slechte echo

Discussie in 'Miskraam' gestart door acissej, 27 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo

    Ik heb vandaag mijn 2de echo gehad omdat er vorige week alleen een vruchtzakje te zien was en die was vandaag ook alleen maar te zien terwijl er nu toch echt wat in had moeten zitten want ik ben vandaag 6,5 week. De Gynaecoloog vertelde me dat het niet goed zit en ik waarschijnlijk deze week een miskraam krijg maar het kon ook zo zijn dat het volgende week wel goed is op de echo. Ik ben huilend naar buiten gegaan en kan het nog niet helemaal geloven want ik voel me zo zwanger en dacht dat het goed zat. Ik ben er echt kapot van.
    Hoe ga je hier mee om, ik heb het al sommige mensen verteld zoals mijn directe familie. Stom stom stom toch moeten wachten tot de 3 maanden lijn. Hoe kan ik zo stom zijn en denken dat het met mij wel goed ging, wat arrogant van me.
     
  2. Lon enTijn

    Lon enTijn Fanatiek lid

    23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    wat erg voor je..........ik hoop dat alles toch nog goed blijkt te zijn....
    en ik vind het helemaal niet stom dat je denkt dat alles wel goed gaat bij jou, iedereen hoopt daar toch op?

    en dat je directe familie al weet dat je zwanger bent is misschien alleen maar fijn in zo'n moeilijke tijd, want dan kunnen ze je steunen :(

    heel veel sterkte,
    groetjes Lonneke
     
  3. yvonne20

    yvonne20 Nieuw lid

    27 jun 2007
    3
    0
    0
  4. yvonne20

    yvonne20 Nieuw lid

    27 jun 2007
    3
    0
    0
    hallo !
    Ik ben nu op de 5e week.
    Ik ben vandaag met spoed bij de GYN geweest.
    Ik kreeg lichte bloedingen, niet bruin, maar licht rood.
    op de echo, niets te zien, ze zeggen dat normaal gesproken bij 5e week, kun je ook niets zien. maar mijn hcg bloed is wel hoog, 1750...
    normaal gesproken kun al iets zien boven de 1500.
    ze vermoeden dat dit een EUG is bij mijn rechtereilder, maar ze kunnen het niet vaststellen, want ze zien een soort blaasje daar, maar dat kan ook een eiblaasje zijn geweest zeggen ze weer.
    ik heb ook 2 jaar geleden een EUG gehad en daarna een spontane miskraam. Voor de EUG, had ik ook 2 miskramen achter de rug,..euhh zwaar echt waar!
    vrijdag moet ik weer terug komen. want ik heb (nog) geen pijn in me buik, alleen wat bloedverlies. en in de buikholte is ook geen bloeding.
    is er iemand die zoiets hebben meegemaakt?
    ik ben wel verdrietig maar ik ben ook voorbereid voor het ergste geval.
    want als dit mis gaat, is dit dan de 5e keer.
    is er iemand die bij 5e of 6e week niets te zien krijg?
     
  5. mano82

    mano82 Fanatiek lid

    15 mei 2007
    1.554
    0
    0
    grafisch ontwerpster
    Hoi,
    als ik jou was zou ik het rustig afwachten, het kan nog alle kanten op. Veel succes en ik hoop voor je dat het goedkomt. Het kan ook zijn dat je iets minder ver bent dan je denkt...
    En de mensen die het weten, daar moet je je helemaal niet schuldig om voelen.
     
  6. Luckymom

    Luckymom Fanatiek lid

    21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Beste Acissej,

    Wat naar meid. Ik heb vorige keer hetzelfde gehad als jij. Tegen mij zeiden ze dat ik rekening moest houden met een miskraam, binnen 2 weken. Als er dan geen teken was van een miskraam was er een hele kleine kans dat het toch nog te klein was ten tijde van de echo. Helaas kregen ze gelijk en begon 8 dagen later het bloeden.
    6,5 wk is nog wel wat vroeg voor een echo. Bij mij willen ze liever niet eerder dan de 8e week, ze zeggen dat je anders nog onzekerder kan worden. Dus ik duim er natuurlijk voor dat het bij jou nog wat vroeg was.
    Ik kan me helemaal voorstellen dat je het al wel hebt verteld. Ik was toen zo blij, en stond er helemaal niet bij stil dat het wel eens een miskraam kon zijn. En daar heb je eigenlijk ook een beetje rechtop, die blijdschap. Mensen leven met je mee. Stel het wordt een miskraam, dan is er niemand die het erg vindt dat je het ze hebt verteld, geloof me. Bovendien houden die mensen ook van je, good times and bad times. Arrogant is het ook niet, dat doe je nou eenmaal als je zo blij bent.
    Helaas kun je niets anders doen dan afwachten. Zoek afleiding.
    Ik wens je heel veel sterkte.
     
  7. Luckymom

    Luckymom Fanatiek lid

    21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Yvonne, ik heb het niet meegemaakt, maar wil je wel heel veel sterkte wensen.
     
  8. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo

    Dank je wel voor jullie lieve woorden en ik heb ondertussen een beetje de hoop laten varen ook al heb ik nog geen bloedverlies maar ik voel me al niet meer zwanger. Ik moet inderdaad afleiding zoeken maar dat lukt niet helmaal ik blijf mezelf zielig vinden. Morgen ga ik lekker met mijn mannetje de hele dag leuke dingen doen en dan zondag bij vrienden eten.
    Het is moeilijk om het positieve erin te zien en het ergste vind ik nog het wachten want vrijdag krijg ik weer een echo om te kijken of er nu wel wat in zit of dat het inderdaad niet goed is en dan gaan we eventueel praten over een currutage zei de gynaecoloog maar wat duurt dat nog lang zeg. Ik weet niet of ik het vol houdt.
    Mijn zusje zegt dat ik eerder moet gaan en op moet bellen dat het te lang is maar ik durf niet wat als hij zegt dat het geen zin heeft en ik hoe dan ook een miskraam krijg.
    Nou ja nog 1 week of eerder en dan heb ik duidelijkheid.
     
  9. maja123

    maja123 Actief lid

    28 jun 2007
    116
    0
    0
    Hoi Acissej
    wat ellendig is dit. Ik heb t zelf een paar jaar terug ook meegemaakt. Je hoeft er ook niets positiefs in te zien, dat is er momenteel natuurlijk ook niet. Maar wat je probeert te doen: bij je vriend(en) in de buurt zijn, afleiding zoeken etc is wel een goed idee anders ga je ja alleen maar nog rotter voelen. Volgens mij heb je gelijk, er valt er momenteel niets anders te doen dan afwachten, hoe moeilijk het ook is en hoe je graag je ook NU duidelijk heid zou willen hebben. Het is gewoon heel moeilijk. Op deze zwangerschapstermijn lijkt het mij wel reeel dat de gyn een echo voor een week later afspreekt, dan kan ie duidelijk zien of er wel/geen ontwikkeling is in het vruchtzakje.
    Heel veel sterkte!
     
  10. Neeke

    Neeke Bekend lid

    8 apr 2006
    968
    0
    0
    Commercieel
    Gelderland
    He wat een nare tijd! Ik kan me voorstellen dat een week nu heel lang duurt. Maar ik denk wel, net als Maja, dat het een goed idee is, want over een week kunnen ze je zekerheid geven met een echo, positief of negatief. Stel dat je vandaag alweer een echo zou hebben, dan is er waarschijnlijk ook als het goed zit zo weinig veranderd, dat je dat niet ziet. En dan zou je je achteraf, na de curettage, misschien blijven afvragen of het wel zeker was dat het niet goed zat. Nog even volhouden meid! Ik duim voor een wondertje voor jou.
     
  11. Luckymom

    Luckymom Fanatiek lid

    21 apr 2007
    3.869
    0
    0
    Groepleidster Jeugdhulpverlening
    Zwolle
    Hoi Acissej,
    Ja, wachten is toch het beste, anders zien ze mogelijk niet genoeg.
    Laten we er maar vanuit gaan dat die kans er ook nog is!

    Mocht het mis gaan: denk goed na over wat jij wil. Laat je niet zomaar omver praten door zo'n gyn. Keuze die je hebt: afwachten en het natuurlijk laten komen of in het zkh gecurreteerd worden. Aan beide zitten voor en nadelen. Je kan ook eerst afwachten en voor jezelf een termijn stellen waarop je anders naar het zkh wil. Enfin, hier pas over nadenken voordat je naar de echo gaat! Hopelijk is het helemaal niet nodig.

    Succes met afleiding zoeken!
     
  12. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo Allemaal

    Nou het hoge woord was er gisteren uit. Het is een leeg vruchtzakje en ik mocht kiezen of wachten of een curretage. ik heb voor het laatste gekozen en heb morgen een afspraak om 8.00 ik ben de 1ste. Ik heb nu mijn twijfels maar weet dat ik hier goed aan doe. Ik word gek van het zwanger zijn terwijl ik het niet ben. ik heb `s nachts nachtmerries over dat ik wakker word in bloed en denk elk ogenblik dit is het nu krijg ik een miskraam.
    Gelukkig reageerde de omgeving allemaal erg lief en steunen ze me allemaal. Ook heb ik het op mijn werk moeten vertellen wat ik eerst niet wilde maar ook daar zijn ze erg meegaand en mag ik zo lang vrij nemen als nodig is en dat terwijl het daar nu al super druk word ivm zomerdrukte.
    Een collega vertelde dat ze precies hetzelfde had meegemaakt en ook voor curretage had gekozen en heel snel erna weer zwanger was. Dat verhaal deed me goed al was zij niet zo lang bezig geweest met zwanger raken en ik ben al 14 maanden bezig en was zo blij dat het gelukt was. Nu moet ik de verloskundige afbellen en moeders voor moeders en hoe zeg ik die stomme gratis geschenken af zoals de kruidvat doos enz?
    Wat een werk en wat een teleurstelling allemaal ik wilde zo graag een kindje zo graag. Nou is het weer afwachten hoe lang het gaat duren ik hoop niet zo lang want dan word ik gek.
     
  13. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    En hoe krijg ik de banner van de site af?
     
  14. Liesje76

    Liesje76 VIP lid

    16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    wat erg voor je...maar ik weet helaas precies hoe je je voelt...
    ik heb 20 juni een mk gehad die spontaan is verlopen

    nou wacht ik op mijn volgende ei
     
  15. Hope

    Hope Fanatiek lid

    1 mrt 2006
    3.100
    0
    0
    Heel veel sterkte meis,

    Ik zit in het zelfde schuitje, alleen al voor de 2e keer.
    Je bent nu waarschijnlijk op dit moment op de OK, ik wens je alsnog heel veel sterkte en ik denk aan je.
    Neem daarna echt de rust en de tijd voor jezelf.

    Heel veel liefs Hope
     
  16. maja123

    maja123 Actief lid

    28 jun 2007
    116
    0
    0
    heel veel sterkte! je hebt de curretage nu al achter de rug, hopelijk is het lichamelijk gezien meegevallen. Positieve ervaringen van anderen doen altijd goed he? Het maakt je verdriet nu niet minder maar geeft je wel een klein lichtpuntje om naar uit kijken als het zo zwart is.
    Dit is een hele verdrietige tijd voor je. Maar hou je vast aan het idee dat het vaak heel anders loopt in het leven dan je verwacht, ook wat betreft de mooie dingen!

    groetjes!
     
  17. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Ik ben inmiddels niet meer zwanger en ik voel me raar. Het gekke is ik zeg steeds dat het een abortus is en niet een miskraam. Ik weet niet waarom ik het niet zie als een miskraam. Ik denk dat dat nog wel komt maar dat ik mezelf zo bescherm of zo.
    Ik vloei al bijna niet meer en heb af en toe buikpijn maar ben vooral teleurgesteld in alles.
    Ik ben ook benieuwd wanneer we weer kunnen proberen. Mijn man wil afwachten tot ik ongesteld was maar ik lees op deze site dat je niet eens hoeft te wachten en je snel weer zwanger kan worden. Is dat niet raar dat je zo snel weer zwanger bent? Ik hoop dat het snel weer raak is voor ons.
    Ik heb mijn man de verloskundige en alle andere dingen laten afbellen ik kon het niet aan. Ben nu alle gratis kado`s aan het afmailen voor zo ver het kan. Wat is dit toch k.t.
    Maar allemaal bedankt voor de lieve woorden en de verhalen dat laat zien dat ik niet de enige ben en dat weet ik ook wel alleen voel je je soms wel zo omdat je overal zwangere/met baby kinderen ziet.
     
  18. miriam25

    miriam25 Fanatiek lid

    9 jan 2007
    3.072
    0
    0
    cal center medewerkster
    als jullie er beide weer aan toe zijn kun en mag je het gewoon weer proberen dan hoef je echt niet te wachten en soms duurt het ook nog wel weer een tijdje voor je weer opnieuw zwanger bent.
    ik herken veel van je in mijn eigen verhaal heb zelf twee keer een miskraam gehad. en na de eerste keer dacht ik ik ga niks meer zo snel doen maar toen was ik weer zwanger en zo weer opnieuw alles gedaan iedereen vertellen dat je zwanger bent moeders voor moeders de gratis kado en weer kon alles afgezegd worden . toch denk ik dat ik het weer zou doen sterkte met het verwerken en het is iets natuurlijks dus geef je zelf net de schuld liefsmiriam
     
  19. sizzel

    sizzel VIP lid

    26 mrt 2007
    9.547
    0
    0
    @ Acissej : hey meid, ik weet precies wat je meemaakt, net zoals vele anderen hier.. Ik heb zelf een curettage gehad bij 10,6 weken op 19 april. Ik ben 1 x ongesteld geweest en daarna meteen weer aangeteld.. Ben nu inmiddels ruim 7 weken zwanger en het hartje klopt.. een goed teken! Je moet gewoon doen waar jullie je samen in kunnen vinden. Wij wilden meteen weer verder, maar die keuze is voor iedereen verschillend!
    Heel veel sterkte meid!
     
  20. acissej

    acissej Bekend lid

    17 jun 2007
    674
    0
    0
    Bejaardenverzorgster
    Velsen
    Hallo
    Ben ik weer. Sinds vandaag ben ik weer aan het bloeden is dit mijn ongesteldheid? Of is dit een nabloeding. Is het niet snel ongesteld zijn na een curretage ik lees gemiddeld 6 weken en bij mij is het 6 dagen?

    Gr
     

Deel Deze Pagina