Verband tussen verborgen reflux en (spoed)keizersnede?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Livia75, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Verband kz en verborgen reflux

1. Ja, keizersnede gehad en dysmatuur/prematuur

2. Ja, keizersnede gehad maar normale termijn bevallen

3. Nee geen keizersnede , wel dysmatuur/prematuur

4. Nee geen kz, en 'normale' termijn bevallen

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Hi
    Mijn zoontje heeft een slechte start gehad en naderhand kwam daar de verborgen reflux bij.

Ik vraag me af of er een verband is tussen reflux en een keizersnede en dysmatuur/prematuur geboorte...

Willen jullie de pol invullen!?

2. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Twee keizersnedes en 2 reflux kindjes. Geen sprake van dysmatuur/prematuur.

3. Uiltje84

Uiltje84 Niet meer actief

2 keer een ks gehad, met 40 weken en 41. Mijn oudste spuugde wel veel, maar zonder pijnklachten. Mijn jongste heeft geen refluxklachten.
    Ik zou eigenlijk niet weten wat een ks te maken heeft met een niet volledig sluitend maagklepje.
    Wel zullen pre- of dysmaturen denk ik in verhouding vaker per ks geboren worden dan a terme kinderen, vanwege foetale nood.

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Prematuren hebben een hogere kans op reflux omdat het maagklepje gewoon nog niet goed genoeg ontwikkeld is.
    Een keizersnede veranderd niets aan het maagklepje van het kindje.

Mijn dochter is bij 41+1 geboren met ernstige reflux.

5. XoXo

XoXo Niet meer actief

2x keizersnee 41 en 39 weken. Zoon heeft nooit reflux klachten gehad. Dochter had wel last van verborgen reflux, maar niet ernstig genoeg voor medicijnen. Met het opvolgen van de leefregels ging het gewoon goed.

6. MamaScorpio

MamaScorpio Actief lid

7 mrt 2014
    213
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is geboren met spoedkeizersnede met 40+4
    Nooit reflux klachten gehad.

7. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hier had de oudste behoorlijke (verborgen) reflux. Hij kreeg er 3-5x per dag Losec voor, maar ondanks dat nog veel klachten. Resultaat dat hij echt enorm veel huilde, was echt sneu.

Hij is geboren met een geplande keizersnee, met behulp van een vaccuumpompje (kiwi ofzo?)
    Ze zeiden dat hij was ingedaald, maar hij zat nog ergens halverwege, dus moesten ze hem naar beneden trekken ermee.

De jongste is ook via een geplande keizersnee geboren, maar die heeft nergens last van.

8. KimK

KimK Niet meer actief

Twee keer een ks. Eerste keer spoedks: geen reflux. Tweede keer gepland: zware verborgen reflux.

9. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Keizersnede 40.5 en reflux en kiss.
    Echter is wel wetenschappelijke verband tussen ks-kiss-reflux/onrust/obstipatie/huil overmatig/voorkeurshouding.

Ik krijg in december 2e ks en ga eerste weken gelijk naar baby osteopaat hij heeft vorige keer enorm geholpen.

10. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Tijdens de geboorte (uitdrijving) komen er allerlei processen op gang. Die processen voltrekken zich het beste bij een natuurlijke bevalling. Een keizersnede en een ingeleide bevalling leiden volgens mij vaker tot verstoring van die processen met als gevolg mogelijke reflux, Kiss etc.

Ik weet niet of er onderzoeken zijn, maar deze theorieën komen veelal uit de hoek van de osteopathie.

Bij reflux speelt niet alleen het niet sluiten van de maagklep een rol. Ook de draai die de maag maakt heeft grote invloed. Elke baby heeft namelijk een niet sluitend klepje. Bij reflux kinderen ligt de maag wat onhandig.

Maar het is natuurlijk niet zwart/wit. De kans is wel groter denk ik.

11. gusto

gusto Niet meer actief

Keizersnede, geen refluxklachten :)

12. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    Thanks voor alle reacties :)!

De poll is echt bedoeld voor reflux icm .....
    Ik had ook gehoord dat een kz gevolgen heeft voor de baby en ik hoppte zo natuurlijk te bevallen. Helaas niet gelukt en nu ben ik vooral benieuwd hoe groot het percentage is v reflux babies icm ks

Ik ga vrijdag naar een andere ostheopaat, hopelijk kan hij toch wat betekenen voor mijn zoontje.
    Arme kids

13. kelly1609

kelly1609 Fanatiek lid

20 jul 2012
    1.206
    0
    0
    bevallen met 41+6 met uiteindelijk een spoed keizersnede. Zoontje had verborgen reflux en heeft darmproblemen

14. Laris

Laris Fanatiek lid

27 jun 2008
    1.917
    2
    0
    Hier 2 x keizersnede..eerste spoed (zoontje veel gespuugd) en tweede gepland, zoontje spuugde zelden tot nooit. Heb eigenlijk nooit verband gelegd met keizersnede ;)

Deel Deze Pagina