Voor t eerst sinds ik werk is mijn zoontje te ziek om naar de gastouder te gaan (buikgriep.) Nu voelt t zo slecht mn werk af te bellen omdat mn zoon niet naar de opvang kan. Uiteraard wel gedaan het is niet anders. Hoe hebben jullie dit geregeld?
Tja tis niet anders. Nu ben ik altijd thuis maar toen wij nog beiden werkten deden we dat om en om...en meestal mijn man, bij hem was het makkelijker te regelen.
Als een van onze kinderen ziek is dan leggen we de werkagenda's naast elkaar en bekijken wie er thuis kan blijven. Soms betekent dat dat ik 's morgens thuis ben en mijn man 's middags bijvoorbeeld.
Nog niet meegemaakt. Werk ook maar 3 dagen maar wij hebben oma en opa. mocht hij echt zo ziek zijn dat ik elke seconde bij hem wil blijven dan blijf ik thuis
Hier gelukkig een opa en oma die dan oppassen. Het is gelukkig nog niet voorgekomen dat niet opa of oma kon. Het blijft inderdaad lastig hier twee dagen dat het lastig is de andere 2 dagen passen opa en oma al op en werk ik maar een paar uurtjes
Tja, hier ook wel eens gebeurd. Niks aan te doen. Nu heb ik gelukkig een baan waarbij ik ook altijd vanuit huis kan werken. Dus dan kost het me in ieder geval geen uren
Wij kijken ook wie het makkelijkste kan thuisblijven. Ik kan thuiswerken maar ik vind het niet netjes naar mijn baas toe om vol uren te schrijven als je een kind thuis hebt rondlopen. Ik probeer dan wel mijn uren op een ander moment in te halen of ik neem vrij.
Dit idd, degene die thuis kan blijven blijft thuis. En we kunnen beide ook vanuit huis werken, dat maakt het wel makkelijker.
Ik blijf thuis heb bij mijn sollicitatie gelijk aangegeven dat als er iets is met een van de kinderen dat ik thuis ben. Er werd mij de vraag gesteld wat doe je als een van de kinderen ziek is. Toen heb ik gelijk gezegd " dan ben ik thuis". Mijn baas konijn eerlijkheid blijkbaar waarderen want ik was binnen 24 uur aangenomen
We leggen de agenda's naast elkaar, is echt niet dat ik standaard thuisblijf. Soms heeft mijn man een drukke agenda en soms heb ik van alles op het werk op de agenda. Maar we hebben dit slechts zelden nodig, we hebben thuis oppas en opa en oma.
Meestal polsen we eerst bij de grootouders. En anders is het kijken wie van ons beiden het makkelijkst kan thuisblijven. Papa heeft meer verlof, maar soms wel belangrijke vergaderingen. Dus even onderling uitzoeken.
We kunnen beide vanuit huis werken indien er geen afspraken in onze agenda's staan dus we kijken altijd bij wie het het best uitkomt. Lukt dat niet kunnen we altijd terug vallen op oma
Meestal ben ik de pineut omdat ik flexibeler ben - soms neemt mijn partner vrij als ik echt niet kan. En als we beiden niet kunnen, hebben we gelukkig nog oma die kan en wil oppassen. Zo redden we het altijd wel.
Ligt een beetje aan de situatie en de soort ziekte. Mijn vriend kan makkelijker thuis werken dan ik, maar moet dan wel echt werken. Dus als er gewoon iemand moet zijn en er alleen maar een klein beetje extra aandacht nodig is dan is hij vaak thuis. Soms blijf ik thuis, vooral als we ook naar de dokter moeten ofzo. En als het wat langer duurt dan regel ik oppas. Mijn ouders of mijn broertje of schoonzusje. Zij kunnen ook makkelijk vanuit huis werken.
Hier toch echt wel afhankelijk van vrienden of 'oma' ik werk in de zorg en manlief bij defensie. Ik geloof niet dat wij allebei aan hoeven te komen bij onze baas dat wij niet komen omdat een kindje de griep heeft. Nog niet bij de hand gehad ook. Wel met spoed naar het ziekenhuis vanwege een gespleten tong. Dan kan ik wel weg omdat er dan vaak achterwacht is. Maar hier niet vauit mogen gaan. Denk dat ik toch mijn dienst zou moeten ruilen met collega's.
Als onze kinderen niet te ziek zijn, gaan ze naar mijn schoonouders. Kan ook gebeuren dat mijn ouders ook eens bij ons blijven logeren (wonen 180 km verder, maar zijn met pensioen). Als de kinderen echt te ziek zijn (vb. buikgriep) dan verdelen ik en mijn man de te overbruggen tijd. Hier in Duitsland scheelt het gelukkig wel dat we per kind per ouder 10 dagen vergoed krijgen.
Wij hebben beide banen waarbij we niet ons of kunnen melden wegens ziek kind. Eigenlijk vind ik dat ook niet kunnen, je hebt ook verplichtingen naar je werkgever toe. Er zijn ook collega's die zich dan zelf ziek melden. Als je kind op school of ergens iets acuuts heeft dan is het natuurlijk anders en mag ik wel weg. Dus zijn we genoodzaakt iedereen te bellen in de familie en vriendenkring. Heel veel beterschap met je zoontje!
Ik ben zelfstandige en werk vanuit huis. En ik heb eigenlijk zelden afspraken. Dus ik blijf dan thuis!