hij mag alles behalve de vuile was in de manden doen. ik heb namelijk 5 wasmanden (wit/donker/handdoeken/roze/lichtgekleurd) en hij gooit altijd alles door elkaar. Verder mag hij dus alles maar doet dat helaas niet...
Waar slaat dat nou op? Gaan jullie zeker nooit uit eten. Ik vind mijn man reuze lief, leuk en aardig als hij heerlijk aan het koken is voor mij! Dit is volgens mij gewoon de kift. Ik denk ook dat je je zorgen moet maken om mij hoor, want ik verbouw schuren tot werkruimte incl. elektra, ik verwissel een autoband, repareer aggregaten en knutsel geitenhokken in elkaar.
hihi, nou zorgen maak ik me niet. Geweldig zeg. Dat kan ik dus echt niet. Nou ja, misschien kan ik het wel maar daarin ben ik dus weer makkelijk.. dat mag manlief doen (tenminste als we geitenhokken zouden hebben!) .. Een autoband kan ik wel maar lukt me niet door de stramheid van mijn gewrichten.. electra.. oei.. nee liever niet. Slecht eigenlijk hoor. Ik kan me nog herinneren toen mijn ouders uit elkaar gingen dat mijn moeder op een cursus is gegaan zodat zij kleine klusjes thuis gewoon kon doen.. Good woman!
Ja, haha, heb je de hele luxaflex afgestoft en gesopt, zien ze het niet! Maar mijn man ziet het ook niet als ik mijn haar kort knip of een nieuw truitje aan heb. Dat doet hij echt niet express. Ik heb mijn man weleens gevraagd of hij er weleens bij nadenkt waarom die koelkast en vrieskist altijd schoon is (vind ik dus heel belangrijk) en nee, eerlijk gezegd niet. Als we op vakantie gaan en de koelkast is vies ergens, dan ziet hij dat weer wel. Mannen zijn echt anders dan vrouwen en dat maakt ze zo aantrekkelijk. En dat ze kunnen koken of een was kunnen doen, is alleen maar leuk meegenomen.
Wassen wanneer hij alleen thuis is, gooit dan gewoon alles bij elkaar in Was ophangen en opvouwen wil ik zelf doen, de was ophangen kan hij gewoon niet logisch doen en vouwen doet hij op een andere manier en dat zint mij niet, wil het netjes in de kast hebben liggen en niet alles weer anders opgevouwd, oogt zo chaotisch!
Je kan wat je leuk vindt. Ik kon er ook niks van hoor en ik kom uit een gezin waar een meisje dat niet deed, maar ik wou het allemaal zo graag kunnen! Nou, ik had graag automonteur of chefkok willen worden! Mijn man wilde graag lekker kunnen koken en heeft zich dat allemaal zelf eigen gemaakt. Hier op zaterdag loop ik in mijn overall en mijn man staat te kokkerellen. Ik mag dat wel.
Ik ook! Hoewel ik het soms ook gewoon wel lekker vind als hij gewoon de neanderthaler uithangt! BOKITOOOO!
Precies! Ieder z'n smaak toch? Letterlijk en figuurlijk in dit geval Jammer dat er zo gepikeerd op gereageerd moet worden door sommigen. Niet alleen de kook-issue, maar ook het wassen- en vouwen-ding De vraag was toch wat jij je man liever niet laat doen in huis? Dat verschilt voor iedereen, nou en? Is het echt nodig om naar de ontzeeeettend diepe, achterliggende gedachte te zoeken waaróm je je man dit of dat liever niet laat doen?
Nee naar mijn idee niet.. de achterliggende gedachte is volgens mij heel verschillend maar vaak wel weinig geëmancipeerd (ook niet erg trouwens). Iedereen moet lekker doen waar zij zich goed bij voelt. Ik hoop trouwens wel dat de mama's van zonen bedenken wat ze hun zonen mee willen geven.
Oh, ieder zijn ding hoor, helemaal waar! Maar ik vond het wel opmerkelijk dat jij zelfs als je man bloedlekker voor je zou willen koken, hem uit 'jouw' keuken verbant omdat je het geen gezicht vindt als een man een sausje in elkaar draait. Dasnapiknie,sorry. Wat Cygnet ook zei: 99% van chefs is man. Dus zo raar is het niet dat kerels achter het gasfornuis staan.
- Ramen lappen (Ze zitten gewoon vol strepen als hij klaar is..) - De WC (Ik heb 1 keer gezien hoe hij dat deed, en hij doet niet eerst het wasbakje, de knop, klep, wc-bril en dan de pot, maar gerust ook andersom) - De kleding wassen, strijken en vouwen maakt me niet uit.. Maar het in de kast leggen is ook niet zijn ding, spijkerbroeken, shirtjes, alles ligt door elkaar..) - Dweilen, ook daarbij weer 1 en al streep.. Eerst vergat hij zelfs te stofzuigen voor het dweilen - Accessoires weer terug zetten na het schoonmaken, hij zet alles rustig aan 1 kant.. Of hij laat 1 kast leeg en de ander bomvol.. Of dingen verkeerd om zetten.. Echt irritant!! Mannen zijn eigenlijk wel slim, ze komen er eigenlijk mooi makkelijk af.. Gr. Carlien
De mijne mag en moet alles! Hij is (nog een maandje) noodgedwongen huisman en dat gaat redelijk. Hij is van het af en toe heel grondig poetsen. Dus als ik vraag, wil je even de badkamer doen? Dan boent ie zich helemaal moe! En ik blij met een blinkende badkamer! Maar stiekem ben ik blij als ik straks weer het huishouden in de handen heb
Wassen... nadat hij al een stuk op 20 kledingstukken verziekt heeft door ze te heet te wassen of iets in de droger doet wat er niet in mag. En eigenlijk altijd als ik iets nieuws heb, grrrrr.
Koken. Hij wou een keer burrito's maken. Nou oke goed, lekker en vond ik hartstikke lief van hem... Totdat ik een hap nam. Hij had veeeel te veeeel gehaktkruiden gebruikt!!! Brrrr wangen trokken bijna samen van het zout. (ik was zwanger met een veel te hoge bloeddruk... Erg lekker dus hahaha ) Hetzelfde geld voor de lasagne. Veeel te veeeel kruiden en dus niet te (vr)eten! Ook heeft hij iets met champignons en uien.. Hij kan ze niet bakken. Vraag me niet waarom maar het lukt hem gewoon niet hahaha! Nouja en zo dus met veel dingen... Maar hele simpele dingen kan hij wel hoor. Zo gisteren kip in braadzak gegeten, nouja daar is niks aan natuurlijk. Met gekookte aardappelen en een salade. Hij helemaal trots dat hij had gekookt. Ahh Ook moest ik altijd dagenlang iets 100 keer vragen of hij iets wou opruimen. Nu doe ik het maar zelf... Voor de rest heb ik een topvent hoor!! Hij strijkt, verschoont het bed iedere week, doet iedere avond een afwas (ookal moet ik het soms nog vragen hahaha) en heeft heel veel hier in huis geklust wat ik echt niet zelf kan.