help! kolven lukt niet..

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door moontje2008, 16 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    ik kolf al 4mnd fulltime en toen ik vanmorgen wilde kolven lukte het niet! ik dacht dat mijn kolf niet goed meer werkte, maar ik begin nu te twijfelen.. als ik mijn kolf er op zet lijkt het net alsof mijn tepels niet naar buiten komen.. ik had trouwens al een paar dagen last van pijnlijke tepels....

ik heb een beetje kunnen afkolven, maar mijn borsten beginnen nu erg naar en vol aan te voelen en een kant jeukt ontzettend..

gisterenavond heb ik gewoon kunnen kolven.. en heb ook geen koorst, mijn tepelhof is wel pijnlijk..

kunnen dit verstopte melkklieren zijn? en aan beide kanten??
    ik ben zo bang dat ik morgen geen melk meer heb omdat ik vandaag niet goed heb kunnen kolven..

oja ik heb een dubbele electrische kolf..

help!

2. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Hoi Moontje!

Wat goed dat je nog steeds aan het kolven bent! Ik herinner me nogje topic een paar maanden geleden of je moest stoppen of niet. Maar je houdt het goed vol dus! Super!

Weet je wel zeker dat je kolf goed werkt? Als je tepels niet naar buiten worden getrokken, lijkt het alsof hij niet meer goed vacuum zuigt? Alle slangetjes gecontroleerd? Kan je van iemand anders even een andere kolf lenen omte kijken of het aan jou of aan je kolf ligt?

Groetjes,
    Brenda

3. Jacky78

Jacky78 Fanatiek lid

3 jun 2008
    3.425
    1
    0
    denk dat je geen goede vacuum hebt. Duw even je slangetjes allemaal goed aan en check je borstschild. Misschien zit daar een scheurtje in. Dan heb je ook geen goede vaccuum meer!

4. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    helaas mijn kolf is overleden..

gelukkig kwam mijn mannetje met een nieuwe aan, heb hem doodgeknuffeld en bijna een halve liter melk gekolfd :)

en idd kolf nu ruim 4 mnd!

5. brendat

brendat Bekend lid

6 jun 2008
    964
    1
    18
    Rotterdam
    Haha! Super hoor dat je het zo goed volhoudt! Petje af!

En fijn dat je probleem nu opgelost is!

Deel Deze Pagina