halve dagen werken is veel te ambitieus. Bespreek het goed met bedrijfsarts wat het plan is. En stel je vragen ook vooral aan de orthjopeed. vraag me af hoe realistisch op korte termijn herstart van werken is als fysio op dit moment door de orthopeed afgeraden wordt
Ik heb dit soort vragen bij de bedrijfsarts gesteld. Samen met haar heb ik duidelijke afspraken gemaakt en kon ik ook weer gewoon leuke dingen doen zonder me schuldig te voelen. En ook de werkhervatting heb ik samen met haar besproken. Veel succes!
halve dagen en binnen 4 weken opbouwen is te snel. Veel te snel, maar dat komt vast goed zolang hij naar zijn lijf luistert. Geloof me zere stuitjes, overbelastingen en evt nieuwe ontsteking is nu snel geregeld. Het feit dat hij geen fysio mag zegt mij dat hij pas over een heeele tijd weer normaal werkt en dat is alleen maar beter. een hernia is iets dat ze verhelpen en echt weg kunnen halen zodat het weer in oude staat is. . Ontsteking van die aard zorgt voor een langdurig gevoelige plek en heeft een langzamere opbouw nodig. zegt iemand met chronisch overbelast si gewricht , permanent zenuw uitschakeling links en 2/3 x per jaar si ontsteking. Alsjeblieft laat hem de tijd nemen. !
Eens met Mimi. Als je op vakantie gaat moet je het wel overleggen met zijn baas en bedrijfsarts. En opbouwen, begin eens met 1 of 2 uurtjes per dag. Ik weet niet of hij met zijn auto naar het werk gaat maar anders kan zijn baas ook een taxi regelen.
De arts in het ziekenhuis heeft vooral gezegd dat hij naar zijn lichaam moet luisteren. Over de tijd van herstel kan hij dan ook niets zeggen, nu was mijn man wel fit en sportief dus dat vond hij wel positief. Maar verder tja, zelf voelen . We vroegen wel over het autorijden en daar was de arts terughoudend over maar hier in Roosendaal mocht hij wel kleine stukjes rijden. Maar goed dat vragen we volgende week allemaal.
Echt super bedankt voor al jullie reacties!!! We nemen alles mee, echt fijn om wat meer verhalen te horen. Zijn ook allemaal vragen boven gekomen die we volgende week aan de orthopeed gaan stellen.
Vanmiddag dus nog weggeweest, was heerlijk! Hij heeft wat gelopen, gestaan, gelegen maar ook veel gezeten. Voelt hij nu toch wel, soort beurs gevoel, lastig te omschrijven. Dus toch iets teveel geweest waarschijnlijk, toch wat meer liggen tussendoor denk ik. Maar blijft heel lastig.
Ik ben ook bekend met rugproblemen. Alleen niet zo heftig als jouw man. Maar zitten is bij mij echt heel pijnlijk. Ik wissel lopen en liggen vaak af. Zitten bij de kinderboerderij zou dan ook geen optie zijn voor mij. Een rondje wandelen zeker wel! Ik ben vorige week even naar de action gewandeld. Was 5 min heen en 5 min terug. Toch voel ik me dan bekeken.... bang om collega's tegen te komen. Want idd, bij ziek zijn denkt men aan 24u pd in bed liggen. Terwijl ik juist moet bewegen. Heb helaas collega's die graag over je kletsen Maar ik heb t naast me neer gelegd. Gewoon doen wat goed is voor het herstel!
Even weg met de kinderen moet in dit geval kunnen en is juist passend in steeds meer opbouwen van beweging. Werk: ik zou stapsgewijs opbouwen. Niet van helemaal niet naar weer fulltime in 1 keer. Maar dat zal de bedrijfsarts ook wel voorstellen.
Misschien kan hij in het begin een uurtje thuiswerken.. Met teamviewer log je makkelijk in op de computer.. Kan ie alvast zijn mail bekijken en beantwoorden. Zo kan hij het ook een beetje opbouwen en tussendoor even liggen. En heeft hij nog niet de belasting van het autorijden.
Luisteren naar z'n lichaam is echt het belangrijkste, als hij te snel weer van alles wil doen, dan gaat hij zichzelf straks waarschijnlijk tegen komen. Mijn man heeft aan het begin van het jaar tijdens een bedrijfsongeluk een deel van z'n middelvinger verloren. Hij zat ook geheel in de ziektewet maar vond dit zelf maar niets, wilde best gauw weer aan de gang, lees na 4 weken weer 2 uur per dag na 6 weken 4 uur per dag en na 7 weken weer hele dagen. En dan ook z'n oude werkzaamheden weer (werkt op de bouw). Maar helaas heeft hij er nog steeds last van. Hij is er nog lang niet klaar mee en is zelfs zo ver dat hij niet weet of hij wel voor altijd in het vak kan blijven zoals het nu is. Ik ben dan ook van mening dat hij het in het begin veel rustiger aan had moeten doen om het herstel de volledige kans te geven, misschien dat het dan nu allemaal wat minder pijnlijk zou zijn. Dus echt laat hem luisteren naar z'n lichaam...
Mijn man heeft op zich geen rugproblemen, alleen een ontsteking gehad maar had verder nooit last. Is ook wel een goede vraag, of zijn rug nu kwetsbaarder blijft. Zitten gaat soms wel goed zoals gisteren, deed tijdens het zitten geen pijn maar daarna wel. Is lastig om zo je grenzen te bepalen, maar hij zal toch moeten uitproberen, anders weet je het ook niet. Vandaag rustig aan, liggen en lopen en met de auto naar de bedrijfsarts.
Is wel een goed idee! Mail wordt volgens mij wel voor hem bijgehouden. Vragen beantwoorden heeft hij wel nog andere programma's voor nodig maar dat kan ook met teamviewer. Nu zijn ze op zijn werk niet zo van thuiswerken maar lijkt me nu een goede optie en als de bedrijfsarts het adviseert zullen ze wel moeten. Zou ook fijn zijn voor zijn collega als hij wat werk uit handen kan nemen.
Even wandelen buiten e.d. kan wel hoor, vooral als ie weer langzaam moet gaan bewegen enzo. Ik heb niet alles gelezen, maar is er geen bedrijfsarts die terugkeer op de werkplek begeleidt?
Misschien dan eerst alles lezen voordat je een vraag stelt . Maar ja, hij gaat vandaag voor het eerst naar de bedrijfsarts. Maar mijn vraag is meer hoe moet het voelen voordat je kan gaan werken. En wat de ervaringen van anderen zijn. Want de bedrijfsarts kan niet voelen wat mijn man voelt en mijn man vindt het lastig. Al is wel duidelijk dat het nu echt nog niet kan. Duurt allemaal zo lang... maar we zijn in ieder geval al heel blij dat hij weer thuis is!
Ik heb niet alle reacties gelezen dus het is misschien al eerder gezegd. Maar bij mij op het werrk starten mensen die lang ziek geweest zijn altijd eerst met werken op therapeutische basis. Dus die komen bijv eerst 2 uurtjes, drie dagen in de week, dan vijf dagen, dan 3 uurtjes vijf dagen etc. Dat gaat altijd samen met de arbo arts.
Thuiswerken wordt lastig, had ik niet over nagedacht maar we hebben geen bureau met computer en onze laptop doet het niet goed (toetsen reageren niet goed). Maar goed we nemen het mee
Oh neem me niet kwalijk hoor. Dat ligt aan je man denk ik wanneer hij "voelt" dat het weer kan. Dat kunnen wij ook niet beslissen lijkt me, is voor iedereen anders. Beter met de bedrijfsarts bespreken Alles zal verder wel gezegd zijn, dus ik zeg dan ook maar niks meer
ik heb het toen als volgt opgepakt: 2x per week 2 uur werken 2x per week 4 uur werken 5x per week 4 uur werken 5x per week 6 uur werken Volledig werken Ik had wel de afspraak dat mocht er bijv op de planning staan om op maandag te komen en dat lukte die dag even niet dat ik na overleg met collega dan dinsdag kwam. Ik logte ook een aantal uur thuis in. Mijn advies is echt dat je man het langzaam op moet pakken en tijdig aan moet geven als het niet gaat. Het is heel fustrerend als je voor 2 uurtjes naar je werk gaat maar vergeet ook je reistijd niet en de belasting die dat met zich mee brengt.