Sja er mag zoveel niet...Gerookte Paling lekker, mag gewoon volgens m'n gyn, wel zo vers mogelijk,dus zijn we 2 weken terug speciaal voor een broodje paling naar de rokerij in Harderwijk gereden.. zo af en toe kan geen kwaad, zolang het echt vers gerookt is en geen kilo's tegelijk..bij die zware metalen gaat het vooral om het risico van lever-stapeling.. dus niet iedere week natuurlijk. Maar goed daar is het ook veel te duur voor, inmiddels betaal je voor een pondje paling ruim 23 euro..die 2 palingen die ik eens per jaar eet kan dus geen kwaad.. Net als kaneel, ik bedoel ken jij mensen die daar kilo's van eten? ik iig niet. Voedingscentrum trek ik me weinig van aan, die verzinnen iedere 3 maanden wel weer wat nieuws wat niet mag. Gewoon je gezonde verstand gebruiken en bij twijfel gewoon niet doen.
Wat ik mis als voedingsadviezen aan zwangere vrouwen is: - Geen tot zeer matig junkfood, daar hoor je niemand over maar met die troep voed je geen lijf en baby - geen energie drink - minimaal 300g groenten per dag. Nee, lekker muggenziften over basilicum en kaneel...
Precies, of over kruidenpreparaten. Over die dingen zijn de meningen sowieso enorm verdeeld, ook buiten de zwangerschap. Nee, vrouwen bang maken voor onschuldige dingen zoals basilicum of kaneel! Wat mag niet: -rauw rood vlees -rauwmelkse producten -alcohol -tabak -opletten met ongewassen fruit en groenten Al de rest: gebruik je gezond verstand, geniet en alles met mate!