Wat mag jouw partner absoluut niet doen in het huishouden?

Discussie in 'De lounge' gestart door moonlight159, 8 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    haha das wel herkenbaar, ik vind meeste mannen (en heb toch al een paar partners gehad) met de franse slag schoonmaken maar goed ik ben een miepie erin en heb zo mijn gebruiken om dingen te doen...

2. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

amen :D:D

3. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

afwassen!
    als hij de afwas heeft gedaan en ik dan iets uit het rek haal is het of nog vettig of er zitten nog restjes van whatever aan.
    kan ik weer alles nog een keer doen. grrrrrr we zijn nu 5 jaar samen en al 5 jaar "leer" ik hem hoe hij moet afwassen maar goed ik heb het nu opgegeven

4. mroos

mroos Niet meer actief

Zijn er dan ook dingen die je andersom niet 'mag' doen?
    Ik doe de wassen erin en aan, omdat ik het beter weet te sorteren. Mijn man is beter in de wc en badkamer dus doet dit vrijwel altijd.

Verder doen we alles samen.

5. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

26 nov 2009
    3.766
    0
    36
    Mijn vriend mag alles doen... Hij doet het alleen niet (uit zichzelf) ;)

Alleen de was doet hij ALTIJD! Hij wast en hangt op, ik haal af, vouw en strijk. Verder haalt hij soms een stofzuiger door het huis en poets hij soms het toilet (als ik erom vraag)...

6. augustus

augustus Niet meer actief

De was sorteren op kleur. Echt MAAAANNNN die van mij is kleurenblind, het kan niet anders....En ik ben zo pietluttig op de was. Dus nee daar mag hij niet aan zitten. Verder mag hij alles doen, maar helaas doet hij niet zo heel veel.

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier is het andersom.. mijn vent doet dingen veel te uitgebreid en daardoor doet hij er ook veel te lang over en gebruikt teveel schoonmaakmiddel.. maar hoor je mij klagen? Nee hoor, lekker doen. Als ik het hier zo lees dan weet ik wel waarom ik mijn mond houdt..

Oja, hij heeft een contract voor 40 uur en ik voor 32.. we werken beide in principe veel meer.

8. poohbeer26

poohbeer26 Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.055
    0
    36
    In de boom
    Hij mag niet aan de was komen. Dus geen was in de wasmachine doen, ophangen, eraf halen en opvouwen.

Hij mag wel zijn was in de wasmand doen, maar dat doet hij niet. Hij legt het er netjes voor.

Voor de rest als hij iets doet in het houdhuiden zeg ik dank je wel en kijk er niet meer naar. Hij doet het voor mij, ondanks dat hij het anders doet.

9. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    ach ... eigenlijk mag ik toch niet klagen, als ik het vraag dan doet ie het wel (zij het vaak onder luid protest). Maar 1 taak is echt die van hem en dat is de vuilnisbak. Dat is een mannending (vraag me niet waarom) en ik weiger pertinent dat ding buiten te zetten. En dat doet ie dan ook "braaf"...

En vorige week zaterdag was ik de hele dag klussen bij mijn zusje, en toen heeft ie duidelijk een opruimaanval gekregen. Toen ik hem belde zei hij dat ook, en dan stiekem hoop je toch dat hij het over de keuken en de woonkamer heeft ...

Maar nee, hij had de inhoud van de kledingkast op het bed gegooid en was gaan sorteren. Gevolg, de overloop he-le-maal vol met kleding dat weg kon (had die namelijk zo achter zich uit gemikt de gang in) en een bed dat helemaal vol met kleding lag. Gevolg: kon ik alsnog de gang opruimen. Ach ... hij had in ieder geval de stofzuiger erdoor gehaald, daar moet je toch blij om zijn (en vooral aanmoedigen) :D

10. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

8 jul 2009
    7.504
    139
    63
    Franse slag?
    Was t maar een slag te noemen, haha. :p :p

Mijn man heeft wel enkele vaste taakjes: Vuilniszak eruithalen, tafel afruimen,
    (dus alleen de borden op aanrecht zetten en zeiltje schoonmaken) matras mee omgooien, en overtrek van dekbed mee omdoen, soms/zelden vaaatwasser uitladen, en beneden stofzuigen
    (1 keer per maand, als visite komt, en ik nog niet thuis ben.)
    Meer hoeft, mag, wil, kan hij niet doen.

Wij zijn er tevreden mee zo.
    Hij zal t toch niet zo goed en secuur doen als ik, dus daar leg ik me ook bij neer.

11. mirell

mirell VIP lid

17 jul 2007
    15.021
    1
    0
    in een hele leuke winkel de xenos
    ik woon in julianadorp aan zee
    zeuren!!:D

12. Haha ja precies ja :p Mijn gevoel voor emancipatie stopt echt bij de keukendeur (hoewel ik een open keuken heb, maar goed ;)). Nee, ik vind een man die kan koken echt niet aantrekkelijk. Het is fijn als ze iets simpels kunnen maken wanneer het echt nodig is, maar een man die aan de slag gaat met kruiden en sausjes.. Wuaaah, nee! Ik ben sowieso een vreselijk moeilijke eter, dus ik heb graag zelf de controle over wat er wordt gekookt!

13. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    1x in de week (zondag) dan krijgt mn man de kriebels en gaat dan als een tornado door de woonkamer en keuken. Alles weer opgeruimd (of ik het nog terug kan vinden is weer wat anders) keuken is weer schoon maar de stampot stamper is spoorloos. Ook zet hij elke week de containers op de plek zodat ze geleegd worden (tja hij komt er langs als ie naar zn werk gaat) ehh de was doet hij ook maar naar kleur/soort kijken doet hij niet aan. Zat paar weken terug een nieuw (verjaardags)overhemd van zoonlief bij de handdoeken op 70graden... 'wit is wit toch?' krijg je dan te horen. Sokken van zoonlief moeten hier in het waszakje (tja anders raak ik ze gewoon echt kwijt hoor) maar manlief vind dat maar onzin/vergeet t altijd met als gevolg dat we nog maar 2paar sokjes hebben

14. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Mijn man mag alles doen :)
    Zijn een paar dingen die ik niet doe, bijvoorbeeld:
    - Lange dingen aan de waslijn hangen (want hij heeft de lijn te hoog gehangen en wil hem niet lager doen. Ik krijg last van mijn schouders en nek als ik een hele was daar moet hangen. Doekjes en baby-spul gaat op een rekje, dat kan ik zelf)
    - Zijn eigen werkkleding en sportkleding. Doet ie ook liever zelf.

15. Mamaloe26

Mamaloe26 Fanatiek lid

26 okt 2009
    1.236
    0
    36
    CEO Family Ltd.
    Noord Holland
    Haha, ik wou dat ie eens wat deed :D

16. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Voor degene die zeggen dat de man bepaalde dingen (of veel dingen) niet mag doen omdat ie het niet kan: hebben jullie nou nooit het gevoel opgelicht te worden? Ik bedoel, het gaat om de was... niet om rocketscience... zo moeilijk is het nou ook weer niet. En ik neem aan dat die mannen op redelijk normale wijze door het leven gaan, weten hoe een auto werkt, hoe ze hun werk moeten doen, hoe een computer werkt (nog altijd 10 keer ingewikkelder dan een wasmachine). Dus als ze er een beetje effort in zouden steken, zouden ze het zo door hebben. Dat klinkt redelijk alsof ze met opzet doen alsof ze zo stom zijn om rode kleren bij witte te doen...

17. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    jemig... ik ben hier echt even stil van....

18. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Haha, hij is goed!:D

Ik denk zeker wel dat mannen van Mars en vrouwen van Venus komen en bepaalde dingen niet zien, maar als je ze een beetje aanspoort om te leren kijken, komt het vanzelf (lees een week de was en afwas niet doen).. Ik denk ook dat zeuren averechts werkt. "Mijn keuken", "de was is mijn domein" daar zou ik echt niet mee aan moeten komen. En als ik lees dat sommige dames dingen overdoen, oooooh, dat vind ik echt erg! Mijn man is heel efficient, dat moet ik hem nageven.

Mijn man is heel verzorgend en schoon, maar wel een lekkere sloddervos. Sokken overal, persoonlijke spullen altijd kwijt etc. Ga ik me niet meer druk om maken. Hij doet zoveel voor mij, dat ik die sokken best wil opruimen (dat komt toch nooit meer goed, ik ken hem ruim 20 jaar).;)

19. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik ben geen moeilijke eter maar vind dat ook niet echt aantrekkelijk in een man, een eitje bakken prima maar zodra HIJ de keukenprinses word ga ik me zorgen maken :p

20. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Oh, heerlijk een man die goed kan koken! (Manlief kan niet goed koken wel prima eten klaar maken.. dat is wat anders).. Het is niet voor niets dat de allerbeste koks ter wereld mannen zijn!

En wat betreft de theorie van het 'expres doen'.. ja, ik denk dat er wel een kern van waarheid in zit. Het is gemakszucht maar ik ben het ook eens met Zogelukkig.. mannen en vrouwen verschillen fundamenteel van elkaar en sommige dingen kunnen die kerels echt niet.

Mijn kerel is een echte poetser maar het idee dat je de vriezer soms moet ontdooien of de gordijnen moet wassen DAT komt echt niet bij hem op! Dat zien wij vrouwen onze mama's doen.. jongetjes zien dat niet.. die zien hun papa's tegels zetten hahahahah

Deel Deze Pagina