vaak is het dan ook Yoghurt of Yoghurt met muesli dat gaat er dan wel in