wat mag je mee in je handbagage?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door , 19 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ik wou dit in elk geval meenemen:

drinken voor danisha
    fruitpotje
    koekjes
    dingen om haar zoet te houden in het vliegtuig :)

Mag je nou wel of geen vloeibare dingen mee in je handbagage?

2. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    je mag 100 ml aan vloeistof meenemen, maar nu heb ik gemerkt dat er over kinderdrinken niet zo moeilijk gedaan werd.

wij hadden Jeremy zijn drinkbeker gewoon vol met sap. En hadden op het vliegveld nog wat appelsap gekocht.

Ook hadden we vanuit huis gewoon een potje avondeten mee en daar deden ze ook niet moeilijk over

3. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Niet helemaal juist. Je mag per persoon een plastic zakje met een inhoud van 1 liter meenemen in je handbagage, met hierin verpakkingen vloeistof van elk 100 ml. Hier vallen ook deo's, vloeibare make-up enzo onder. Ik neem zelf altijd een zakje mee met in ieder geval een bakje met lenzenvloeistof, verder gebruik ik tijdens de vlucht niet zoveel.

Voor babyvoedsel/drinken gelden uitzonderingen, kijk even op de site van Schiphol, daar kun je 't allemaal heel duidelijk terugvinden.

4. Niet meer actief

oke het moet dus in een zakje? want bij de etos lagen van die plastic zakjes voor in een vliegtuig en die had ik meegenomen..daar stop je dus eten/drinken in?

5. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Nou, volgens mij hoeft het eten/drinken dus níet in zo'n zakje. Maarre, neem 't gewoon mee, dan zie je 't bij de controle wel. Als je maar zorgt dat andere dingen, zoals deo's, minitandpasta enzo, wél in zo'n zakje zitten, dan zien ze dat je er wel van op de hoogte bent, het eten/drinken voor de kleine laat je dan gewoon apart zien.

6. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    bij ons werd de deo er toch uitgehaald hoor. maar dat het meer is dat wist ik verder niet. ik weet niet beter dan dat je maar 100 ml mee mag nemen.

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Bij ons deden ze echt niet zo moeilijk. Op Schiphol werden we helemaal gefouilleerd (inclusief baby :( ), maar alle vloeistoffen hadden we gewoon in de tassen gedaan die door dat apparaat heen gaan.
    Op Menorca was het net weer andersom, daar moest je alles op een bakje leggen, horloges en vloeibare dingen etc. Niet in een plastic zakje. We hadden ook helemaal niets in hoeveelheden van 100 ml per stuk, gewoon van die pakjes drinken enzo voor onzelf en en de babyvoeding (is trouwens een uitzondering op die regel) en daar deden ze helemaal niet moeilijk over. Het poortje ging ook piepen, maar we werden niet gefouilleerd.

Ik sprak wel Engelsen en die hadden ook zo'n pakje kant en klare babyvoeding mee (hadden wij ook), maar moesten dat bij de douane openmaken en er een slok uitnemen om te laten zien dat het echt gevuld was met babyvoeding. Vervolgens hadden ze flinke vertraging en die babyvoeding moet je binnen 2 uur gebruiken als het open is, dus die waren niet blij. Volgens mij is het maar net wie je treft.

http://www.schiphol.nl/LuchthavenSchiph ... oeding.htm Hier een link met info.

8. Minke24

Minke24 Fanatiek lid

18 aug 2007
    1.383
    24
    38
    Was 't wel een minideo (oftewel minder dan 100 ml)? Aan de andere kant valt deo misschien wel onder de spullen die helemaal niet mee mogen in het vliegtuig ivm ontploffingsgevaar, dan zou je alleen een roller mee kunnen nemen. Weet ik zo niet precies. Ik heb altijd gewoon de regels van Schiphol opgevolgd, die op de site staan en nooit problemen gehad. Je mag sowieso meer dan 100 ml meenemen, maar in aparte verpakkingen, vandaar dat overal tegenwoordig ook van die miniflesjes verkocht worden die je zelf kunt vullen.

Overigens wordt er op Schiphol in ons geval meestal het uitgebreidst op gelet, in Spanje (meerdere plaatsen), Duitsland enzo bijna niet. Vaak kun je een leeg flesje ook wel meenemen en dan achter de controle nog in de wc vullen trouwens.

Daarbij, wat heb je voor jezelf nou eigenlijk nodig tijdens zo'n vlucht. Op lange vluchten krijg je uitgebreid te eten en te drinken en ook op korte vluchten krijg je vaak wel genoeg. Behalve als je met Easyjet ofzo vliegt, maar goed, dan is je ticket vaak weer zo goedkoop dat je wel wat te drinken kan kopen in het vliegtuig. Wij doen alle spullen in de ruimbagage en inderdaad wat lenzenvloeistof mee in 't vliegtuig, mochten we last krijgen van onze lenzen door de droge lucht.

9. Young Flower

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    nee het was geen kleine deo nee. maar een normale die ik per ongeluk in de handbagage had gestopt. hele rel daar.

een prestatiegericht mannetje dat gelijk ging schreeuwen dat we een spuitbus hadden. ik me van geen kwaad bewust zei van kijk maar in mijn tas ik heb niets. bleek ik toch zonder er bij na te denken een deo erin gedaan te hebben. dom natuurlijk, maar zijn reactie was ook aardig overdreven.

10. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Alles wat voor de baby is vloeibaar of niet mag je meenemen. Alles wat voor volwassenen is en vloerbaar is moet achter blijven. Ik kon voor remy alles meenemen danoontjes, melk, appelsap in zn beker. Wat ze niet accepteren zijn pakjes appelsap etc

11. Niet meer actief

mag je je luiertas als handbagage?

12. mandy1

mandy1 VIP lid

31 jan 2007
    6.881
    1
    0
    restaurantmedewerkster
    baarn
    ja dat mag ik had mijn luiertas als handbagage.
    je mag 1 liter aan drinken meenemen maar per 100 ml verpakt. je mag dus bijv 10 flesje meenemen met 100 ml drinken erin. ik ben 3 juni op vakantie geweest de vrouw die voor mij stond op schiphol moest haar pakjes drinken inleveren want die waren per 200 ml verpakt. ze waren er wel allert op.

13. Mama007

Mama007 Niet meer actief

Dat klopt wel wat je zegt alleen babyvoeding is uitgezonderd daar mag je wel gewoon 200cc pakjes meenemen en 200 gram potjes enz

14. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Ik mocht ook gewoon met nutrilon pakjes meenemen.
    En me potjes groenten en fruit.

Ik had een mailtje gestuurd naar schiphol om het te vragen.
    Mocht geen water mee nemen maar wel die pakjes en potjes groenten en fruit.
    Ook mocht ik melkpoeder mee nemen.

Maar ik had er ook een thermoskan met water in zitten, duidelijk meer dan 100ml maar daar is in mijn geval niet naar gekeken op schiphol.
    Ook zat er een kleine bus deo in de handbagage zonder plastic maar ook daar hebben ze niks van gezegd.

Ook op de terugweg toen ik vanaf faro vloog, mocht ik alles meenemen.
    Alleen moest alles wat ik had in een bakje en apart door de scan heen.
    1 potje was open en de eerste zei dat ik er van moest proeven maar toen ik er door heen was, kon ik gewoon doorlopen.
    Alleen me vriend had de trolley bij zich ( en was er iets eerder door dan mij ) maar ik moest me wel even melden met de kleine dat we bij elkaar hoorden anders had ie het niet mee gekregen.

15. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    ben woensdag bij het reisburo geweest en heb geboekt heb toen hetzelfde gevraagd!