Hoe zit het nu allemaal met de bv na 6 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Mowtom, 27 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hallo mede bv mama's,

even een vraagje, Ik geef morgen Jesper een half jaar bv. Erg trots natuurlijk dat ik het zo lang heb volgehouden. Nu geef ik ongeveer nog 2 of 3x per dag bv. Nu is het zo dat ik bij een hoop schema's van iedereen zie dat de kleintjes 's morgens bambix krijgen in de melk...nu geef ik Jesper 's morgens juist nog elke dag bv en heb eerlijk gezegd geen zin om s'morgens te gaan kolven om de pap te maken. Kan ik nu gewoon melk (bv) blijven geven of hebben ze op een gegeven moment echt pap nodig? Ik zie bij iedereen dat bij elke melkvoeding vaak bambix erbij zit.

Bij ons is het nu zo (althans dat probeer ik):
    7.30u bv
    11.00u fruithapje
    12.30u kv met bambix (of zonder)
    15.00u liga en wat fruit in zijn handje en beetje thee (als hij het drinkt)
    17.00u bv
    18.30u warme hap met toetje
    20.15/30u kv met nutrix (als het pak op is wil ik over gaan naar bambix)

Waarschijnlijk zal de voeding van 17.00u er wel af moeten dalijk van het cb omdat hij wel veel binnen krijgt zo...

Iemand een idee? Zoals ik het zie geef ik dalijk dus nog maar 1x per dag bv...wel jammer ik genoot er wel van maar ja kleine mannetjes worden groot. Ben wel blij dat ik het een half jaar heb gedaan! Ben best trots op mezelf....Had in het begin zoiets van we zien het wel als het gaat geweldig als het niet lukt jammer dan. In ieder geval wilde ik het een half jaar volhouden als het goed ging...en nu is het morgen al zo ver!

2. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ja het gaat hard hè, met groot worden!

Je hoeft helemaal geen pap oid te geven,. Ik heb het ook niet gedaan (CB heeft het ook nooit genoemd).
    Met 6 maanden heb ik hem zo nu en dan een broodkorstje gegeven. En met ruim 7 maanden gewoon brood. En dat ging heel goed.

Dus als je wilt kun je gewoon bv blijven geven en het net zoals ik doen ;).

Enne, als je er van geniet kun je toch een aantal voedingen, bijvoorbeeld s ochtends en s avonds gewoon blijven geven? Leuk toch?

3. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Dylan krijgt ook geen pap. Ben rond 7 maanden begonnen met brood, tussen de middag. Toen dat goed ging ben ik begonnen met brood als ontbijt.

En die bv van 17.00 hoeft helemaal niet te vervallen hoor. Da's het mooie van bv, je kan niet teveel geven :D Zolang Jesper er behoefte aan heeft, lekker blijven geven.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lekker blijven geven zolang Jesper en jij het leuk vinden, op elk moment dat jullie uitkomt.

Een borstenontbijt is prima, pap is niet nodig (mag natuurlijk wel, als je het leuk zou vinden), met 7 maanden geef je dan na de borst gewoon een boterham (en in het begin een toetjesborst).

5. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Kun je de voeding van 20:15 u geen BV doen dan? En dan om 17:00 u KV? Of is dat thuis niet praktisch?

6. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Soms doe ik dat ook ja maar eigenlijk krijgt hij bij de laatste voeding nutrix erin. Ik werk wisselende diensten dus ik vind het wel fijn dat hij 2x per dag bv krijgt kan ik bij beide diensten in ieder geval 1x zelf voeden....

Deel Deze Pagina