Wat mag jouw partner absoluut niet doen in het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door moonlight159, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Oja en het toilet schoonmaken... Dat doe ik gewoon beter en grondiger. Hij vind het al gauw goed

2. Dana

Dana Niet meer actief

stofzuigen (als hij denkt dat ie klaar is zie ik overal nog kruimels) en het bed opmaken, ik kan niet slapen in kreukels :D

3. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    hij mag alles. Ik ga hem niks verbieden:)
    maar ben ook niet echt blij met de manier waarop hij strijkt of de was opvouwt. Er zitten meer vouwen in mijn jurkje NADAT hij het gestreken heeft, dan daarvoor. :D En dat vouwen.. tja... Maar ik ga er niet op mopperen, ben al lang blij dat hij het uit zichzelf wil doen. Als ik ga mopperen doet ie straks niks meer:D
    Dus ik doe de strijk maar zelf, voordat hij er aan begint. Probleem opgelost!

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Hij 'mag' alles doen, we runnen gelukkig echt samen het huishouden. Alleen de was opvouwen is in de praktijk meestal mijn taak, ik kan er niet zo goed tegen hoe hij het opvouwt en in de kast legt, haha!

5. MamavEsmee

MamavEsmee Niet meer actief

Hier idem en dan ook nog om complimentjes vragen haha..:D

Vind het wel heel lief bedoeld van hem, dat ik na een slaapdienst thuis kom en er is stofgezogen, vaatwasser is uitgepakt. Maar als je ziet hoe..:(

Oja, wat mag hij NIET:

Wassen/strijken/wasvouwen..

De rest doet hij niet.. ( badkamer, bedden verschonen, stoffen)

Boodschappen doen we wel regelmatig samen.

Ach, ik werk 18 uur en hij full-time, dus kan het wel wachten..:)

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Hier mag hij absoluut niet koken en de was doe ik ook liever zelf, vooral het opvouwen. Al moet ik zeggen dat hij het er niet altijd mee eens is hoe ik de was doe :) Omdat we vaak verstopping hebben gehad, was ik bijna niks op minder dan 40 graden. En helaas moet ik de laatste tijd ineens discussies voeren omdat meneer wenst te gaan koken. Nou, dan weet ik nu al dat ik niks eet die avond want hij kan echt totaal niet inschatten wat ik wel of niet lekker vind... Bovendien vind ik het leuk om te koken en wil ik niet dat de kinderen uit pakjes eten, wat hij dus "koken" noemt en ik niet te nasjen vind.

Anyway, controlfreak? Moi? :D De rest mag hij doen hoor, maar we hebben een hulp "dus" even tussendoor de stofzuiger pakken zal hij niet gauw doen. Hij doet de boodschappen, daar heb ik dan weer een hekel aan. :)

7. Michelle04

Michelle04 Fanatiek lid

6 aug 2008
    1.805
    0
    0

Aaaarrrgghhh vergeet vooral de complimentjes niet;) Ik hoef nog net geen drumband te bestellen als hij een klusje heeft gedaan hihi

8. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    mijn man mag absoluut niets meer met de was uberhaupt doen.. alleen opvouwen evt.

wassen; hij propt alles tegelijk in de was, kleur, wit, handdoeken en ga zo maar door....
    was in de droger; hij propt alles wat in de wasmachine zit zo in de droger zonder te kijken wat er wel en niet in mag....
    strijken; dat kan hij gewoon niet... alles zit dan nog vol met strijkkreukels ;)

9. Cupcake

Cupcake Bekend lid

27 aug 2009
    555
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hahah mijn man doet alles. Oke soms heeft hij van die dagen dan pleurt hij alles zo van het wasrek de wasmand in.. Maar ja hij doet het toch.. Ga ik niet klagen hoor.
    Gelukkig als hij de was erin doet komt hij mij wel zowat bij elk kledingstuk vragen of het erin mag.

Het ophangen ach ja hij doet het op zijn manier en dat vind ik al lief genoeg!!

10. Within

Within Niet meer actief

Mijn man doet al bijna alles.. alleen strijken niet. Sommige dingen corrigeer ik hem wel in als hij het niet helemaal doet zoals het hoort maar hij moet het ook nog leren :p En ik kan het gewoon simpelweg niet.

11. Zomerbloem

Zomerbloem Niet meer actief

Mijn vriend helpt overal mee en vooral op z`n eigen manier.
    Hij doet voornamelijk de was, maar niet strijken en al helemaal de kleding van de kinderen opvouwen en strijken (want te klein...). Was aan de waslijn klopt hij ook niet uit, dus sommige dingen moet ik wel strijken terwijl dat niet nodig is als het goed uitgeklopt wordt opgehangen aan de waslijn of op een hangertje.

De badkamer schoonmaken kan hij wel goed en grondig maar de woonkamer weer niet. Hij heeft eens gedweild zonder te stofzuigen... Stofzuigen is, in zijn ogen, al meer dan genoeg.

12. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Grappig toch om te lezen dat van alle dingen die mannen niet mogen doen, de was toch met stip op nummer 1 staat :D, bijna bij alle dames
    Mijn lief kan prima de was doen, doet keurig kleur op kleur ... alleen propt hij echt die trommel helemaal vol, waardoor 1) de was niet echt goed schoon wordt en 2) die trommer het gewicht niet aan kan. We hebben nu al 2 keer de servicemonteur laten komen, omdat de trommel uit z'n sponning hing. En ik krijg het niet aan zijn verstand gepeutert dat natte handdoeken toch echt zwaarder zijn dat droge ...

13. Gravid

Gravid Niet meer actief

Wat vriendlief hier echt niet mag doen is de Afwas!!
    Er is een spreekwoord wat luid: Wie snel afwast, krijgt een vieze theedoek.
    Nou dat klopt hier dus echt wel ;) Vriendlief wast af met de franse slag, met als gevolg de helft nog vies.
    Ook wast hij maar de helft, zet het op het aanrecht en kijkt er vervolgens niet meer naar om, met andere woorden, ik kan dus gewoon alles doen.
    Nee, laat mij die afwas maar doen, weet ik zeker dat het schoon is ;)

Verder helpt hij overal goed mee, koken kan vriendlief zelfs beter, dus doet hij regelmatig, de was kan hij ook wel, maar aangezien ik een eigen volgorde heb en manier van ophangen, doe ik het liever zelf ;)
    Stofzuigen en dweilen doet hij eigenlijk altijd, dus nee ik mag hier verder niet klagen!

14. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.069
    3.862
    113
    Mijn man mag absoluut niet meer de witte was doen, want hij mikt er altijd allerlei felle kleuren gewoon doorheen. Dingen in de droger doen heb ik ook liever niet, want hij mikt alles er in, waardoor sommige dingen er compleet gekrompen uitkomen.

15. zilvervosje

zilvervosje Fanatiek lid

30 jul 2009
    3.133
    3
    38
    docent
    Midden van Nederland
    Alles is meegenomen... :-D

Grappig is wel dat ik best veel niet mag doen van hem. Hij wast liever zijn eigen kleren (ik heb wel eens een wollen trui verpest), ik mag zijn messen niet slijpen (hij heeft dure en is er zuinig op), hij doet het luchtfilter altijd en de mannenklusjes/reparaties. De zware apparaten zijn van hem en hij heeft liever niet dat ik ze gebruik.

Ach prima... ik ben ook niet zo handig.

16. femke1987

femke1987 Actief lid

11 jun 2009
    416
    0
    0
    mijn man mag de was niet opvouwen en in de kast leggen want dan is het heel anders opgevouwen en licht het op andere plekken:D en strijken mag hij niet

voor de rest mag hij alles

17. Only me

Only me Niet meer actief

Mijn vriend mag alles doen!! Hij doet het zelfs ook hihi. Ik werk 3 dagen in de week, hij 5. Ik ben wel later thuis omdat ik met het OV moet, maar hij kookt, zorgt dat de wasmachine aan staat of dat de was in de droger zit of aan de lijn hangt.
    Haalt een stofzuiger door het huis, enzovoort. Meestal doe ik dit alles op mijn vrije dagen, maar hij pakt het tussendoor altijd op :)

Behalve strijken, maar dat probeert ie al niet omdat hij daar allergisch voor is ;)

18. angel229

angel229 Niet meer actief

Het enige wat ik perse zelf wil doen is de wc poetsen. Dan weet ik ook dat ie goed schoon is en niks vergeten word. Voor de rest mag mijn man alles doen :).

19. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Och ja het koken....
    Hij kan prima koken is echt geen probleem en altijd super lekker....maarre die volgorde....
    Heeft hij groente en aardappels al ruim aan de kook. Moet hij het vlees nog uit de vriezer halen *zucht*

Voor de rest doet hij al het huishouden gewoon hoor, zonder mopperen en uit zichzelf. Dus ik mag echt niet klagen, alleen zo jammer dat hij toen dat shirt verpest heeft....

20. trotsepappa

7 aug 2011
    85
    0
    0
    8-17 uur vrachtwagenchauffeur
    rotterdam
    strijken doe ik lekker zelf, dat laat ik me vriendin weer niet doen, en een wasje draaien , tja komop das ook niet moeilijk, stofzuigen doe ik want we hebben 3 trappen en ik laat me meissie dan niet met dat ding sjouwen. we verdelen de taken gewoon goed en me vriendin is er blij mee :)

Deel Deze Pagina