Mijn eerste danoontje!

Discussie in 'Voeding' gestart door MamaMirella, 21 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hallo allemaal, ik zag in de winkel "mijn eerste danoontje" liggen en dacht, "goh, laat ik dát eens proberen!".
    ...............GEEN SUCCES !

Hij ging zo erg kokhalzen dat hij echt moest overgeven!
    Echt zielig... Raden jullie aan het gewoon nog eens te proberen of gewoon stoppen en verder gaan met 't fruithapje !

Thanks!

2. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Ik zou gewoon nog even wachten als hij het smerig vindt, wie weet denkt hij daar over een paar maanden heel anders over. Ik geef altijd gewone pure yoghurt (maar dat is weer van een andere samenstelling dan danoontje en mogen ze nu nog niet) en af en toe gooi ik daar een klodder fruithap van doorheen, vindt ze erg lekker. Eet je nu gewoon zelf die Danoontjes toch op.

3. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Welja hahaha !
    Ik wil niet dat hij ervan gaat overgeven :(
    Zo zielig... !

Hahaha !

Dikke -x-

4. Mirthe81

Mirthe81 Bekend lid

21 feb 2008
    590
    0
    0
    Haha, Nova had dit ook met danoontje. Fruit en groente vond ze heerlijk. Ze had ook nog nooit rare gezichten getrokken en het fototoestel was niet nodig omdat ze alles gewoon opsmikkelde.
    Bij haar eerste danoontje begon ze zelfs te kokhalzen. Dit had ik echt nog nooit gezien bij haar. Ik denk zelf door de structuur, het is een beetje romig ofzo. We zijn dus ook na twee hapjes al gestopt. De tweede keer was het al beter. Nu vind ze het heerlijk!

5. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    OK, ben benieuwd!
    Hihihi ;) Probeer het over een tijdje wel weer ;)

-x-

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Gewoon even lekker mee wachten en dan weer opnieuw proberen. Louise krijgt het ook af en toe en vind het heerlijk.

7. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    mijn beide zoontjes vonden het heleeeemaaaal niets indd vies gezicht trekken en bijna kokhalzen
    ik heb daarna gewoon gewacht met toetje tot ze yoghurt mochten en dat vonden ze wel heel lekker

8. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    En dan zou je zeggen dat Yoguhrt heel erg zuur is !
    Aparte smaak die kinderen hihihi

-xxx- :)

9. sonja

sonja VIP lid

5 mrt 2006
    5.270
    0
    0
    bejaardenzorg
    DenHelder
    Esmee vind de danoontjes erg lekker maar ze zijn vaak uitverkocht die mijn eerste danoontje, nu krijgt ze of kinderkwark van tjakka of kindertoetjes van de aldi (zijn trouwens stukken goedkoper dan die danoontjes)

10. Aszz

Aszz Niet meer actief

Hmm hier nog niet geprobeerd, ik wacht denk ik tot hij yoghurt e.d. mag. En dan versfruit erdoor heen gooien. En af een toe een lekker danoontje, heerlijk toch?

11. missym

missym VIP lid

14 mei 2006
    7.750
    12
    38
    Nog een x proberen, wij hebben dat ook gedaan en nu vind meneer het heeerlijk. Inderdaad de eerste keer een btje kokhalzen.

Nu geven wij hem zelfs "gewone" danoontjes

12. Nijnie

Nijnie Fanatiek lid

12 mei 2007
    1.108
    0
    0
    Ik geef een paar lepeltjes biogarde, soms laat ik het haar "drinken" uit een bekertje. Vindt ze heerlijk :).

Soms moeten ze gewoon wennen aan smaken of structuren (dat is met alle eten zo, dus denk ook met danoontjes), gewoon vaker aanbieden denk ik.

13. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Ok, ik ga het proberen :D

-x-x-x-

14. evaatje

evaatje Bekend lid

23 feb 2007
    872
    0
    0
    Ik geef ook altijd Danoontje of kinderkwark, ze vindt het heerlijk!

15. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.249
    4.480
    113
    Kylian ging bij mijn eerste danoontje ook kokhalzen, wat wij toch een beetje vreemd vonden omdat hij dit tot dan alleen deed bij banaan wat hij vervolgens ook weigerde om te eten.
    Toen hebben we zelf eens geproeft en ik vond het ook om te kokhalzen :) ;)

Groetjes Anita

16. Lara11

Lara11 Niet meer actief

Lize ging bij een danoontje ook heeel erg vies kijken, dus ik dacht dat ze het te zoet vond. Vervolgens ging ze bij naturel yoghurt ook heeeeeel erg vies kijken.... dus nu krijgt ze half danoontje en half yoghurt en ze smikkelt het lekker op!

17. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Meen je niet ? Haha !
    Ok, kan ik over een tijdje proberen...
    Ik moet van het consultatiebureau eventjes wachten met hapjes ivm. droog huidje dat neigt naar eczeem.. Dus volgende week ga ik weer beginnen ! :D

-x-

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik ben bang dat het cb toch wat langer dan 1 week bedoeld.
    Gewoon wachten tot 6 maanden. Ik heb zelf eczeem en dat wil je toch koste wat koste proberen te voorkomen bij je kind ?

19. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    je kind is 4 maanden begin je dan niet eerst met fruit te wennen ipv al die andere troepjes :(

20. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Als ze langer als 1 week bedoelde hadden ze dat gezegd..
    Ze zei met 5 maanden begin je gewoon weer en dan begin je met peer, daar zijn de minste reacties op !

En ik ben van mening dat je een allergie ontwikkeld of je ontwikkeld hem niet... Of je nu 4, 5, 6 maanden bent, volgens mij maakt dat niets uit, maar goed.. Het is niet zeker of het eczeem is..
    Dat zit niet bij ons in de familie, dus kan het niemand navragen...

-x-

Deel Deze Pagina