Het schijnt overigens dat je kindje in je buik al eraan went wat je eet, dus als je dan bij de borstvoeding hetzelfde blijft eten zal dat in de meeste gevallen geen problemen opleveren.
Inderdaad: zelf uitproberen waarop je kindje reageert en ik zou mezelf niet bij voorbaat van alles gaan ontzeggen omdat je kind er misschien last van zou kunnen hebben (en misschien ook wel niet). Krampjes zijn normaal en niet te voorkomen, maar als het echt erg wordt kun je proberen of ze worden veroorzaakt of versterkt door wat jij gegeten of gedronken hebt. Kraamhulp gaf mij het advies om niet te overdrijven met citrussappen; geen liter sinaasappelsap op een dag bijvoorbeeld. Maar een glas mag gerust. Verder ben ik voorzichtig geweest met cafeïne (matig drinken) en alcohol (heb ik alleen gedronken als ik daarna zeker 3 uur geen voeding ging geven - na 1 glas stond ik al op mijn hoofd dus meer hoefde ik toch niet). En let op met medicijnen! Laat je goed informeren welke middelen wel en welke niet in de melk terecht komen en in hoeverre dat schadelijk is.