19 maanden moeilijke eter!nog meer kindjes?Tips?

Discussie in 'Voeding' gestart door flippy, 22 apr 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Armin was altij een goede eter. Hij at letterlijk alles wat hij kreeg.OOk alle groenten en fruit. maar sinds 2 manden gaat het ene dag beter andere dag slechter.
    Over het algemeen doet hij vaak moeilijk. Hij hoeft ook niet zo vaak te eten.
    Alles is ook NEE tegenwoordig!! Vooral met de boterham gaat het niet goed.. Vroeger was dat zijn ievelingseten maar nu gaat her er moeilijk in. 's ochtends wil hij ook niets maar dan niet anders dan zo'n pyjamapap uit de fles! Dat terwijl hij al een tijdje niet meer uit de fles dronk! Ik probeer echt alles. Alle pappen met de lepel, alle beleg met de boterham maar niets gaat erin in de ochtend. Wel wat later maar dan zijn we ook even bezig!
    Waarschijnlijk hoort het bij de leeftijd en hoop ik dat het overgaat. Want het was zo fijn toen hij alles at!!

Herkenbaar, tips??

2. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    er is toch niets mis met een papflesje s`ochtends??
    Mijn kereltje krijgt nog steeds een papfles s`ochtends. Die maken we samen en drinken we heerlijk samen op de bank op.

Ik merk bij mijn kereltje dat als hij zelf mag eten veel beter eet.
    Is dat een optie om hem zelf te laten eten.
    Dan is het veel interresanter voor ze.

3. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Geen drama van het eten maken is de allerbeste tip! Als hij wel pap uit een flesje drinkt, zou ik dat gewoon doen. Als hij niet wil eten met het avondeten, gewoon na een kwartier ofzo zijn bordje weghalen. Geen enkel kind hongert zichzelf uit. Hij wil graag zelf bepalen wat er gebeurt. Dat wordt vanzelf weer iets minder.
    En het is trouwens ook heel normaal dat kindjes op die leeftijd een stuk minder gaan eten. De grootste groeispurt hebben ze tegen die tijd gehad dus ook minder voedsel nodig.

4. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Inderdaad. Geen strijd maken.
    Mijn zoontje heeft nu ook een periode dat hij 1 of 2 happen neemt en dan alles wegduwd. We laten het dan ook zo. Wil je niet? Ok dan niet..
    Als je er strijd van gaat maken blijft eten altijd een machtsmiddel, terwijl eten iets leuks moet zijn.

Wat wij wel doen is als hij 1 of 2 happen eten gegeten heeft, wel zijn yoghurt geven (een klein beetje, voor het idee). Met het idee erachter dat dat ook gewoon bij het eten hoort en niet alleen een beloning is..

Kinderen geven zelf wel aan als ze trek hebben en mijn zoontje meldt zich nooit 's nachts.. het zullen wel fases zijn..

5. flippy

flippy Actief lid

16 jul 2007
    282
    0
    0
    Rotterdam
    Ok, ik dacht altijd dat zo'n boterham echt moet 's ochtends !Maar inderdaad als hij pap uit de fles wil waarom ook niet?!
    Trouwens wat voor pap geven jullie uit de fles?? Ik geef nu die kant en klare pyjamapap van nestle en die nieuwe van friso. Maar ik ga nu ook wel weer proberen er een zelf te maken van gewone melk en zo'n aanmaak pap van nutricia.

We maken er ook geen strijd van, als hij niet wil eten dan niet! Later proberen we het nog een keer. Het is waarschijnlijk ook zo dat ze gewoon minder nodig hebben. En als hij op z'n minst 2 a 3 uur voor het avondeten niets heeft gehad eet hij ook weer beter. Dus niet eens een stengeltje!
    We geven hem altijd zijn schaaltje met eten zodat hij zelf kan eten maar ondertussen geef ik hem ook wat happen anders zijn we wel effe bezig! Hij ziet ook zijn eten als iets leuks want hij speelt ermee.

6. rodelief

rodelief Fanatiek lid

14 feb 2008
    1.527
    0
    0
    Ik geef groeimelk met frisomeergranenpap

7. Suus78

Suus78 Actief lid

18 apr 2006
    156
    0
    0
    ik herken je probleem. Mijn lekkere meid is nu 1,5 en heeft een eigen willetje. Fruit eten aaaah om gek van te worden. Maar.... vandaag weer kleine stukjes appel met een taartvorkje en .... zowaar een kwart appel op!! en uiteraard bij elke hap de hemel in prijzen! Maar groente, ja doperwten en bloemkool prakken door de aardappelen. voor de rest is het op dit moment erg moeilijk. We houden vol... het is een FASE.,......hihi

Deel Deze Pagina